کلاهبرداران حرفه ای شرق تهران شناسایی کنید+عکس متهمان : اخبار حوادث - کلاهبرداران ...



رژ لبهای حاوی سرب را شناسایی کنید , شناسایی گسل های جدید در تهران , زرشک پلو با مرغ را با این سه روش حرفه ای درست کنید

اخبار حوادث - کلاهبرداران حرفه ای شرق تهران شناسایی کنید+عکس متهمان

افرادی که با خرید اوراق هویتی از سارقان و جعل آن اقدام به اخذ دسته چک از بانکهای مختلف می کردند ، توسط کاراگاهان پلیس آگاهی شرق استان تهران دستگیر شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سردار "سیروس فتحی" فرمانده انتظامی شرق استان تهران با اعلام این خبر گفت : در پی شکایت تعدادی از اصناف مبنی بر اینکه اعضای خانواده ای با جعل عناوین مختلف اقدام به كلاهبرداری در سطح وسیع از افراد و اشخاص مختلف در سطح شهرهای جنوبی استان كرده اند ، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت .
 
این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: با تلاش های به عمل آمده مشخص شد، متهمان با معرفی خود به عنوان صادرکننده مبلمان و فرش ابتدا با خرید اندک و پاس کردن چک ها نسبت به جلب اعتماد کسبه اقدام و سپس با خرید عمده و صدور چکهای بلامحل متواری شده اند.
 
وی افزود: با شروع تحقیقات مشخصات صاحبان چك های ارائه شده از طریق سیستم بانکی استعلام و این افراد به پلیس آگاهی استان فرا خوانده شدند.
 
سردار فتحی با اشاره به عدم شناسایی این افراد توسط شکات گفت : در ادامه مشخص شد کلاهبرداران با جعل و سوء استفاده از اوراق هویتی صاحبان چک ها اقدام به افتتاح حساب و اخذ دسته چک کرده اند که با استفاده از اثر انگشت بدست آمده از متهمان هویت و سوابق آنان استعلام و مشخص گردید نامبردگان از سابقه داران در امر جعل و كلاهبرداری می باشند.

این مقام ارشد انتظامی افزود : به دلیل متواری بودن متهمان امكان شناسایی و دستگیری آنان در مرحله اول مقدور نشد تا اینکه با استفاده از منابع و تحقیقات گسترده سرانجام مکان های اسکان و تردد آنان در شهرهای اراک ، اصفهان ، نجف اباد ، شاهین شهر و شهر جدید هشتگرد شناسایی و سرانجام دو نفر ازآنان در شهرهشتگرد دستگیر شدند.
 
فتحی ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان مقداری اموال کلاهبرداری شده و اوراق جعلی کشف ومتهمان در ابتدا منكر هر گونه بزه انتسابی بودند ولی با دلایل بدست آمده و مواجهه با شکات و انجام بازجویی های علمی به كلاهبرداری و جعل هویت و اسناد با خرید اوراق هویتی از سارقان و الصاق عکس و جعل آن در بانکهای و اخد دسته چک اعتراف کردند.
 
سردار فتحی ارزش اموال کلاهبرداری شده را دو میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد و ادامه داد: با توجه به ابعاد اتهامات وارده تاکنون30 نفر از شکات شناسایی که با توجه به دستور مقام قضایی تصویر متهمان در جراید و رسانه های کشوری منتشر می شود تا چنانچه شهروندی به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته، جهت تشکیل پرونده و رسیدگی  به پلیس آگاهی شرق استان تهران واقع در ورامین – روبروی کارخانه قند مراجعه کند. 

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو : کلاهبرداران حرفه ای شرق تهران شناسایی کنید+عکس متهمان