کفاشیان: به حمایت نیاز دارم : رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل ایران می‌گوید در انتخابات ...


رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل ایران می‌گوید در انتخابات فیفا رای‌ او مخفی بوده است. خبرگزاری ایسنا: علی کفاشیان درباره ارزیابی‌اش از انتخابات فیفا، اظها‌ر کرد: این انتخابات، انتخاباتی بسیار حساس بود و تا لحظات آخر اصلا مشخص نبود که چه کسی به عنوان رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل انتخاب می‌شود. همه افراد استرس خاصی داشتند و می‌خواستند بدانند چه کسی بالاخره رییس می‌شود. البته لابی‌هایی را انجام دادند و افرادی به نفع شیخ سلمان یا به نفع جیانی اینفانتینو کارهایی را انجام دادند، اما به‌ هر‌ حال برایم جالب بود که در دور اول انتخابات نتیجه‌ نداد و به دور دوم کشیده شد.

وی افزود: در دور دوم آرای بن علی که اردنی بود، همه به سمت اینفانتینو آمد و در هر صورت این انتخابات انجام شد و ما هم باید به آن احترام بگذاریم.

رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل ایران در ادامه صحبت‌های خود درباره این که ابتدا از شیخ سلمان حمایت کرده بود، ولی پس از حضور اینفانتینو در ایران نظرش تغییر کرد، توضیح داد: این گونه نبود که با آمدن اینفانتینو به ایران رای من برگردد، ولی ما نظرات و دیدگاه‌های او را دیدیم و متوجه شدیم اینفانتینو توانمندی‌های لازم را دارد. از ابتدا هم نگفته بودیم که قرار است به چه کسی رای بدهیم، اما پس از آمدن او به تهران نظرمان نسبت به وی تغییر کرد. صحبت‌های بسیار خوبی با هم انجام دادیم، اما باز هم مشخص نبود که به چه کسی رای خواهیم داد. ما دوست نداشتیم در این فضا موضع خاصی بگیریم که به نفع فو‌تبا‌ل ما نباشد. ما به انتخاب این اینفانتینو احترام می‌گذاریم و معتقدیم که او فرد توانمندی است.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که رای فدراسیون فو‌تبا‌ل در انتخابات فیفا به چه کسی بود، گفت: نمی‌توانم بگویم به چه کسی رای دادیم، چون رای ما مخفیانه است.

وی در ادامه درباره آینده خودش و این که آیا قرار است در انتخابات فدراسیون فو‌تبا‌ل ثبت‌نا‌م کند یا خیر، بیا‌ن‌ کرد: من هنوز در حال فکر کردن هستم و تصمیمی در این باره نگرفته‌ام. منتظرم ببینم کاندیداهایی که ثبت‌نا‌م می‌کنند چه افرادی هستند، ولی من فعلا هستم. تا الان هم از من نخواسته‌اند که در انتخابات کاندیدا نشوم. من هم دوست دارم فرد قوی و توانمندی فدراسیون فو‌تبا‌ل را اداره کند. هیچ گونه حسادتی هم ندارم و اگر فرد قوی‌تری بیاید ناراحت نمی شوم، بلکه خوشحال هم خواهم شد. باید صبر کنیم و ببینیم زمان چه چیزی را نشان می‌دهد. من دوست دارم برای فو‌تبا‌ل سرنوشت خوبی رقم بخورد، اما درباره اذیت‌هایی که طی این سال‌ها شدم، ان‌شا‌ء‌الله درد دل می‌کنم.

رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل در ادامه خاطر‌ نشان کرد: اگر من بخواهم برای ریاست فدراسیون فو‌تبا‌ل ثبت‌نا‌م کنم، برنامه‌های خاصی برای چهار سال آینده دارم. ما هم به حمایت‌های بیرونی و هم به حمایت‌های داخلی نیازمند هستیم. اگر این حمایت‌ها فراهم شود می‌توانم بیایم و کمک کنم.

کفاشیان درباره آینده کارلوس کی‌روش هم گفت: او مربی خوبی است و کارش را انجام می‌دهد. به اعتقاد من روند انتخابات نباید تاثیری روی کارش داشته باشد. طبق قراردادی که ما با او داریم کی‌روش تا پایان جا‌م جها‌نی با فدراسیون فو‌تبا‌ل ایران قرارداد دارد. هر کسی هم رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل شود، باید از کی‌روش حمایت کند تا او مربی تیم ‌ملی بماند. قطعا مسائل مالی همیشه مطرح بوده و هست.

او در پاسخ به این سوال که آیا مشکل اسپانسر البسه تیم ‌ملی حل شده است یا خیر، خاطر‌ نشان کرد: مشکل تقریبا در حال حل شدن است. در اردوی پیش‌رو و بازی‌های آینده فعلا پیراهن‌های آل اشپورت را برتن می‌کنند و به اندازه کافی از این البسه در اختیار داریم. تیم هم در زمین چمن آکادمی تمریناتش را پیگیری خواهد کرد.


ویدیو : کفاشیان: به حمایت نیاز دارم