کلاهبرداری با فروش سیم کارت جعلی :  اخبار اجتماعی - کلاهبرداری با فروش سیم ...



فروش سیم کارت همراه اول , خرید و فروش سیم کارت , فروش سیم کارت فعال شده


 اخبار اجتماعی - کلاهبرداری با فروش سیم کارت جعلی

«سیم‌کارت اعتباری مشابه خط شما با قیمتی مناسب آماده فروش است»؛ این جمله‌ای بود که زن و مرد کلاهبردار هنگام تماس با طعمه‌هایشان به زبان می‌آوردند.

به گزارش همشهری، آنها با درج شماره تلفن‌های جعلی روی سیم‌‌كارت‌های معمولی، آنها را به‌عنوان سیم‌كارت ویژه به فروش می‌رساندند و دست به كلاهبرداری می‌زدند.

نخستین شكایت از متهمان زمستان 2سال پیش در كلانتری 122تهران مطرح شد. شاكی كه مرد جوانی بود، به مأموران گفت: چند روز پیش خانمی با من تماس گرفت و مدعی شد كه از نمایندگی یكی از شركت‌های تلفن همراه تماس می‌گیرد و شماره‌ای مشابه شماره تلفن من با یك رقم اختلاف در اختیار دارد و می‌تواند این سیم‌كارت را به مبلغ 60هزار تومان در اختیارم قرار دهد. من هم قبول كردم و آدرسم را دادم و 3ساعت بعد پیك موتوری مقابل خانه‌مان توقف كرد.

سیم‌كارت را كه گرفتم، شماره رویش را نگاه كردم و دیدم كه كاملا شبیه شماره موبایل دائمی‌ من است. 60هزار تومان به‌علاوه مبلغی به‌عنوان مژدگانی به پیك موتوری دادم و سیم كارت را گرفتم اما ساعتی بعد وقتی آن را استفاده كردم دیدم كه شماره‌اش با شماره من كاملا فرق دارد و یك شماره عادی است برای همین تصمیم گرفتم از فروشنده به اتهام كلاهبرداری شكایت كنم.

این مرد تنها شاكی پرونده نبود؛ چرا كه به فاصله چند روز، عده دیگری هم با مراجعه به پلیس شكایت‌های مشابهی مطرح كردند.

بررسی تمامی شكایت‌ها نشان می‌داد كه كلاهبرداران در تماس با دارندگان سیم‌كارت‌های دائمی و گفتن این جمله كه سیم كارتی اعتباری با شماره‌ای مشابه سیم‌كارت دائمی شما در اختیار داریم، سیم‌ كارت‌های معمولی را به آنها می‌فروختند. با افزایش شكایت‌ها و تشكیل پرونده‌ قضایی، تیمی از كارآگاهان پایگاه یكم پلیس آگاهی تهران تحقیقات برای شناسایی و دستگیری كلاهبرداران را شروع كردند.

 آنها در بررسی‌های اطلاعاتی توانستند محل كار متهمان را در خیابان جمهوری شناسایی و مرد كلاهبردار و همدستش را كه زنی جوان بود، دستگیری كنند.

متهمان به اداره آگاهی انتقال یافتند و در بازجویی‌ها به كلاهبرداری گسترده با این شگرد اعتراف كردند.

 در این میان رضا گفت: من اعتیاد شدیدی به مصرف مواد‌مخدر دارم و برای همین با كلاهبرداری هزینه خرید مواد مصرفی‌ام را تأمین می‌كردم. ما به‌صورت تصادفی با شماره موبایل‌های دائمی ‌تماس می‌گرفتیم و مدعی می‌شدیم كه سیم‌كارت اعتباری مشابه این شماره را داریم. اگر طعمه‌مان فریب می‌خورد، برچسبی جعلی با شماره‌ای مشابه‌ شماره تلفن وی تهیه می‌كردیم و روی جعبه سیم‌كارت معمولی می‌چسباندیم. بعد سیم‌كارت جعلی را با پیك برای مشتری می‌‌فرستادیم و به این ترتیب سیم‌كارت معمولی را چند برابر قیمتی كه خریده بودیم، به او می‌فروختیم

.پس از چند‌ماه فعالیت نیز محل كارمان را تغییر می‌دادیم تا درصورت شكایت شناسایی نشویم.

سرهنگ رحیم فرزام، رئیس پایگاه یكم پلیس آگاهی تهران با اشاره به كلاهبرداری میلیونی این زن و مرد از مالباختگان احتمالی خواست برای شكایت به پایگاه یكم پلیس آگاهی تهران مراجعه كنند.
 اخبار اجتماعی - همشهری


ویدیو : کلاهبرداری با فروش سیم کارت جعلی