کمال سونال، مرد خندان سینمای ترکیه : کمال سونال یکی از کمدین های معروف سینمای ...


کمال سونال یکی از کمدین های معروف سینمای ترکیه در ۱۱ام نوامبر سال ۱۹۴۴ در استانبول چشم به جهان گشود. پدرش مصطفی سونال یک کارگر ساده، مادرش سعیمه خانم نیز خاندار بود. وب‌سایت TRT فارسی:

نام اصلی:علی کمال سونال

زمینه فعالیت:بازیگر

تولد:11 نوامبر 1944 ملطیه

مرگ:3 ژوئیه 2000(55 سال)

ملیت:ترک

سال های فعالیت:1972-1999

همسر:گول سونال

فرزندان:علی و زیبا

دانلود رایگان فیلم های کمال سونال , کمال سونال , بهترین سان سینمای ترکیه

کمال سونال چه کسی بود؟

کمال سونال یکی از کمدین های معروف سینمای ترکیه در ۱۱ام نوامبر سال ۱۹۴۴ در استانبول چشم به جهان گشود. پدرش مصطفی سونال یک کارگر ساده، مادرش سعیمه خانم نیز خاندار بود. کمال سونال دوران کودکی بسیار شادی را در آغوش خانواده تقریبا فقیر خود سپری نمود. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در مدرسه "وفا"ی استانبول به پایان رساند. شخصیت شوخ طبع و شیطنت آمیز وی در طول دوران تحصیلش بعدها نقش "اینک شعبان" در سری فیلم های "Hababam Sınıfı" را پدید آورد.

ماجرای ورود کمال سونال به سینما کی و چگونه آغاز شد؟

حیات هنری وی با بازی در تئاتر "Zoraki Tabip" آغار گردید. در سال ۱۹۷۳ با پیشنهاد Ertem Yılmaz کارگردان معروف ترکیه وارد عرصه سینما گردید.کمال سونال به عنوان یکی از بهترین کمدین های سینمای ترکیه یکی پس از دیگری در فیلم های بسیاری ایفای نقش نمود. او در بسیاری از فیلم های خود نقش انسانی ساده لوح و خوش قلب را ایفا کرده است. سری فیلم های شعبان از جمله این نقش ها به شمار میرود. کمال سونال در سال ۱۹۷۴ ازدواج کرده و صاحب دو فرزند به نام های علی و ازو گردید.کمال سونال در سال ۱۹۷۷ جایزه بهترین بازیگر مرد را در فستیوال فیلم آنتالیا دریافت کرد. این جایزه به مثابه سرآغاز وجهه هنری این کمدین معروف بود. از آن پس تا سالهای دهه ۹۰ در فیلم های بیشماری ایفای نقش نمود.

بهترین سینمای ترکیه , خرید کمال سونال با کیفیت اورجینال , کمال سونال با کیفیت اوریجنال

در سن ۵۱ سالگی فارغ التحصیل شد!

کمال سونال در سال ۱۹۹۵ تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته رادیو وتلویزیون دانشکده ارتباطات دانشگاه مرمره به پیان رساند. او میخواست الگویی برای جوانان باشد. چرا که معتقد بود ترکیه به انسانهای تحصیل کرده نیازمند است . با همین طرز تفکر تحصیلات خود در مقطع کارشناسی ارشد را نیز به پایان رساند.

حتی لحظه مرگ نیز لبخند به لب داشت!

کمال سونال در طول حیات کوتاه ولی پر ثمره خود در ۸۲ فیلم ایفای نقش نموده است. که از جمله آنها میتوان به فیلم های "Salako"،"Süt Kardeşler"، "Davaro"،"Tosun Paşa"، مجموعه فیلم های" Şaban"، سری فیلم های"Hababam Sınıfı"،"Köyden İndim Şehire "،"Sütçüler Kıralı"،"Devlet Kuşu" و"Kibar Feyzo" اشاره کرد. از آخرین فعالیتهای وی میتوان به فیلم "Propaganda" و تبلیغات تلویزیونی اشاره کرد. کمال سونال در ۳ ام ژوئیه سال ۲۰۰۰ هنگامی که برای بازی در فیلم "بالالایکا" عازم شهر طرابزون بود در نتیجه سکته قلبی در هواپیما در سن ۵۶ سالگی درگذشت. مرگ آنی این کمدین نامی که گفته میشود ترس از هواپیما باعث سکته قلبی وی شده بود ،همگان را تحت تاثیر قرار داد. مراسم تشییع جنازه این هنرمند با حضور چشمگیر هزاران تن از دوستداران وی برگزار گردید. جم داوران یکی از کمدین های ترکیه که در خلال سفر به طرابزون با کمال سونال همسفر بود، گفت: "کمال سونال مرد فوق العاده ای بود، حتی لحظه مرگ نیز لبخند به لب داشت. "

مصطفی کمال در ترکیه , خرید کمال سونال با کیفیت اوریجنال , بهترین سالن سینمای ترکیه

بی شک، موفقیت بسیاری از فیلم های ترک مدیون استعداد و مهارت کمال سونال در بازیگری میباشد. کمال سونال هنرمند ارزشمندی بود که آثار بی نظیریش لبخند را بر لبها و اندیشه را در ذهن ها شکوفا میکند. امروز نیز مردم ترکیه از هر گروه سنی با علاقه فراوان فیلم های وی را مکررا تماشا میکنند.

کمال سونال با مرگ خود برای اولین و آخرین بار ما را گریاند....


ویدیو : کمال سونال، مرد خندان سینمای ترکیه