کشور مستاجرها، یک جزیره است : نظرسنجی موسسه تحقیقاتی سیف استور انگلیس، نشان ...


نظرسنجی موسسه تحقیقاتی سیف استور انگلیس، نشان می دهد که بیش از 50 درصد مردم این کشور در طول عمر خود هرگز مالکیت خانه یا مغازه ای هرچند کوچک را نداشته اند. باشگاه خبرنگاران جوان: نظرسنجی موسسه تحقیقاتی سیف استور انگلیس، نشان می دهد که بیش از 50 درصد مردم این کشور در طول عمر خود هرگز مالکیت خانه یا مغازه ای هرچند کوچک را نداشته اند.

در بخش دیگری از این نظرسنجی، که از سراسر انگلستان جمع آوری شده، آمده است؛ بسیاری از مردم هیچ امیدی به خرید خانه در آینده ندارند و به ارث رسیدن مبلغ فراوانی پول یا خانه را تنها راهی می دانند که از طریق آن بتوانند از اجاره های سنگین نجات پیدا کنند.


حدود 29 درصد پاسخگویان، عدم وجود سرمایه مالی و نیز نبود سند معتبر برای گرو قراردادن را علت اصلی ناتوانی آنان در خرید مسکن می دانند.

جوانان و زوج های انگلیسی که برای مستقل شدن نیاز به خانه و سرپناهی دارند، به خاطر عدم توانایی مالی و بحران مسکن در این کشور، مجبور به اجاره نشینی می شوند.

"پیتر گاورز"، مدیرعامل سیف استور در این باره، خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم تلاش می کنند با پس انداز بخشی از درآمد ماهانه خود بتوانند در درازمدت توانایی مالی کافی برای خرید خانه را پیدا کنند، اما در حال حاضر اکثریت آنها در خانه های اجاره ای دولتی و خصوصی زندگی و ماهانه مقداری از پس انداز خود را بعنوان اجاره بها پرداخت می کنند.

همچنین؛ روند نزولی اقتصاد در اروپا باعث شده، تعداد شهروندانی که تمرکز اصلی خود برای خانه دار شدن را روی به ارث بردن آن قرار داده اند، بسیار افزایش یابد.

حدود 39 درصد مستاجران معتقدند؛ تلاش آنها برای خانه دار شدن برای حذف استرس های فراوانی است که از این ناحیه بر آنان وارد می شود.

55 درصد شهروندان با میانگین سنی 54 سال نیز عنوان کرده اند که هیچ امیدی به خانه دار شدن یا خرید مغازه ای که در آن کار می کنند، ندارند.

گفتنی است؛ قیمت مسکن در شهرهای مختلف بخصوص لندن، بشدت سیر صعودی داشته و مالکان را تشویق می کند، املاک فروشی خود را با قیمت بیشتری در بازار عرضه نمایند.

کارشناسان حوزه مسکن در این کشور، خانه دار شدن را برای برخی، آرزویی دست نیافتنی و هدفی بسیار بلندمدت، می دانند.

خانه دار شدن بسیاری از خریداران قبلی نیز با کمک مالی خانواده صورت گرفته که آنها را مجبور به کار و به تعویق انداختن بازنشستگی برای تامین و جبران این هزینه ها کرده است.


ویدیو : کشور مستاجرها، یک جزیره است