کفاشیان: کی‌روش از بازی کردن خسرو حیدری ناراحت است/ به دادکان ظلم شد، او باید در فوتبال باشد :



فوتبال بازی کردن دختران محجبه با چادر , فوتبال بازی‌کردن دختران محجبه سومالی , خسرو حیدری

احتمال دارد برای تبانی هر رأیی امروز صادر شود/هرکسی که بیشتر پول بدهد فیفا حرف او را می‌پذیرد
کفاشیان: کی‌روش از بازی کردن خسرو حیدری ناراحت است/ به دادکان ظلم شد، او باید در فوتبال باشد

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: بنده معتقدم به دادکان خیلی ظلم شده است، وی آدمی فوتبالی و بسیار دلسوز است.

 علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال شب گذشته در برنامه میدان از شبکه ورزش حاضر شد و در خصوص برخی از مسائل فوتبال صحبت کرد.

وی در خصوص اسپانسر جدید تیم ملی گفت: بالاخره پس از چند سال که اسپانسر نداشتیم و اسپانسرهای کوچکی می‌آمدند ولی در حد حامی نبودند و مبالغشان بسیار کم بود بالاخره با یک اسپانسر که حامی کل تیم‌های ملی باشد و ارزش داشته باشد به توافق رسیدیم.

 

ما دوست داشتیم از افراد قوی که در اقتصاد مملکت هستند بیایند و حامی تیم ملی شوند اما خیلی‌ها که می‌آمدند از روی شکم‌سیری می‌آمدند و سرانجام شرکت ائل خودرو ارس قبول کرد اسپانسر تیم ملی شود. قرارداد ما با این اسپانسر تا پایان شهریور ماه سال آینده است و قرار است در این مدت ‌زمان 15 میلیارد تومان برای همه تیم‌های ملی دریافت کنیم.

 

ما در سال گذشته که با بی‌پولی سنگین‌تری روبه‌رو بودیم هم نگذاشتیم کمبود خاصی پیش بیاید. از سال گذشته تاکنون 3.5 میلیارد تومان خرج نوجوانان کرده‌ایم و برای فوتسال خانم‌ها و ... هم تا جایی که می‌شد هزینه کردیم البته این حق مردم است.

کفاشیان ادامه داد: از این 15 میلیارد طبق قرار یک میلیارد پرداخت شده و هر دو ماه نیز قرار است 2 میلیارد به ما پرداخت شود. از سال گذشته تاکنون 3 میلیون دلار نیز برای صعود تیم ملی به جام جهانی از AFC گرفته‌ایم.

 

از فیفا هم طلب داریم که هنوز آن را نگرفته‌ایم البته خزانه‌داری آمریکا طرحی را تصویب کرده که قرار است برخی تحریم‌های بانکی برای ورزش آزاد شود که تا بیاید اجرایی شود مدت‌زمانی طول می‌کشد. از وزارت ورزش بودجه خاصی نگرفته‌ایم البته امسال خودشان دوست دارند بودجه بدهند ولی فعلاً در توان‌نشان نیست.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص یک دستگاه لیموزین اتوبوس که قرار است اسپانسر به تیم ملی بدهد نیز گفت: قرارداد ما با اسپانسر به‌ گونه‌ای است که وی می‌تواند برای تبلیغ خودش یک دستگاه اتوبوس بدهد و روی آن تبلیغات خودش را داشته باشد.

وی در خصوص مرخصی طولانی‌مدت کی‌روش و اینکه شایعاتی مبنی بر این امر شده بود که قرار است کی‌روش سرمربی تیم ایرلند شود نیز گفت: ایشان تیم را به جام جهانی برد و همانطور که می‌دانید هیچ مربی کاربلدی تیمی را که خودش به جام جهانی برده رها نمی‌کند ما بعد از جام جهانی اگر توانستیم ایشان را راضی می‌کنیم که به کارش در تیم ملی ادامه دهد و مطمئن باشید که کی‌روش قطعاً در جام جهانی روی نیمکت ملی است.

وی در خصوص لیست جدید تیم ملی و اینکه برخی از مربیان لیگ برتر به این لیست اعتراض کردند و صدرنشین لیگ برتر نیز در این لیست بازیکن ندارد نیز اظهار داشت: کی‌روش با این تیم به جام جهانی رفته و موفق بوده است،

 

الان زود است که درباره لیست کی‌روش قضاوت کنیم و بگوییم که این قطعی تیمی است که کی‌روش برای جام جهانی بسته است. اما آن‌طور که من می‌دانم کی‌روش در خصوص دعوت بازیکنان به تیم ملی به سابقه طولانی و راندمان بازیکنان نگاه می‌کند.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد:‌ کی‌روش هم در خیلی زمینه‌ها نگران بود و مثلاً اعتراض شدید کی‌روش این بود که چرا خسرو حیدری علی‌رغم آسیب‌دیدگی باید بازی می‌کرد، دیدگاه کی‌روش اینگونه است او می‌خواهد در هر پستی چند بازیکن داشته باشد و این نوعی آینده نگری اوست، اعتقاد من هم این است ما به هر لحاظ آقای کی‌روش را قبول کرده‌ایم و باید به نظرات او احترام بگذاریم.

