کلاهبرداری تلفنی با عابربانک : اخبار حوادث - کلاهبرداری تلفنی با عابربانک اعضای ...



اخبار حوادث - کلاهبرداری تلفنی با عابربانک

اعضای باند 5 نفره سارقان اینترنتی که با گزینش افراد ساده لوح و افتتاح حساب از طریق آنها اقدام به کلاهبرداریهای چند صد میلیونی به صورت گسترده در سطح کشور می‌کردند از سوی ماموران پلیس فتا ساوجبلاغ استان البرز شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش ابتکار، سرهنگ محمدی فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ در خصوص جزئیات این خبر گفت: در پی دریافت پرونده شکایت از دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان به پلیس فتا، مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی، موضوع به صورت ویژه در دستور كار مأموران این پلیس قرار گرفت.

در بررسی پرینت حساب‌های بانکی مشخص شد که تمامی وجوه که به صورت اینترنی از شاکیان کسر شده به چندین عابر بانک با شماره حساب‌های جداگانه اما به نام یک فرد واریز شده است.

سرهنگ محمدی گفت: کارشناسان این پلیس با بکارگیری شیوه‌های کشف نوین جرم و کارهای اطلاعاتی صاحب کارت‌های عابر بانک به نام «م- ح» را شناسایی و با انجام تحقیقات میدانی منزل نامبرده در یکی از مناطق ساوجبلاغ شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

متهم پس از انتقال به پلیس فتا با اظهار بی اطلاعی از سرقت‌های اینترنتی در خصوص جزئیات افتتاح حسابهای بانکی و دریافت عابر بانک گفت  به علت مشکلات مالی در خواستش را با یکی از دوستانش مطرح کرده که او نیز با معرفی فردی به نام «د- ب» به او وعده داد که با مراجعه به وی مشکل مالی ام  حل می‌شود.

متهم «م-ح» ادامه داد: پس از مراجعه به فرد مورد نظر او از من خواست تا با افتتاح 7 حساب مختلف و گرفتن عابر بانک و تحویل آنها به این فرد در ازای این کار مبلغ 700 هزار تومان دریافت کرده و موضوع را با کسی در میان نگذارم.

فرمانده انتظامی ساوجبلاغ افزود: با راهنمایی‌های این فرد و پیگیریهای شبانه روزی ماموران پلیس فتا مشخص شد که متهم اصلی همان «د- ب» است  که با سوء استفاده از سادگی و نیاز مالی این فرد او را وادار به افتتاح حساب کرده و از طریق رابط هایش در استان‌های مختلف با خرید کالا از افراد بازاری و گرفتن شماره حساب آنها برای واریز وجه  یا با کشاندن افراد به پای دستگاه‌های کارت خوان نه تنها پولی به حساب آنها در ازای خرید کالا واریز نمی‌کردند بلکه از حساب آنها مبالغی را نیز به صورت اینترنتی سرقت کرده و به حسابهایی که افتتاح کرده و به نام م- ح بود واریز می‌کردند.

با ردگیری‌های ماموران متهم ردیف اول در یکی از استان غربی شناسایی و دستگیر شد كه در بازجویی ماموران، رابط خود با اعضای باند را معرفی که همزمان با دستگیری رابط این افراد سایر اعضای باند که سه نفر بودند شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: اعضای این باند 5 نفره کلاهبرداران اینترنتی با اعتراف به صدها میلیون سرقت اینترنتی از حساب‌های بانکی در سراسر کشور در خصوص شیوه کار خود اقرار کردند که با شناسایی طعمه هایشان که اغلب افراد ساده لوح و نا آشنا به مسائل اینترنتی و دنیای مجازی بودند با جلب اعتماد آنها و برانگیختن حس طمع در این افراد اقدام به کلاهبرداری‌های گسترده می‌کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ در پایان به شهروندان توصیه كرد: برای انتقال پول از طریق کارت به کارت فقط دانستن شماره کارت برای انتقال دهنده وجه کافی است   و نیازی به اطلاعات دیگر در این خصوص نیست. ضمن اینکه  برای فردی که قرار است پول به حسابش واریز شود، حضور در پای دستگاه کارت خوان در هنگام انتقال وجه به هیچ عنوان ضرورتی ندارد.
اخبار حوادث - ابتکار

 


ویدیو : کلاهبرداری تلفنی با عابربانک