کـار واقعی در فضای مجازی! : در سالیان نه چندان دور که تبلیغات برای مشاغل به ...


در سالیان نه چندان دور که تبلیغات برای مشاغل به تلویزیون، بیلبورد، صفحات روزنامه‌ها و... محدود می‌شد، به‌دلیل سنگینی حجم سرمایه‌گذاری لازم، بسیاری از کسب و کارها عطای تبلیغات را به لقایش بخشیده بودند اما امروز فرصتی برابر در نرم‌افزارهای ارتباط جمعی به‌وجود آمده. همشهری آنلاین - داریوش گرگوند، آیدین نامدار: در سالیان نه چندان دور که تبلیغات برای مشاغل به تلویزیون، بیلبورد، صفحات روزنامه‌ها و... محدود می‌شد، به‌دلیل سنگینی حجم سرمایه‌گذاری لازم، بسیاری از کسب و کارها عطای تبلیغات را به لقایش بخشیده بودند اما امروز فرصتی برابر در نرم‌افزارهای ارتباط جمعی به‌وجود آمده.

حالا، اگر شما یك كسب و كار خیلی كوچك را اداره می‌كنید، كافی است كمی هوشمندانه به این موضوع فكر كنید و یاد بگیرید چگونه با یك عملكرد صحیح، چراغ فرصت‌ها را به نفع خودتان روشن كنید. هزینه این نوع تبلیغات در قبال نتایجی كه دارد، در حد صفر است. به ویژه اینكه ورود تلفن‌های هوشمند، تحولی بزرگ در دنیای وب ایجاد كرده؛ دنیایی كه تا پیش از این، وب‌سایت‌ها بر آن حكومت می‌كردند و سپس جایشان را به شبكه‌های اجتماعی و حالا اپلیكیشن‌ها سپرده‌اند. حالا، دنیای وب عملا به دنیایی واقعی تبدیل شده كه می‌توان بسیاری از كارها را در آن كلید زد. می‌خواهیم در مورد استفاده از قابلیت‌های این فضا برای رونق‌دادن به كسب و كار حر ف بزنیم. اجازه بدهید چند توصیه در این مورد را با هم مرور كنیم.

فضای مجازی , آسیب های فضای مجازی , تاثیر فضای مجازی بر خانواده

1- مخاطبان احتمالی را پیدا كنید. البته با حفظ حریم خصوصی آنها و بدون اصرار به عضوگیری. كافی است یكی از نرم‌افزارهای ارتباطی را نصب كنید تا مشاهده كنید چند نفر از مشتریان شما از این نرم‌افزارها استفاده می‌كنند. بدون شك چندتایی از مشتریان خود را خواهید یافت. ضمن اینكه با تولید محتوای خوب و كاربردی در فضای وب، خودبه‌خود این افراد با شما، تخصص و خدمات‌تان آشنا خواهند شد.

2- كار را شخصی نكنید، اینجا با صفحه شخصی متفاوت است و مخاطبان به حریم خصوصی‌شان حساس هستند؛ همانطور كه شما نسبت به امنیت خود اهمیت می‌دهید. پس با نام شخصی اقدام به برقراری ارتباط نكنید. بهتر آن است كه از طریق نام تجاری و یك حساب كاربری مرتبط به كسب و كار رسمی خود، گام اول را در مسیر برقراری ارتباط بردارید.

3- محتوای جذاب تولید كنید. بسیاری اوقات، متن‌ها و خبرهای تكراری و گاهی نه چندان جذاب در گروه‌های مختلف به اشتراك گذاشته می‌شود كه موجب خسته‌شدن مخاطب می‌شود. برای گروه خود، محتوایی تولید كنید كه به حد كافی جذاب و منحصر‌به‌فرد باشد. مطمئنا شما به واسطه تخصصی كه در موضوع دارید، می‌توانید این كار را به بهترین شیوه انجام بدهید.

