کنکوری ها موز و کشمش بخورند : کنکوری ها برای کاهش اضطراب خود، موز و مقداری ...


کنکوری ها برای کاهش اضطراب خود، موز و مقداری کشمش مصرف کنند. خبرگزاری ایرنا: کنکوری ها برای کاهش اضطراب خود، موز و مقداری کشمش مصرف کنند.

پروین افشار عضو انجمن تغذیه ایران با اشاره به اینکه رعایت الگوی تغذیه ای در دانش آموزان کنکوری اهمیت ویژه ای دارد، گفت: مصرف صبحانه در روز کنکور اهمیت ویژه ای دارد و بهتر است برای افزایش کارایی مغز، از مواد سرشار از پروتئین یا سرشار از فیبر مانند تخم مرغ، نان تست با عسل یا برشتوک استفاده شود.

وی افزود: بررسی های دانشمندان نیز نشان می دهد که غذاهای نشاسته ای مانند ماکارونی، برنج و نان به دلیل تاثیر مثبت در کیفیت خواب شب امتحان مفید است و توجه والدین به این موضوع مهم اثرگذاری بهتری را به دنبال دارد.

افشار، با اشاره به اینکه مصرف نان، پنیر و گردو یا تخم مرغ یا یک عدسی به آرامش روز امتحان کمک می کند، افزود: خوردن عسل و نوشیدنی های حاوی عسل در کاهش اضطراب امتحان بسیار موثر است.

این کارشناس مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان، گفت: کنکوری ها از مصرف انواع شیرینی، چیپس، نمک، تخمه، غذاهای چرب و انواع نوشیدنی های گازدار در شب امتحان خودداری کنند زیرا این مواد در خواب شب امتحان تاثیر منفی دارد.

وی افزود بر این اساس مصرف ماست ترش و دوغ ترش در ساعات قبل امتحان به هیچ عنوان توصیه نمی شود، چراکه این مواد خواب آور است اما خوردن ماست شیرین اشکالی ندارد.

عضو انجمن تغذیه ایران گفت: تغذیه متعادل و متنوع شامل غلات، انواع سبزی، لبنیات، گوشت و میوه ها به کاهش استرس امتحان کمک می کند.


ویدیو : کنکوری ها موز و کشمش بخورند