کلوزه: فن خال فرد بسیار سخت گیری است : میرسلاو کلوزه که چند سال زیر نظر لوئیس ...


میرسلاو کلوزه که چند سال زیر نظر لوئیس فن خال بازی کرده بود می‌گوید آن زمان سخت ترین سال های ورزشی او بوده است. طرفداری: به گزارش Sky، بهترین گل زن تیم ملی آلمان که سابقه زدن 71 گل با تیم ملی کشورش را دارد، در سال 2011 تیم بایرن مونیخ را ترک کرد و پیش از آن در زمانی که فن خال مربی بایرن مونیخ بود، زیر نظر او بازی می‌کرد. این بازیکن 36 ساله که زیر نظر مربی هلند در 60 بازی به میدان رفت تنها موفق به زدن 12 گل شده بود تا بایرن متقاعد به فروش او شود.

حال کلوزه در مورد آن زمان به روزنامه  Die Zeit گفت: "دوران سختی بود، به خصوص کار کردن با فن خال. من احساس آزادی نمی‌کردم. برای من بسیار سخت بود که تمام انتظارات او را برآورده کنم. او از من بیشتر از آنچه که در توانم بود کار می‌خواست. تمام تلاشم را به کار بستم، ولی بعضی اوقات کافی نبود."

کلوزه می‌گوید اگر حمایت هواداران و ایمان یواخیم لو به او نبود شاید آن دو سال زیر نظر فن خال او را از فرم خوبش خارج می‌کرد. کلوزه پس از آن به ایتالیا رفت و از زمانی که به لاتزیو پیوسته، در 101 بازی برای این تیم 41 گل به ثمر رسانده است و همچنین در جام جهانی نیز با شکستن رکورد گرد مولر و رونالدو تبدیل به برترین گلزن تمام ادوار جام جهانی شد.

وی ادامه می‌دهد: "حمایت هواداران برای من بسیار مهم بوده است، ما به عنوان فوتبالیست گاهی از طرف تماشگران برانگیخته می‌شویم، ولی من این مورد برعکس بود. شاید به همین دلیل بود که من همیشه بدون نگرانی بازی می‌کردم."


ویدیو : کلوزه: فن خال فرد بسیار سخت گیری است