کشف مقبره‌ی 4500 ساله در مصر : کشف مقبره‌ی 4500 ساله در مصر گروهی از باستان‌شناسان ...



مقبره کوروش , پسر 13 ساله , مقبره کمال الملک

کشف مقبره‌ی 4500 ساله در مصر

گروهی از باستان‌شناسان اهل کشور «چک» موفق به کشف مقبره‌ای 4500 ساله در منطقه‌ی جنوبی اهرام مصر شدند.

به گزارش ایسنا ، یک گروه از باستان شناسان اهل کشور چک موفق شدند در نزدیک منطقه‌ی جنوب اهرام بزرگ مصر در قاهره‌، مقبره‌ی بزرگی متعلق به 45 قرن پیش کشف کنند.

به گزارش شبکه‌ی خبری «اسکای نیوز» عربی امارات‌، براساس تحقیقات وزارت گردشگری و حفاظت از آثار باستانی مصر‌، این مقبره متعلق به «شبسسکاف آنخ» طبیب بزرگ مصر باستان است. وی در زمان ساخت اهرام مصر (حدود 4500 سال پیش) زندگی می‌کرد.

«علی الاصفر»، نایب رئیس بخش آثار باستانی مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: صاحبان این مقبره‌ی بزرگ،‌ تعدادی از طبیبان برجسته و عالی رتبه عصر پادشاهی خاندان پنجم فرعونی(حدود سال‌های 2494 تا 2345 قبل از میلاد) هستند.

این مقبره که در منطقه‌ای تاریخی به نام «جبانه ابوصیر» واقع شده است به طول 21 و عرض 14 و ارتفاع چهارمتر‌، دارای دو ورودی و یک کتیبه بالای هر مقبره است.این کتیبه‌های حاوی اطلاعاتی شامل نام لقب و شغل هر فرد است.

در این مقبره بزرگ‌، چندین طبیب در کنار دو کاهن که برای پادشاهان خاندان پنجم فراعنه کار می‌کردند‌، دفن شده‌اند. «میروسلا بارتا» سرپرست این گروه چکی گفت: ساخت این مقبره‌ی بزرگی در نیمه‌ی عصر حکومت خاندان پنجم آغاز شده است./ایسنا

 


ویدیو : کشف مقبره‌ی 4500 ساله در مصر