کوئنتین تارانتینو: هنوز به فكر خودكشی نیفتاده ام! : كوئنیتن تارانتینو در مصاحبه ...


كوئنیتن تارانتینو در مصاحبه با نیویورك مگزین حرف های جالبی زده است. این كارگردان مشهور از آن آدم هایی است كه هیچ وقت از حرف خودش كوتاه نمی آید و حالا نظراتش را یك بار دیگر تكرار كرده است. وب‌سایت بانی فیلم: كوئنیتن تارانتینو در مصاحبه با نیویورك مگزین حرف های جالبی زده است. این كارگردان مشهور از آن آدم هایی است كه هیچ وقت از حرف خودش كوتاه نمی آید و حالا نظراتش را یك بار دیگر تكرار كرده است.

این كارگردان و نویسنده در این گفتگو هم از ادامه «بیل را بكش» حرف زده هم از فیلم جدیدش «هشت نفرت انگیز» و البته چیزهایی كه مثل همیشه خواندنی است. مهمترین نكاتی كه در این گفتگوی مفصل و مبسوط تارانتینو بر آنها تاكید كرده اینها هستند.

هنوز , هنوز آلیس , هنوز در سفرم

درباره این كه هنوز امكان ساخت ادامه‌ای بر «بیل را بكش» وجود دارد یا نه گفته است: نه، از روی میز برداشته نشده، باید ببینم چی پیش می آید.

تارنتنو عاشق سریال «آشنایی با مادر» است و از سریال «كارآگاه واقعی» متنفر است. او در این باره گفته است: آخرین سریال هایی كه دیدم «منصف»و «آشنایی با مادر» بودند. از دیدن اپیزود اول فصل اول «كارآگاه واقعی» خسته شدم و دیگر بقیه اش را نگاه نكردم. واقعا خسته كننده بود. فصل دومش كه دیگر وحشتناك بود. یك چنین فیلمی- این همه بازیگران عالی، همه دارند سعی می كنند تا سرحال به نظر نیایند و فقط این دور و بر می چرخند و مثل این است كه همه وزن دنیا دارد روی شانه هایشان سنگینی می كند. زیادی جدی است و انگار دارد آدم را شكنجه می دهد. سیبیل‌ها و لباس های شان كه دیگر هیچی.

اما از برنامه های اچ‌بی‌او چیزی كه عاشقش بودم «اتاق خبر» ایرون سروكین بود. تنها نمایشی بود كه سه بار تماشایش كردم. باید هر قسمت جدیدش را ساعت هفت روز یكشنبه می دیدم. بعد وقتی تمام می‌شد دوباره از اول تماشا می‌كردم. و بعد در طی هفته یك بار دیگر تماشا می كردم. انقدر كه حالا دیگر می‌توانم دیالوگ هایش را در ذهنم مرورو كنم.

درباره استیون اسپیلبرگ، جورج لوكاس و این كه نباید دلیلی برای ناامید بودن درباره آینده فیلم داشته باشند، گفته است: من درباره ساخت ادامه‌ها در صنعت فیلمسازی منفی‌باف نیست. این از زمانی كه من به دنیا آمدم وجود داشت. حالا می‌توانی درباره «تبدیل شوندگان» حرف بزنی، اما می‌توانی درباره «سیاه میمون ها» هم حرف بزنی و جیمز باند... اما وقتی من كوچك بودم، نمی توانستی منتظر بنشینی تا اینها را ببینی. در عمل من می روم و «مردی از آنكل» گای ریچی را می‌بینم و نمی‌فهمم چرا اسپیلبرگ و لوكاس باید از فیلم هایی مثل این شكایت داشته باشند. آنها مجبور نیستند چنین فیلم هایی را كارگردانی كنند.