کفاشیان در خصوص تغییر نام خلیج فارس در سایت فیفا نیز گفت:‌ متأسفانه در فوتبال لابی‌ها خیلی قوی هستند، خیلی‌ جاها امتیاز می‌دهند تا از فوتبال‌شان حمایت کنند ما هم اگر بخواهیم روزی میزبانی بگیریم باید لابی کنیم اما در مورد نام خلیج فارس باید بگویم که به فیفا چه ربطی دارد که خلیج فارس از یا چیز دیگری؟ آنها به دنبال کار خودشان هستند، واقعیت قضیه خلیج فارس است و اسم‌گذاری کار فیفا نیست.

 

فیفا به هر کسی که بیشتر پول بدهد حرف او را قبول می‌کند، ما هم که در این مجامع نفوذی نداریم که بخواهیم لابی کنیم البته اقداماتی انجام شده که آن را وظیفه خودمان می‌دانیم، با وزارت خارجه جلسه گذاشتیم، مستنداتی را ارائه داده‌ایم و باز هم پیگیری می‌کنیم.

 

این بحث‌ها همیشه بوده آنهایی که هویتی ندارند با این اسم‌ها می‌خواهند هویت پیدا کنند امیدواریم لابی‌ها از طریق وزارت خارجه بیشتر شود تا دیگر کسی جرأت چنین توهینی نداشته باشد.

وی در خصوص اردوهای تدارکاتی تیم ملی نیز گفت: از امروز اردوهای تیم ملی شروع شد برای تیم ملی بزرگسالان که کی‌روش تیمش را خودش جم‌ و جور می‌کند تا برای دیدار با تایلند آماده شویم و دیدار تدارکاتی نخواهیم داشت البته یکسری بازی‌ها در اروپا، آمریکای جنوبی و ... درخواست شده که خود کی‌روش باید تصمیم بگیرد.

 

قطعاً در آینده نزدیک این قضیه را بیشتر بررسی می‌کنیم البته تقاضاها برای ما رسیده است شرکت‌هایی هستند که اسپانسر می‌شوند و خودشان بازی تدارکاتی می‌گذارند ولی باز هم تصمیم نهایی را کی‌روش می‌گیرد و ما در هر صورت تابع کادر فنی هستیم. ضمناً دیدار رفت و برگشت با آمریکا نیز هنوز به قوت خود باقی است.

کفاشیان در خصوص حضور بلاتر در ایران نیز گفت: بله ایشان قرار است روز 15 آبان به ایران بیاید و برنامه‌ریزی‌هایی شده که ایشان دیداری هم با رئیس جمهور داشته باشد.

رئیس فدراسیون فوتبال همچنین در خصوص پرونده تبانی در فوتبال نیز گفت: در این زمینه تحقیقات زیادی انجام شد، مواردی از باشگاه پرسپولیس و سرمربی این تیم می‌گویند مواردی را هم واسطه‌ها گفته‌اند و برخی موارد و اعتراضاتی را نیز داوران ما داشته‌اند.

 

در هر صورت به راحتی نمی‌شود به کسی تهمت زد، بردن آبروی فرد مثل کشتن اوست. برای جلسه دوشنبه و تصمیم‌گیری نهایی احتمال هر رأیی وجود دارد.

وی همچنین در خصوص مسائل پیش‌آمده برای مالکیت ابومسلم نیز گفت: جلسات مختلفی با وزارت ورزش و کمیسیون ماده 5 داشتیم و تصمیم گرفتیم که بازی‌ها متوقف نشوند

 

و این تیم بازی کند تا هر موقع مالکیت آن مشخص شد آن مالک کار را ادامه دهد البته دو تیم نیز درست شد که ما از آنها خواستیم این دو تیم را تلفیق کنند ما اختیار کار را به اداره کل ورزش استان خراسان رضوی داده‌ایم اما در نهایت قرار شد آقای سحرخیز و کادرش مدیریت این باشگاه را برعهده بگیرند. مردم خراسان رضوی به این تیم علاقه دارند و گروه آقای سحرخیز از فردا کارت‌هایشان به مرور صادر می‌شود که از جمعه تیم ابومسلم بتواند بازی کند.

وی در پایان در خصوص حضور دادکان رئیس سابق فدراسیون فوتبال در ورزشگاه نیز گفت: آقای دادکان هر موقع به فوتبال می‌آیند حق‌شان است، با ایشان دوست صمیمی هستم، اختلافاتی در گذشته پیش آمده بود که بنده معتقدم به ایشان خیلی ظلم شده است، وی آدمی فوتبالی و بسیار دلسوز است./فارس

 


ویدیو : کفاشیان: کی‌روش از بازی کردن خسرو حیدری ناراحت است/ به دادکان ظلم شد، او باید در فوتبال باشد