کشف موزائیک باستانی در ترکیه +عکس : باستان شناسان ترکیه به تازگی موزاییکی کشف ...


باستان شناسان ترکیه به تازگی موزاییکی کشف کرده اند که به قرن سه پیش از میلاد بازمی گردد. این قطعه منحصربفرد تصویری از یک اسکلت لمیده به همراه یک بطری شراب و یک قطعه نان و عبارت «شاد باشید و عمرتان را زندگی کنید» به نمایش می گذارد. پادشا: باستان شناسان ترکیه به تازگی موزاییکی کشف کرده اند که به قرن سه پیش از میلاد بازمی گردد. این قطعه منحصربفرد تصویری از یک اسکلت لمیده به همراه یک بطری شراب و یک قطعه نان و عبارت «شاد باشید و عمرتان را زندگی کنید» به نمایش می گذارد.

این قطعه در استان هاتای در نزدیکی مرز سوریه کشف شده است. به نظر می رسد این قطعه موزاییکی با پند عاقلانه اش برای تزئین اتاق غذاخوری ویلای یک خانواده ثروتمند در شهر یونانی انطاکیه به کار می رفته است.

شهر باستانی انطاکیه به عنوان مرکز اولیه مسیحیت در قرن 4 پیش از میلاد تاسیس شد. گفته می شود این شهر اولین جایی است که پیروان مسیح به عنوان مسیحیان در آن ساکن شدند. موزاییک های بسیاری در انطاکیه کشف شده است. شهری که در اوایل دوره روم بعد از رم و اسکندریه سومین شهر بزرگ جهان بود. بسیاری از مردم ثروتمند و بانفوذ در خانه های مجلل تزئین شده در این منطقه زندگی می کردند که باعث شده اشیای باارزش زیادی شبیه به این موزاییک در این منطقه کشف شود.

سفر به شهرهای باستانی ترکیه , ددییامان شهر باستانی ترکیه , ادی یامان شهر باستانی ترکیه

یامان شهر باستانی ترکیه , تور ترکیه , ترکیه


ویدیو : کشف موزائیک باستانی در ترکیه +عکس