کشف اشیای عتیقه با قدمت 2500 ساله : فرمانده انتظامی دزفول ، از کشف اشیای عتیقه ...


فرمانده انتظامی دزفول ، از کشف اشیای عتیقه با قدمت 2500 سال در این شهرستان خبر داد. خبرگزاری ایرنا: سرهنگ احمد چنداز روز پنجشنبه گفت: اشیای کشف شده مربوط به دوره هخامنشی و عیلامی بوده که از سه قاچاقچی اشیای عتیقه کشف و ضبط گردید.
وی در تشریح چگونگی کشف این اشیای باستانی، افزود: در پی کسب خبری در خصوص فعالیت یک باند خرید و فروش اشیای عتیقه در سطح حوزه استحفاظی این شهرستان ، ماموران پلیس آگاهی وارد عمل شدند.
این مقام انتظامی بیان داشت: کارآگاهان پلیس با اقدامات اطلاعاتی و تخصصی باند سه نفره قاچاق اشیای عتیقه را شناسایی و با هماهنگی قضایی در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه ، متهمان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند. 
سرهنگ چنداز افزود: ماموران در بازرسی از مخفیگاه قاچاقچیان چهار عدد مجسمه طلا ، 9 عدد سکه نقره، یک عدد جام بز نشان، دو عدد مجسمه سنگی ، یک مجسمه از جنس استخوان و تعداد زیادی مهر سنگی کشف کردند. 
فرمانده انتظامی شهرستان دزفول گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده به همراه مستندات قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
ماموران نیروی انتظامی در مهرماه امسال نیز موفق به کشف یکهزار و 613 قطعه سکه باستانی مربوط به دوره صفویه از سه نفر قاچاقچی شدند.
شهر دزفول در شمال خوزستان علاوه بر حدود 250 هکتار بافت قدیم ، دارای آثار ارزشمند تاریخی از جمله پل باستانی و آسیاب های آبی است.
بافت تاریخی دزفول در برگیرنده بناهای ارزشمند آجری با معماری زیبا و منحصر به فرد است.
آسیاب های آبی دزفول با یک هزار و700 سال قدمت به عنوان قدیمی ترین سازه آبی جهان می باشد که تا اواخر قرن 19 میلادی همچنان مورد استفاده قرار می گرفت.


ویدیو : کشف اشیای عتیقه با قدمت 2500 ساله