کشف جدید چینی ها در تکنولوژی پنهانکاری : گروهی از دانشمندان چینی، ماده‌ای بسیار ...


گروهی از دانشمندان چینی، ماده‌ای بسیار نازک و سبک ساخته‌اند که توسط رادارها قابل شناسایی نیست. مجله دیجی کالا - زهرا غلامی: گروهی از دانشمندان چینی، ماده‌ای بسیار نازک و سبک ساخته‌اند که توسط رادارها قابل شناسایی نیست.

تکنولوژی جدید , تکنولوژی های جدید کامپیوتر , تکنولوژی های جدید

گروهی از محققان دانشگاه Huazhong چین یک نوع ماده‌ی خاصی ساخته‌اند که رادار نمی‌تواند آن را شناسایی کند. ماده‌ای که آن‌ها اختراع کرده‌اند از مواد عادی و رایج برای این کار بسیار سبک‌تر و باریک‌تر است. این تکنولوژی جدید نشان می‌دهد که کشور چین به سرعت پیشرفت می‌کند و به‌تدریج در زمینه‌ی فناوری‌های نظامی به آمریکا نزدیک می‌شود.

طیبعتا، تکنولوژی‌های مربوط به پنهان‌کاری امتیازهای زیادی برای نیروی نظامی هر کشوری به همراه می‌آورند. این تیم چینی ماده‌ای پنهان‌کار ساخته‌اند که از نمونه‌های عادی آن بسیار پیشرفته‌تر است. این ماده، چندلایه‌ای و بسیار باریک است و فقط ۷٫۸ میلی‌متر ضخامت دارد.

ماده‌ی مورد اشاره که با عنوان سطح فعال و گزینشگر فرکانس (AFSS) شناخته می‌شود، می‌تواند با فرکانس‌های مختلف رادار تطبیق یابد و به آن‌ها واکنش نشان دهد. برای قابل فهم‌تر شدن ویژگی این تکنولوژی می‌توانیم پوست آفتاب‌پرست را مثال بزنیم که به محیط واکنش نشان داده و رنگ عوض می‌کند. یکی از محققان دانشگاه چینی می‌گوید جذب‌کننده‌ی آنها حدودا ده برابر باریک‌تر از نمونه‌های قدیمی است.

سطح ماده‌ی AFSS با یک رویه‌ی فلزی نازک پوشیده شده است و با کش آمدن، امواج مایکروویو را جذب می‌کند.  AFSS از لایه‌هایی فلزی و الکترونیکی تشکیل شده که می‌تواند امواج رادار را جذب کند و بدین ترتیب شناسایی نشود. این ماده از طریق بازتاب امواج فرکانس بالا پنهان می‌ماند و به دلیل ضخامت و وزن کم‌اش می‌توان به راحتی از آن در جت‌های جنگی ستفاده کرد.

این در حالی است که مواد جاسوسی عادی به جای بازتاب کردن امواج، آنها را به حرارت تبدیل می‌کنند. موادی که معمولا برای فرار از امواج مایکروویو رادار استفاده می‌شوند، بسیار ضخیم هستند و در تجهیزات هوایی مثل جت جنگی قابل استفاده نیستند. اما این ماده‌ی جاسوسی به اندازه‌ی کافی باریک است که بتوان از آن در هواپیماها استفاده کرد.


ویدیو : کشف جدید چینی ها در تکنولوژی پنهانکاری