کمک آمریکا به اهداف هسته‌ای جدید ایران؟! : واشنگتن فری بیکن در گزارشــی به ...



تحریم های جدید آمریکا علیه ایران , محصولات جدید ایران خودرو , ماشین جدید ایران خودرو

واشنگتن فری بیکن در گزارشــی به بررسی تعهدات آمریکا و کشورهای غربی در برابر ایران در زمینه انرژی هسته‌ای پرداخت.

  آمریکا قرار است در طراحی دوباره و راه‌اندازی رآکتور هسته‌ای به ایران کمک کند. این رآکتور همان موردی بود که بخش بزرگی از اختلافات ایران و کشورهای غربی بر سر آن بود. ساخت و طراحی رآکتور اراک همواره یکی از موارد اختلافی بین ایران و کشورهای غربی بوده است که با انجام توافق میان ایران و کشورهای غربی این مساله تغییر پیدا کرد.

ایران بارها بعد از توافق هسته‌ای به این نکته اشاره کرده است که بر اساس برجام تنها فعالیت رآکتور اراک تغییر کاربری خواهد داشت و متوقف نخواهد شد. مقامات ایرانی در نشست‌ها و سخنرانی‌های مختلف به این مساله اشاره کرده‌اند که در بازطراحی جدید این رآکتور، ظرفیت‌های تازه‌ای از انرژی هسته‌ای ایران با همکاری کشورهای پیشرفته نمایان می‌شود.

در ادامه گزارش به مخالفت‌های منتقدان توافق در آمریکا نیز اشاره شده است. سناتورهای مخالف آمریکایی بر این باورند که نه‌تنها آمریکا حق ایران برای داشتن انرژی‌ هسته‌ای را به رسمیت شناخته بلکه حالا تلاش‌های جدید در قالب بازطراحی رآکتور اراک نشان می‌دهد آمریکا به ایران برای رسیدن به اهداف جدید هسته‌ای نیز کمک می‌کند و این مساله از جانب منتقدان به هیچ‌وجه پذیرفته نیست.


 اخبارسیاست  خارجی  -  تیک 


ویدیو : کمک آمریکا به اهداف هسته‌ای جدید ایران؟!