کشف انبار مهمات داعش در فرانسه : فرانسوا مولن دادستان پاریس اعلام کرد که در ...


فرانسوا مولن دادستان پاریس اعلام کرد که در خانه یک مظنون فرانسوی به عضویت در گروه تروریستی داعش که هفته گذشته بازداشت شد، انباری از اسلحه و بمب پیدا شده است. خبرگزاری ایرنا: فرانسوا مولن دادستان پاریس اعلام کرد که در خانه یک مظنون فرانسوی به عضویت در گروه تروریستی داعش که هفته گذشته بازداشت شد، انباری از اسلحه و بمب پیدا شده است.
 
به گزارش ایرنا و به نقل از شبکه خبری فرانس 24، مولن همچنین از برنامه ریزی این فرد برای انجام حمله ای قریب الوقوع خبر داد.

بر اساس این گزارش، مقام های فرانسوی هنوز نمی دانند اهداف حمله ای که فرد مظنون در نظر داشته چه بوده، اما مولن گفته است این حمله احتمالی می توانست به شدت جدی باشد.
نام این مظنون 34 ساله رضا کریکت است که همچنین متهم به همکاری و اجرای حملات پاریس در 13 نوامبر می باشد.

در 13 نوامبر 2015 یک رشته حملات هماهنگ شده ی تروریستی متشکل از تیرباران های دسته جمعی و بمب گذاری های انتحاری در منطقه های یکم، دهم و یازدهم شهر پاریس پایتخت فرانسه منجر به کشته شدن 130 نفر و مصدومیت 368 نفر شد.

به گزارش فرانس 24، نتیجه تحقیقات اولیه نشان می دهد رضا کریکت، نقشی کلیدی در تهیه منابع مالی شبکه داعش از طریق دزدی داشته است.

بنا به گفته مقام های فرانسوی، کریکت در تابستان گذشته به اتهام جذب نیرو برای گروه های افراطی در سوریه به صورت غیابی در بلژیک محکوم شده بود.


ویدیو : کشف انبار مهمات داعش در فرانسه