4- عكس‌های مناسب از محصولات و خدمات خود تهیه كنید. جزئیات مرتبط را خلاصه و كامل بنویسید و هر بار یك شعار همیشگی نیز به‌عنوان امضای تبلیغاتی خود در آخر متن بنویسید. این شعار نباید كلیشه‌ای و غیرمرتبط با واقعیت حرفه شما باشد. به یاد داشته باشید اغلب مخاطبان شبكه‌های اجتماعی را جوانان تشكیل می‌دهند، پس جوان‌پسند باشید و در عین حال به سلایق بزرگ‌ترها نیز توجه كنید.

5- روی اعصاب مخاطب نروید. بهترین زمان برای به اشتراك‌گذاری مطلب را پیدا كنید. می‌توانید قرار‌های مشخص تعیین كنید؛ به‌طور مثال، پاسخگویی آنلاین در ساعت مشخصی و تخفیف در ارائه خدمات در بازه زمانی خاص. بیش از 3بار در روز، محتوا به شبكه اجتماعی نفرستید، اما تقریبا همیشه در فضای سایت یا گروه حضور داشته باشید. شاید مشتری سؤالی پرسیده باشد.

6- فعالیت اعضا و كامنت‌ها را كنترل كنید. قصدتان از ایجاد گروه، یافتن مشتریان جدید و تحكیم روابط با مشتریان پیشین است، پس، از به بیراهه رفتن فعالیت گروه جلوگیری كنید. با ادبیاتی مودبانه، اهداف و برنامه‌های گروه را گوشزد و اعلام كنید كه تنها مطالب تخصصی در حوزه كسب و كار شما باید در این گروه به اشتراك گذاشته سؤال‌هایی در این زمینه پرسیده شود.

خطرات فضای مجازی , مزایای فضای مجازی , آسیب های فضای مجازی برای نوجوانان

7- همزمان در چند محیط فعال باشید. در وب‌سایت، شبكه‌های اجتماعی و اپلیكیشن‌های موبایلی؛ هر كدام از آنها فرصت‌ها و مشتری‌های خودشان را دارند اما فرهنگ منحصر به فرد هر یك از رسانه‌های اجتماعی را رعایت كنید. به جای منتشر كردن مطالب یكسان در آنها، متناسب با تعریف آنها و سلیقه مخاطبانشان محتوا منتشر كنید.

8- از تبلیغات مستقیم دوری كنید. تبلیغات مستقیم معمولا نتیجه مطلوب به همراه نخواهد داشت. تا می‌توانید حسی از توانایی ایجاد كنید. مخاطب باید قبل از هر چیز از بودن در یك گروه تخصصی احساس رضایت كند و سپس اگر تمایل داشت، از خدماتی هم كه پیشنهاد می‌شود استفاده كند؛ آن هم به‌واسطه اعتمادی كه ایجاد شده و تخفیف‌هایی كه ارائه شده است؛ در واقع، مشكی باشید كه ببوید، نه آنكه عطار بگوید!

9- همیشه وقت بگذارید و فعال باشید. گروه تا زمانی فعال خواهد بود كه شما فعال باشید. روال بر این است كه در روزها و هفته‌های اول، انگیزه بالاست و گروه فعال. با كنار گذاشتن فعالیت در گروه و از رونق انداختن آن، هر آنچه رشته‌اید، پنبه خواهد شد. یكی از راه‌های تضمینی برای رونق دادن به فضایی كه در وب ایجاد كرده‌اید، غیراز فعال بودن خودتان، درگیر‌كردن اعضا در بحث‌ها و به اشتراك‌گذاری مطالب است. اگر سایت دارید امكان آپلود عكس و مطلب را فراهم كنید، یا از آنها بخواهید تجربه كاربری‌شان را در مورد محصول یا خدمات شما بنویسند. در گروه‌های اپلیكیشن‌های موبایل این كار آسان‌تر و خودجوش‌تر است. در واقع اجازه دهید اعضایی از گروه مجازی كه پیش‌تر مشتری شما بوده‌اند، نظرشان را در مورد شما، محصول و یا خدمت‌تان بیان كنند. تاب انتقاد داشته باشید و مسئولانه رفتار كنید. با این رفتار، اعتمادسازی خواهید كرد.


ویدیو : کـار واقعی در فضای مجازی!