کشف اکسیر جوانی : پژوهشگران روسی می گویند موفق به ساخت نمونه هایی از اکسیر ...


پژوهشگران روسی می گویند موفق به ساخت نمونه هایی از اکسیر جوانی از میکروارگانیسم های موجود در یخبندان های دائمی شده اند که تاثیر قطعی بر موش های آزمایشگاهی داشته است. خبرگزاری ایرنا: پژوهشگران روسی می گویند موفق به ساخت نمونه هایی از اکسیر جوانی از میکروارگانیسم های موجود در یخبندان های دائمی شده اند که تاثیر قطعی بر موش های آزمایشگاهی داشته است.

ویکتور چرنیافسکی پژوهشگر برجسته علوم زیستی و پزشکی روسیه در مصاحبه با خبرگزاری ایتارتاس جزییات این دستاورد را که هنوز مراحل آزمایشگاهی و حیوانی خود را می گذراند، اعلام کرد.

وی گفت: گروهی از متخصصان تمرکز خود را روی ساخت اکسیر جوانی جاودان برای انسان متمرکز کرده اند که پایه آن می تواند میکروارگانیسم های کشف شده در یخبندان دائمی باشد.

وی افزود: متخصصان در شرایط یخبندان دائمی توانسته اند در باقیمانده مغز ماموت (یخ زده ای به نام) یوکاگیر تجمع زیادی از باکتری های هوازی زنده را کشف کنند که بعد از فرآیندهای صورت گرفته و تزریق، جهش کیفیت زندگی موش های آزمایشگاهی را باعث شد.

به گفته چرنیافسکی، باکتری تزریق شده، شرایط موش های دریافت کننده را تغییر داده است، به گونه ای که آنها حتی می توانند در دوران پیری زادآوری کنند ولی باید این موضوع بررسی شود که این باکتری می تواند بر انسان نیز تاثیر جوان کننده داشته باشد یا نه.

وی افزود: چهار درجه زیر صفر بهترین دما برای زندگی این باکتری های 20 تا 40 هزار ساله است


ویدیو : کشف اکسیر جوانی