کفاشیان: در انگلیس دیکتاتوری رفتار می‌کنند : رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان گفت: ...


رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان گفت: تا کنون ندیده‌ام که اسپانسر سازمان لیگ برای اجرای تعهداتش دبه‌ کند. خبرگزاری فارس: علی کفاشیان در حاشیه مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر درباره وضعیت تیم‌های راه‌آهن و پیکان و اینکه تکلیف تیم صعود کننده چه زمانی مشخص می‌شود، گفت: این مسئله در حال رسیدگی است و فکر می‌کنم ظرف یکی، دو روز آینده این مسئله مشخص شود و احتمال دارد که تا روز چهارشنبه این مسئله هم مشخص شود.

وی درباره اینکه وضعیت باشگاه‌های بدهکار چه خواهد شد، اظهار داشت: ما هر سال مواجه می‌شویم با شکایت‌های زیادی که از تیم‌ها وجود دارد و طلبکاران می‌گویند که باشگاه‌ها درآمد بالا دارند و بازیکنان و مربیان گران‌قیمت می‌گیرند اما چرا بدهی ما را نمی‌دهند که این حرف کاملاً درست است.

رئیس فدراسیون تاکید کرد: ما بخشنامه‌ای دادیم تا این اراده در باشگاه‌ها وجود داشته باشد تا طلب‌هایشان را بدهند. می‌توان با مذاکره و یا قسط‌بندی در این باره کار کرد اما به هر حال باید تکلیف مشخص شود و پرداخت بدهی‌ها مثل گرفتن مربی و بازیکن باید جزو برنامه‌های باشگاه‌ها باشد.

وی درباره اینکه آیا برنامه لیگ با سرمربی تیم ملی هماهنگ شده یا خیر افزود: برنامه سازمان لیگ با کی‌روش هماهنگ شد و او از این برنامه راضی است و امیدوارم که همه چیز سر جای خود باشد.

کفاشیان در خصوص قرعه‌کشی لیگ برتر هم اظهار داشت: از مراسم قرعه‌کشی راضی بودم هر چند که کمی دیر به این مراسم رسیدم چرا که فکر می‌کردم این مراسم با تأخیر آغاز می‌شود اما سر موقع شروع شد.

وی خاطرنشان کرد: همه باید دست به دست هم بدهیم تا کارها خوب پیش برود تا بتوانیم با گرفتن حق پخش تلویزیون و تبلیغات ایران نوین وضعیت فوتبال را رو به بهبود کنیم هر چند که تا به حال ندیدم مسئولان ایران نوین دبه کنند!

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه در این چند روز با کی‌روش صحبت کردید یا نه، تصریح کرد: بله، با کی‌روش در تماس هستم و او حتی پیغام داد که به پرتغال بروم تا بازی‌های جام جهانی فوتبال ساحلی را ببینم اما به او گفتم که نمی‌رسم به پرتغال بروم و او خودش به دیدن بازی تیم ملی رفت البته بازیکنان هم خوب بازی کردند و حتی سایت فیفا هم از عملکرد ملی‌پوشان تمجید کرد و به آنها خسته نباشید می‌گویم هر چند که بازی‌های بعدی هم وجود دارد.

وی درباره اینکه چرا در مراسم قرعه‌کشی به بالای سن نرفت افزود: از مهدی تاج خواستم که به بالای سن نروم چرا که صحبت‌های اصلی را سجادی و خود تاج انجام دادند و من مراسم را دیدم و باید بگویم که قرعه‌کشی خوبی انجام شد و نظم و برنامه‌ریزی هم به خوبی بود و امیدوارم لیگ هم با نظم خوبی برگزار شود.

کفاشیان در رابطه با اینکه تیم‌های لیگ برتری بدهی زیادی دارند و همچنین تیم‌های لیگ دسته اولی هم با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند و آیا ممکن است جلوی فعالیت این تیم‌ها را بگیرد خاطرنشان کرد: بدهی‌ها بیشتر در لیگ دسته اول و دسته دوم مشکل‌ساز می‌شود. با توجه به اینکه تیم‌های لیگ برتری درآمد دارند ما می‌توانیم از آنها تعهد بگیریم تا بخشی از بدهی آنها از طریق درآمدهایشان در سازمان لیگ پرداخت شود اما باشگاه‌های لیگ دسته اولی درآمد ندارند و نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم آنها باید تعهد بدهند که این بدهی‌ها را پرداخت کنند و پرداخت بدهی‌ها را مثل گرفتن بازیکن و مربی در دستور کار خود قرار دهند.

وی در ارتباط با اینکه اگر این باشگاه‌ها بدهی‌هایشان را پرداخت نکنند آیا ممکن است که جلوی حضورشان در مسابقات گرفته شود، تصریح کرد: اگر تعهد نکنند که بدهی‌ها را بدهند قطعاً جلوی آنها را می‌گیریم و با کسر امتیاز آنها را روبه‌رو می‌کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه در انگلیس باشگاهی قصد داشته نامش را تغییر دهد ولی آنها اجازه این کار را ندادند ولی در لیگ ما امتیاز تیم‌ها به راحتی جابه‌جا می‌شود و اکنون تیمی مثل صبا مدیر و مالک ندارد تصریح کرد: آنها دیکتاتوری و استبدادی عمل می‌کنند اما ما آزادی داریم و این کار را انجام نمی‌دهیم.

کفاشیان در مورد اینکه آیا ممکن است جلوی برگزاری مسابقات را به خاطر مشکلاتی که بر سر حق پخش وجود دارد بگیرند، خاطرنشان کرد: فکر نمی‌کنم، حیف است جلوی برگزاری بازی‌ها را بگیریم.

وی در مورد اینکه چرا حق پخش مسابقات فوتبال پرداخت نشده است، یادآور شد: رقم حق پخش حدود 22.5 میلیارد بوده که متأسفانه این پول را ندادند.

کفاشیان در مورد اینکه آیا ممکن است این مبلغ را نصف کنند تا حق پخش دریافت شود، گفت: ما به نصف این مبلغ هم راضی هستیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا قصد ندارد پیراهن سفید بخرد تا کارلوس کی‌روش را از عزا در بیاورد و او به ایران بیاید عنوان کرد: کی‌روش سفید نپوشیده بود او به زودی به ایران می‌آید و ما آنقدر حرصش می‌دهیم که این غصه یادش برود.

کفاشیان در مورد اینکه کی‌روش چه زمانی به ایران می‌آید عنوان کرد: ان‌شاءالله در تابستان می‌آید.


ویدیو : کفاشیان: در انگلیس دیکتاتوری رفتار می‌کنند