کمبود خواب باعث افسردگی و انزوای سالخوردگان می شود :     پژوهشگران آمریکایی ...



 

کمبود کدام ویتامین باعث خواب الودگی میشود , کمبود خواب , کمبود چه ویتامینی باعث ریزش مو میشود

 

پژوهشگران آمریکایی در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند که کمبود خواب باعث افسردگی، انزوا و گوشه گیری افراد سالخورده می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس به نقل از نشریه روانپزشکی سالمندان آمریکا، پژوهشگران دانشگاه روچستر آمریکا کشف کردند که عدم برخورداری افراد سالخورده از خواب کافی باعث می شود تا آنها در معرض ابتلا به شمار زیادی از بیماریهای جسمی و روحی نظیر افسردگی، انزوا وعفونت و حساسیت های خونی قرار داشته باشد که چه بسا باعث ابتلا به دیابت، بیماریهای قلبی و عروقی می شود.

پژوهشگران در تحقیقات خود ۳۸ مرد و ۴۵ زن سالخورده با میانگین سنی ۶۱ سال را مورد بررسی قرار دادند.

پژوهشگران از هریک از این سالخوردگان خواستند تا ساعات خواب، میزان احساس خستگی و افسردگی و نیاز به گوشه نشینی و داروهای مورد استفاده خودشان را به همراه فاکتورهای دیگری در فرم ها ثبت کنند.

پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که عدم برخورداری سالخوردگان از میزان خواب کافی باعث می شود تا در معرض خطر مشکلات روانی نظیر احساس افسردگی و خستگی، نیاز به گوشه نشینی و فشار عصبی قرار گیرند.

این تحقیقات همچنین نشان داد میانگین "اینترلوکین ۶" در افراد سالخورده ای که از خواب کافی برخوردار نبودند نسبت به همنوعانشان که خواب خوبی داشتند ، چهار برابر افزایش یافت.

بر اساس این تحقیقات، این افزایش به نوبه خود باعث می شود که احتمال ابتلای سالخوردگان به بیماریها و مرگ ومیر آنها بالا رود و واکنش آلرژیک خونی ایجاد شده و بروز عفونت ها افزایش یابد؛ امری که احتمال ابتلا به دیابت و بیماریهای قلبی و عروقی را بیشتر می کند.... /  خبرگزارى فارس


ویدیو : کمبود خواب باعث افسردگی و انزوای سالخوردگان می شود