درباره فیلم های كیت بلانشت و اسكاری بودنشان گفته است: فیلم هایی كه به درد می خورند فیلم های مستقل هستند، شبیه فیلم های دهه 90 جشنواره ساندنس- این فیلم‌ها به درد گرفتن اسكار می‌خورند. فیلم هایی مثل «بچه‌ها همه خوب‌اند» و «بوكس باز». فیلم‌هایی با بودجه متوسط هستند كه با بازیگران بزرگ و بودجه بزرگتر ساخته می‌شوند. آنها هم خوب‌اند، اما نمی‌دانم كه آیا قدرت فیلم های خوب دهه 90 و 70 را برای باقی ماندن دارند یا نه. نمی دانم آیا 20 یا 30 سال دیكر كسی درباره فیلم‌هایی چون «بچه ها همه خوب‌اند» یا «شهر» یا «یك آموزش» حرف می زند یا نه. «یادداشت‌هایی بر یك رسوایی» هم از جمله همین هاست.

سعید امامی هنوز زنده است , کویین تارانتینو , ضرب المثل هنوز کفش‌هایم را پیدا نکرده‌ام

«فیلومنا» هم همین‌طور. نصف فیلم‌هایی كمه كیت بلانشت بازی می كند، انگار متظاهرانه سعی می‌كنند هنرمندانه باشند. نمی گم اینها فیلم های بدی هستند، اما فكر نمی كنم بیشترشان عمر مفیدی داشته باشند. اما «بوكس باز» یا «كلاهبرداری آمریكایی» 30 سال بعد هم تماشا خواهند شد.

درباره «مبارز» و اینكه بهتر از فیلم «شهر» است گفته: من واقعا از «شهر» خوشم آمد كه آن هم سال 2010 منتشر شده بود. فیلم جنایی خوبی بود. اما در مقایسه با «بوكس باز» نمی‌توانست كاری كند چون همه در این فیلم خیلی زیبا هستند. بن افلك از زیر این قضیه قسر در می‌رود چون لهجه بوستونی‌اش خوب است. اما دزد فیلم زیباست. متصدی بانك زیباست. مامور اف‌بی‌آی زیباست. جرمی رنر از همه‌شان كم‌تر خوش‌تیپ است و او هم برای خودش یكی از زیباترین‌هاست. اما بعد وقتی به «بوكس باز» نگاه كنید و‌ شخصیت خواهر را ببینید، متوجه می‌شوید كه خارق‌العاده هستند. وقتی می‌بینید دیوید او. راسل از آن بازیگران برای نقش خواهرها استفاده می‌كند و بن افلك هم از بلیك لایولی استفاده می‌كند، نمی‌توانید این دو فیلم را مقایسه كنید. یكی نشان می‌دهد كه دیگری چقدر مصنوعی است.

او درباره رضایتش از پیشرفت «هشت منفور» می‌گوید: هنوز به فكر خودكشی نیفتادم. وضعیت همین است كه هست. داریم عجله می‌كنیم و سعی می‌كنیم آن را به پایان برسانیم. بعد آن را انجام می‌دهی و حتی بهترش هم می‌كنی. اما اول، تنها داری سعی می‌كنی به پایانش برسی.

درباره باراك اوباما و اینكه او رییس‌جمهور محبوبش است گفت: «به نظر من او فوق‌العاده است. او بدون شك رییس‌جمهور محبوب من در تمام طول عمرم است. سال گذشته عالی بوده. مخصوصا با همان جنبه سریع و یكی پس از دیگری كارهایش. این رفتار اهمیت ندادنش به بعضی چیزها خیلی جالب است. همه همیشه درباره رییس‌جمهورهای حوصله سر بر صحبت می‌كنند. تا حالا ندیده بودم كسی اینطوری كار خود را به پایان برساند. تمام آن افرادی كه در طی مسیر از او حمایت می‌كردند اما تمام تصمیم‌هایش را هم زیر سوال می‌بردند؟ حالا دارند پاسخ تمام سوال‌های‌شان را می‌گیرند».


ویدیو : کوئنتین تارانتینو: هنوز به فكر خودكشی نیفتاده ام!