کشف سکه های دوره ولایت عهدی امام رضا(ع) از قاچاقچیان : اخبار حوادث -  کشف سکه ...



حدیث ولایت عهدی امام زمان , احادیث امام حسین در مورد ولایت , ولایت حضرت امام رضا ع

اخبار حوادث -  کشف سکه های دوره ولایت عهدی امام رضا(ع) از قاچاقچیان

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از کشف ۱۰۴۸ قطعه سکه تاریخی از قاچاقچیان اشیا و اموال تاریخی خبر داد.

سرهنگ محمد کربلایی حریری در گفت​وگو با واحد مرکزی خبر گفت: کارکنان یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پس از چهار ماه کار مراقبتی این سکه ها را در کارگاهی در مرکز شهر تهران که در لوای کارگاه طلاسازی فعالیت می کرد کشف کرده اند.

وی افزود: پس از بررسی کارشناسان سازمان میراث فرهنگی مشخص شد که 33 قطعه از این سکه ها از جنس طلا و مربوط به دوران مختلف تاریخی و منحصر به فردترین آن ها متعلق به دوره ولایت عهدی حضرت امام رضا(ع) در دوره عباسیان است.

سرهنگ کربلایی حریری گفت: بقیه سکه ها نیز از جنس نقره و نیکل و مربوط به دوره های ساسانی،سلوکی، ایلخانی و اسلامی بوده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: در این باره یک متهم دستگیر و پس از تحقیقات اولیه مشخص شد که وی قصد فروش بخشی از این مجموعه کم نظیر را به قیمت 500 میلیون تومان به یکی از بازرگانان کشورهای همسایه داشته است.

سرهنگ کربلایی حریری به شهروندان توصیه کرد از خرید و فروش آثار تاریخی که جرم محسوب می شود پرهیز کنند و در صورت مشاهده قاچاق اشیا و اموال تاریخی با شماره تلفن های 88342883 و 88342884 تماس بگیرند.
 

اخبار حوادث - جام جم


ویدیو : کشف سکه های دوره ولایت عهدی امام رضا(ع) از قاچاقچیان