کلاهبرداری از دختران در فیسبوک : کلاهبرداری از دختران در فیسبوک به گفته عرفانی، ...



کلاهبرداری از دختران در فیسبوک

به گفته عرفانی، متهم در این رابطه به 2 فقره کلاهبرداری دیگر جمعاً به مبلغ 12 میلیون ریال اعتراف کرد که تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی گفت: مرد کلاهبردار که با پرسه زنی در شبکه های اجتماعی از دختران کلاهبرداری می کرد، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش  مهر، سرهنگ سید محسن عرفانی با اعلام این خبر گفت: زن جوان به پلیس فتا مراجعه و درخواست رسیدگی به شکایت خود مبنی بر کلاهبرداری شش میلیون ریالی را داشت.در بررسی اظهارات شاکی مشخص شد که این فرد با مرد میانسالی در محیط اینترنت آشنا شده و پس از ارتباط دوستی ، آن فرد که خود را پسری متمول و پولدار معرفی کرده از شاکی مبلغ شش میلیون ریال را قرض گرفته و پس از آن به تلفن ها و ایمیل شاکی پاسخ نداده است.

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا خراسان رضوی با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله وارد عمل شده و با تحقیقات فنی و ادله دیجیتالی موجود رد متهم را در فضای مجازی پیدا و با شناسایی مخفیگاهش او را با هماهنگی قضایی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.متهم 40 ساله که در حاشیه شهر سکونت داشت و خود را پسری جوان معرفی کرده بود

 

با دیدن شواهد لب به سخن گشود و درخصوص بزه خود با ندامت گفت با ایجاد هویت جعلی در یکی از شبکه های اجتماعی و ارسال درخواست دوستی برای افراد مختلف، دختران جوان را به دام خود کشانده و با اغفال و پیشنهاد ازدواج از آنها اخاذی کرده است.

به گفته عرفانی، متهم در این رابطه به 2 فقره کلاهبرداری دیگر جمعاً به مبلغ 12 میلیون ریال اعتراف کرد که تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

وی در پایان با تاکید بر این نکته که عضویت در شبکه های اجتماعی و ایجاد رابطه در آن مخاطراتی را بدنبال دارد زیرا هویت افراد در فضای مجازی پنهان است و افراد سود جو با ایجاد اشتراک و پهن کردن دامهایی مترصد افرادی هستند که آگاهی و دانش کمتری نسبت به این فضا دارند و براحتی فریب خورده و در دام آنها گرفتار می شوند./قانون

 


ویدیو : کلاهبرداری از دختران در فیسبوک