کلاهی برای ترک سریع رفتارهای بد : کلاهی طراحی شده است که می‌تواند در کوتاه‌ترین ...


کلاهی طراحی شده است که می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، خلق و خو و عادت‌های بد افراد را تغییر می‌دهد. خبرگزاری فارس: کلاهی طراحی شده است که می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، خلق و خو و عادت‌های بد افراد را تغییر می‌دهد.

پزشکان، مهندسان و کارشناسان علوم اعصاب دانشگاه‌های استنفورد، هاروارد و موسسه تکنولوژی ماساچوست در آمریکا از سال 2011 بر روی کلاهی کار می‌کردند که قادر است خلق و خو و عادت‌ها را در مدت چند دقیقه تغییر دهد.

آنها این کلاه را بر روی مغز 2000 نفر آزمایش کرده‌اند و سال گذشته این کلاه برای بهبود تمرکز بازیکنان بازی‌های ویدئویی آزمایش شد؛ این کلاه سه کاربرد دارد: آرامش، تمرکز و انرژی.

در واقع این کلاه امواج اولتراسون یا سیگنال‌های الکترونیکی ضعیف یا شدید، بسته به نیاز بیمار را به مغز می‌فرستد و در مدت چند دقیقه خلق و خوی کاربر را تغییر می‌دهد، به فرد آرامش می‌دهد، او را پر انرژی می‌کند و از طریق نرم‌افزار گوشی‌هوشمند نیز می‌توان آن را کنترل کرد.

این کلاه می‌تواند اعتیاد افراد سیگاری و دیگر مواد روانگردان را بدون نیاز به بستری شدن ترک دهد.

این کلاه جدید نیست و قبلاً پزشکان و بیمارستان‌ها برای درمان افسردگی، آسیب‌های مغزی، ناتوانی و مشکلات حافظه و یادگیری از تکنولوژی مشابهی استفاده می‌کردند.

بیماران صرفا مجاز به استفاده از این کلاه بودند و هر بیمار شخصاً این دستگاه را نداشت؛ اما این بار با تولید انبوه آن برای عموم مردم در دسترس است؛ استفاده از آن بسیار آسان است و بیماران می‌توانند با این کلاه خود را درمان کنند.

این کلاه در واقع یک دستگاه پیشرفته قابل حمل است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن خلق و خو و عادت‌های بد افراد را تغییر می‌دهد.

طراحان تاکنون هیچ عکسی از این کلاه منتشر نکرده‌اند و تاریخ دقیق عرضه آن هنوز مشخص نیست.


ویدیو : کلاهی برای ترک سریع رفتارهای بد