کشتی در صحن علنی مجلس : وزارت ورزش حجت الله خطیب یکی از کاندیداها را به عنوان ...


وزارت ورزش حجت الله خطیب یکی از کاندیداها را به عنوان سرپرست فدراسیون کشتی انتخاب کرده است و نمایندگان مجلس مدعی اند که وزارت ورزش نباید با حمایت از یک کاندیدای خاص به این قضیه ورود کند. محمد عباسی، وزیر ورزش و جوانان سه شنبه هفته جاری برای جواب دادن به سوالات نمایندگان به مجلس می رود. پس از تمدید مهلت ثبت نام کاندیداهای فدراسیون کشتی و اعتراض بعضی از کاندیداها، بحث به مجلس کشیده شده است. بعضی از نمایندگان با ابراز نارضایتی از روند موجود وزیر را خواسته اند. آنها روزهای گذشته حتی مصاحبه هایی علیه وزارت ورزش انجام دادند.

وزارت ورزش حجت الله خطیب یکی از کاندیداها را به عنوان سرپرست فدراسیون کشتی انتخاب کرده است و نمایندگان مجلس مدعی اند که وزارت ورزش نباید با حمایت از یک کاندیدای خاص به این قضیه ورود کند. البته ما موضع گیری هایی که نمایندگان داشته اند، جامعه ورزش مطمئن است که اعتراض مجلس فقط به خاطر حذف محمدرضا یزدانی خرم است.

در گذشته همیشه این بحث که سازمان تربیت بدنی با معرفی و حمایت از یک کاندیدای خاص به عنوان سرپرست اهدافش را پیش برده مطرح بوده است. حتی در دوره گذشته انتخابات فدراسیون کشتی سازمان تربیتبدنی در اقدامی عجیب محمدرضا طالقانی را برکنار کرد و گفته شد مسئولان سازمان بودند که رئیس سابق فدراسیون والیبال را با حمایت کامل به ریاست فدراسیون کشتی رساندند. اما مجلس در هیچ زمانی به این قضایا ورود نکرده بود و در مقابل اعتراضاتی که می شد سکوت کرده بود. ولی این بار دوستان یزدانی خرم در مجلس هستند که به هواخواهی از او می خواهند از وزیر سوال کنند.

در این بحث سازمان بازرسی و وزارت ورزش در یک سو قرار دارند و نمایندگان کمیسیون فرهنگی و تیم یزداین خرم در سوی دیگر. وزارت ورزش و سازمان بازرسی باتوجه به قانون منع حضور دوشغله ها و بازنشسته ها در ورزش، یزدانی خرم را کنار گذاشته اند. اما در طرف مقابل یزدانی خرم و تیم او هستند. آنهایی که در تلاش هستند شرایط را برای ماندن یزداین خرم در صدر کشتی حفظ کنند. بهانه مجلس برای سوال از وزیر جلوگیری از دخالت دولت در فدراسیون هاست. اما سوال اینجاست که چرا آنها پیش از این، این موضع را نداشتند.

همزمان با محمدرضا یزدانی خرم، روسای چند فدراسیون دیگر هم کنار رفتند و جای خود را به سرپرستانی دادند که اکثرا نامزد حضور در انتخابات هستند. به نظر می رسد ورود بی سابقه مجلسی ها در موضوع داخلی یک فدراسیون ورزشی و از آن طرف اصرار وزارت به کنارماندن یزدانی خرم از انتخابات و حمایت از خطیب، کشتی را جنجالی تر از قبل کند.

وزیر ورزش سه شنبه به مجلس می رود تا به غیر از اتفاقات فدراسیون کشتی به مسائل دیگری هم جواب دهد. سوال هایی در زمینه نحوه انتخاب هیئت مدیره های سرخابی و دیرگ سوال های ملی و بعضا محلی روز شلوغی را برای وزیر تازه کار رقم می زند. در حال حاضر کمیسیون فرهنگی به خصوص جلال یحیی زاده، رئیس سابق کمیته تربیت بدنی، مصر است تا وزیر پاسخ روشنی به اتفاقات اخیر بدهد. اما گفته می شود اگر مشکلات فدراسیون کشتی حل نشود، تعدادی از نمایندگان دیگر کمیسیون ها هم پیگیر این موضوع می شوند.

منبع: روزنامه تماشا


ویدیو : کشتی در صحن علنی مجلس