کشفیاتی جدید درباره اسکندر مقدونی : آنتونیس ساماراس، نخست‌وزیر یونان می‌گوید ...


آنتونیس ساماراس، نخست‌وزیر یونان می‌گوید با حفاری‌ها در اطراف یک آرامگاه در شهر آمفیپولیس، در شمال یونان باستان‌شناسان به یک کشف "بسیار مهم" دست یافته‌اند. فرارو: آنتونیس ساماراس، نخست‌وزیر یونان می‌گوید با حفاری‌ها در اطراف یک آرامگاه در شهر آمفیپولیس، در شمال یونان باستان‌شناسان به یک کشف "بسیار مهم" دست یافته‌اند.

متخصصان باور دارند که این گور متعلق به یک شخصیت مهم در ۲۵ سال آخر سده چهارم پیش از میلاد است.

حفاری‌ها در طول دو سال گذشته در یک منطقه پیچیده باستان‌شناسی در تپه کاستا انجام شده است.

کاترینا پریستری، سرپرست این پروژه حفاری گفته است که این گور به دوره بعد از مرگ اسکندر مقدونی تعلق دارد.

نخست‌وزیر یونان روز سه‌شنبه، در زمان بازدیدش از منطقه حفاری گفت: "سرزمین مقدونیه بزرگتر می شود و کشف این گنجینه‌های منحصر به فرد از اعماق آن برای ما غافلگیر کننده است."

قبلا مناطق باستانی دیگری در مقدونیه، در شمال یونان کشف شده‌اند که اصلی‌ترین آنها آرامگاه فیلیپ دوم، پدر اسکندر مقدونی است که در سال ۱۹۷۷ از زیر خاک درآورده شد.

در گذشته در یونان در این مورد که یک شخصیت برجسته مقدونیه باستان احتمالا در تپه کاستا، در ششصد کیلومتری شمال آتن دفن شده، گمانه‌پردازی‌های زیادی شده بود.

طول این منطقه حفاری ۴۹۷ متر است و آن با سنگ مرمر که از جزیره تاسوس، در مجاورت آن آورده شده، ساخته شده است.

نشانه‌هایی وجود دارد که این محل توسط دینوکراتس، معمار بلندآوازه آن زمان که دوست اسکندر بود، ساخته شده است.

کاترینا پریستری، رئیس پروژه حفاری پیشتر گفته بود احتمالا در این منطقه از رویدادهای مهم تاریخی با حضور عده‌ای از ژنرال‌های اسکندر رخ داده است.

رکسانا، همسر اسکندر مقدونی و پسر آنها اسکندر در سال ۳۱۱ پیش از میلاد مسیح توسط کاساندر که بعد از مرگ اسکندر در سال ۳۲۳ پیش از میلاد در بابل به قدرت رسید، کشته شدند.

در حوزه حفاری یک مجسمه شیر افراشته شده که در نزدیکی منطقه آمفیپولیس پیدا شده بود. آمفیپولیس اوایل تحت حکومت آتن بود ولی بعدا توسط فیلیپ دوم فتح شد.

اسکندر مقدونی , عکس نوشته های جدید درباره خدا برای پروفایل , جوک های جدید درباره سعید طوسی


ویدیو : کشفیاتی جدید درباره اسکندر مقدونی