کمبود امکانات و مرگ مغزی کودک 3ساله : استاندار کردستان در خصوص وضعیت "آتنا ...


استاندار کردستان در خصوص وضعیت "آتنا قجر" کودک سه ساله سنندجی که در پی عمل لوزه دچار مرگ مغزی شده است، ضمن اظهار تاسف شدید خواستار بررسی ویژه و سریع این موضوع شد. علیرضا شهبازی استاندار کردستان در خصوص وضعیت آتنا قجر کودک سه ساله سنندجی که به دلیل عمل جراحی لوزه دچار مرگ مغزی شده است، مشاور امور بهداشتی و درمانی خود را به عنوان نماینده ویژه استاندار، مسئول پیگیری وضعیت این کودک مرگ مغزی کرد.

وی ضمن اظهار تاسف شدید از بروز حادثه ای این چنین ناگوار بیان کرد: این وضعیت به هیچ عنوان مورد قبول و رضایت ما نیست و بدون شک در راستای اهمیت خدمتگزاری بی منت به مردم استان کردستان که در راس برنامه های ما قرار دارد وضعیت این بیمار مرگ مغزی را پیگیری خواهیم کرد.

استاندار کردستان با اشاره به ماموریت مشاور امور بهداشتی و درمانی خود برای بررسی موضوع افزود: ما به محض اطلاع پیدا کردن از این وضعیت و در کمترین زمان "سید رحیم محمدی" را به نمایندگی از استانداری مامور رسیدگی به وضعیت این بیمار مرگ مغزی کرده و بدون شک موضوع را تا حصول نتیجه، مورد پیگیری قرار خواهیم داد و قرار است که گزارش های مستندی از دلایل بروز این وضعیت تهیه شود.

شهبازی با اشاره به اقدامات و تلاش های دولت در راستای توسعه و ارتقاء شاخص های سلامت در استان کردستان در مناطق مختلف شهری و روستایی یادآور شد: بروز حادثه ای این چنین در سنندج مرکز استان به هیچ عنوان مورد پذیرش و رضایت ما نیست و باید با نظارت و پیگیری جدی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی دلایل اصلی آن شناسایی و مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد تا دیگر شاهد بروز حوادثی این چنین ناگوار نباشیم.

آتنا قجر کودک سه ساله سنندجی که روز سوم خردادماه سال جاری در کلینیک بخش خصوصی آرا سنندج و به دلیل مشکل لوزه تحت عمل جراحی قرار گرفت، از همان زمان در وضعیت کما قرار گرفته و پزشکان متخصص، مرگ مغزی وی را به والدینش اعلام کرده اند.

مادر و پدر آتنا قجر اهمال کاری پزشکان همچنین کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی در این کلینیک را دلیل اصلی بروز این حادثه و مرگ مغزی فرزند خود اعلام کرده اند و خواستار رسیدگی سریع مسئولان به شرایط به وجود آمده هستند.

منبع : خبرگزاری مهر


ویدیو : کمبود امکانات و مرگ مغزی کودک 3ساله