کلاهبرداری پسر قلابی وزیر از تحصیل‌کرده‌ها : کلاهبردار شیک پوش خود را پسر وزیر ...



کلاهبرداری از 5 زن تحصیل کرده به بهانه ازدواج , کلاهبرداری میلیونی از 5 زن تحصیل کرده به بهانه ازدواج , تحصیل کرده

کلاهبردار شیک پوش خود را پسر وزیر اطلاعات جامی‌زد تا از طعمه‌هایش اخاذی کند.

این مرد پس از كلاهبرداری از یك دختر دانشجو، رئیس بانك و یك پزشك به دام پلیس افتاد.

 

ماجرای دستگیری این مرد به اسفند‌ماه سال گذشته برمی‌گردد. در روزهای پایانی سال گذشته مسئولان حراست یكی از دانشگاه‌ها در تهران وقتی سرگرم بررسی مدارك یك دانشجوی دختر برای گرفتن انتقالی به تهران بودند متوجه عقد‌نامه جعلی او شدند.

 

این دختر دانشجو كه در یكی از شهرستان‌های جنوبی كشور درس می‌خواند به تازگی با ارائه یك عقد نامه عنوان كرده بود كه ازدواج كرده و به این بهانه درخواست انتقالی كرده بود تا ادامه درسش را در یكی از دانشگاه‌های تهران بخواند.

این درحالی بود كه پس از استعلام از دفترخانه مشخص شد كه عقدنامه جعلی است. همین باعث شد كه حراست دانشگاه دختر دانشجو را احضار كند. وی كه به‌شدت ترسیده بود همراه مرد جوانی به دفتر حراست رفت. مرد جوان كه فن سخنوری بسیار خوبی داشت خود را پسر وزیر اطلاعات معرفی كرد و سعی داشت مسئولان حراست دانشگاه را از طرح شكایت علیه دختر جوان منصرف كند. مسئولان حراست اما موضوع را به پلیس اطلاع دادند و دقایقی بعد با حضور ماموران، دختر دانشجو و پسرجوان حسابی غافلگیر شدند. آنها به اداره پلیس منتقل شدند و آنجا بود كه معلوم شد پسرجوان به دروغ خود را پسر وزیر جا زده است تا از دختر دانشجو اخاذی كند.

 ازدواج خیالی
دختر دانشجو وقتی متوجه شد كه پسر جوان او را فریب داده است به مأموران گفت: چون رفت‌وآمد از تهران تا جنوب برایم سخت بود تصمیم گرفتم انتقالی بگیرم اما تنها شرط آن این بود كه به تازگی ازدواج كرده باشم. دنبال راهی برای حل این مشكل بودم تا اینكه از طریق یكی از دوستانم با پسری آشنا شدم كه خود را امین معرفی كرد. او گفت پسر وزیر اطلاعات است و با چرب زبانی اعتماد مرا به خود جلب كرد.

بعد هم مدعی شد كه كارم را درست می‌كند. پس از آن قرار شد به مسئولان دانشگاه اعلام كنم كه ازدواج كرده‌ام. امین گفت كه برای تهیه عقدنامه باید مبلغی بپردازم و بعد از پرداخت 8میلیون تومان پول و گرفتن عقدنامه، درخواست انتقالی دادم اما همان موقع معلوم شد كه عقدنامه جعلی است و رازم در تهران فاش شد.

وقتی حراست دانشگاه احضارم كرد، پسر وزیر مدعی شد می‌تواند مشكلم را حل كند و این بار از من خواست تا 20میلیون تومان به حسابش واریز كنم كه با حراست صحبت كند و من گیر نیفتم. من هم قبول كردم و پس از پرداخت این مبلغ با هم راهی حراست دانشگاه شدیم كه آنها به حرف‌های امین شك كردند و هر دوی ما گیر افتادیم. من تصور می‌كردم كه او واقعا پسر وزیر است اما حالا متوجه شدم كه او مرا فریب داده و به دروغ خودش را پسر وزیر جا زده است.

جعل در پاتوق شیشه‌ای
«كافیست خوب بتوانی صحبت كنی و طعمه‌هایت حرف‌هایت را باور كنند. آن وقت می‌توانی دست به‌كار شوی و به راحتی از آنها پول به جیب بزنی.» این جملات نخستین اعترافات پسر قلابی وزیر نزد مأموران پلیس بود. او كه چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت با معرفی 2همدست خود كه كار جعل را انجام می‌دادند، گفت: دختر دانشجو نخستین طعمه‌ام نبود. من سراغ شخص دیگری كه رئیس بانك بود نیز رفتم. به او گفتم پسر یكی از وزرا هستم و می‌توانم برایش ارتقای شغلی از طریق بانك مركزی بگیرم.

او هم باورش شد و به راحتی توانستم حدود 20میلیون تومان از او پول بگیرم. وی در ادامه گفت: سومین طعمه‌ام یك پزشك زن بود. از او هم به بهانه تهیه وام میلیاردی كلاهبرداری كردم. همه طعمه هایم تحصیل‌كرده بودند و به راحتی حرف هایم را باور می‌كردند چرا كه استعداد خوبی در صحبت و قانع كردن افراد دارم.

همین اعترافات كافی بود تا مأموران راهی مخفیگاه متهم شوند و در آنجا وسایل جعل و مقداری ماده مخدر شیشه كشف كنند.


متهم اعتراف كرد كه گاهی با دوستانش به‌صورت تفریحی شیشه مصرف می‌كرد. همچنین در ادامه تحقیقات مشخص شد كه 2نفر دیگر در اجرای نقشه كلاهبرداری‌ها به او كمك می‌كردند كه با دستور قاضی روستا، بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 5 تهران، 2متهم دیگر دستگیر شدند.

در ادامه بررسی‌ها مشخص شد كه پسرقلابی وزیر سابقه محكومیت داشته و پیش از این نیز به اتهام جعل عنوان و سخنرانی در سمینارها دستگیر و به حبس محكوم شده بود. بررسی‌ها نشان می‌داد كه او در زمان انتخابات مجلس با دریافت پول از كاندیداها در یكی از شهرهای لرستان اقدام به سخنرانی به نفع آنها كرده بود تا نشان دهد كه مسئولان كشور نیز از كاندیدای مورد نظر حمایت می‌كنند. اما در نهایت سخنرانی او منجر به درگیری شده و پس از اینكه وی توسط پلیس دستگیر شده، راز او فاش و در نهایت وی بازداشت شده بود.

به گزارش همشهری، این متهم و 2همدستش با دستور قاضی پرونده روانه زندان شدند و تحقیقات تكمیلی از آنها درخصوص كشف جرایم احتمالی دیگر و شناسایی شاكیان ادامه دارد تا زوایای پنهان آشكار شود.

 

اخبار حوادث - همشهری

 


ویدیو : کلاهبرداری پسر قلابی وزیر از تحصیل‌کرده‌ها