کمک! پوستم خراب شده است : با نزدیک شدن به فصل تابستان و شروع شدن مهمانی‌های ...


با نزدیک شدن به فصل تابستان و شروع شدن مهمانی‌های مختلف، یکی از مسائلی که همیشه درگیرش هستیم پوست و جوش‌ها و آکنه‌ها است. سایت نیکو - ترجمه صدف عابدی: با نزدیک شدن به فصل تابستان و شروع شدن مهمانی‌های مختلف، یکی از مسائلی که همیشه درگیرش هستیم پوست و جوش‌ها و آکنه‌ها است. خبر خوبی که داریم این است که شما می‌توانید قبل از مهمانی، چند هفته یا چند روز قبل، پوستتان را صاف و تمیز کنید. چگونه؟

دندان خراب , خراب , خراب شدن کیبورد

با ترفندهایی که دکتر سیجل شا، متخصص پوست اهل منهتن، برای ما بازگو می‌کند.

علت به وجود آمدن آکنه چیست؟

باید بدانید که آکنه نوعی عفونت نیست. به‌نوعی رشد زیاد باکتری‌های طبیعی است که در پیاز مو زندگی می‌کنند. 4 مورد در ایجاد آکنه مؤثر است: تولید چربی، تولید بیش‌ازحد باکتری‌ها، کم و ضعیف شدن سلول‌ها و زخم و التهابات پوستی.

اساس کار به این شکل است که غدد چربی شروع به تولید چربی بیشتر می‌کنند. این چربی با سلول‌های ضعیف ترکیب می‌شود و حفره کوچکی در سوراخ پیاز مو ایجاد می‌کند. با این اتفاق باکتری‌های عامل آکنه که در پیاز مو زندگی می‌کنند، فعال می‌شوند و خیلی زیاد تکثیر می‌شوند درنتیجه التهابات متفاوتی در پوست به وجود می‌آورد.

روش درمان

دکتر شا می‌گوید: برنامه درمانی کاملاً به این مربوط است که شما چه قدر وقت دارید. اگر هنوز چند هفته به مهمانی مانده است، به متخصص پوست خودتان مراجعه کنید تا شاید نسخه دارویی برای شما تجویز کند. دکتر شا به کسانی که برای درمان آکنه و تمیز کردن پوستشان وقت کافی دارند، مصرف آنتی‌بیوتیک و آستروئید با دوز پایین را توصیه می‌کند. اگر فقط یک جوش بزرگ دارید، تزریق یک آمپول آستروئید گزینه خوبی است. معمولاً بعد از تزریق بین 24 تا 72 ساعت می‌توانید تغییر و بهبود جوش را مشاهده کنید پس زمان انجام تزریق کاملاً به روزی بستگی دارد که به مهمانی دعوت هستید. آستروئید برای جوش‌های بزرگ و قرمز خیلی خوب عمل می‌کند و تزریق آن باید حتماً توسط متخصص پوست انجام شود.

اگر برای درمان وقت زیادی ندارید، روش‌های خانگی برای شما بهتر است. به دنبال موادی باشید که بنزوئیل پر اکسید، سالیسیلیک اسید یا سولفور داشته باشد چون همه این‌ها برای درمان آکنه کاربرد دارند. دکتر شا بنزوئیل پر اکسید را برای جوش‌های بزرگ‌تر پیشنهاد می‌کند. سالیسیلیک اسید از پوست لایه‌برداری می‌کند درنتیجه برای جوش‌های سرسیاه و سرسفید مناسب است. ازنظر دکتر بهتر است که این مواد را موقع شب روی پوست بگذارید تا مدت‌زمان بیشتری برای انجام کار خود داشته باشند.

روش پیشگیری

دکتر شا می‌گوید: بزرگ‌ترین اشتباه در بین افرادی که پوست مستعد آکنه دارند این است که فکر می‌کنند اگر صورتشان را بیشتر بشویند یا بیشتر به آن اسکراب بزنند، پوست بهتری خواهند داشت. درحالی‌که این کار شرایط را بدتر می‌کند زیرا پوست خشک‌تر می‌شود و به تولید چربی بیشتر می‌پردازد که همین مورد ایجاد آکنه را بیشتر می‌کند. بهتر است که حداکثر روزی دو دفعه صورت خود را بشویید و اگر پوستتان مستعد آکنه است، هفته‌ای یک یا دو بار از صابون‌های مخصوص پوست‌های آکنه‌ای استفاده کنید. اگر پوست خیلی حساسی دارید، محصولاتی را انتخاب کنید که در آن‌ها از روغن درخت چای استفاده شده است. خلاصه اینکه با پوستتان مهربان باشید.

راه دیگر پیشگیری این است که سبک زندگی خود را بررسی کنید و ببینید آیا عواملی هست که ایجاد آکنه را تحریک کند یا نه. آن چهار عامل را به خاطر داشته باشید و مواردی که آن‌ها را بیشتر می‌کنند را از بین ببرید. یکی از عمومی‌ترین و بیشترین موارد، استفاده از لبنیات و غذاهای پرچرب است که هورمون‌ها را به تولید چربی بیشتر سوق می‌دهد.

اگر به دنبال لوسیون ها و کرم‌های خوب برای درمان آکنه هستید می‌توانید محصولات پیشنهادی زیر از دکتر شا را امتحان کنید.

درمان آکنه نئوتروژنا

خراب کردن امتحان , خراب شدن دکمه پاور گوشی , چرا همیشه موهایتان خراب می شود؟

لوسیون ماریو بادسکو

خراب شدن لمس گوشی , خراب شدن تفلون , پل پشت سر را خراب کردن

تمیزکننده گلمگلو

خرما لو خراب , خراب شدن کیفیت عناصر در فتوشاپ , خراب کردن سوپ رشته فرنگی

کرم آزتک سیکرت

انتقال فایل ویندوز خراب از طریق command , راه خراب , یخچال خراب را چه کار کنیم

لوسیون روغن درخت چای بادی شاپ

خراب کردن ماهواره , خط ویندوز خراب است , دلیل خراب شدن explorer exe


ویدیو : کمک! پوستم خراب شده است