کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان جهان/ایران با یک طلا و 6 برنز بر سکوی سوم ایستاد :



تیم ملی کشتی آزاد ایران , ترکیب تیم کشتی آزاد ایران , کشتی آزاد نوجوانان

 

کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان جهان - باکو

ایران با یک طلا و 6 برنز بر سکوی سوم ایستاد

خبرگزاری فارس: در پایان رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان جهان تیم ایران با کسب یک مدال طلا و 6 مدال برنز به مقام سوم رسید و تیم‌های روسیه و آذربایجان اول و دوم شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در روز دوم این رقابت‌ها صابر خانجانی در وزن 46 کیلوگرم، حسین روزبه در وزن 63 کیلوگرم و علی اصغر اکبری در وزن 100 کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

در روز نخست این مسابقات هم علی محمدزاده در وزن 50 کیلوگرم صاحب مدال طلا شد و سمیر یاوری، رضا مظفری و حسین شهبازی نیز پیش از این در اوزان 58، 69 و 85 کیلوگرم صاحب مدال برنز شده بودند.

بدین ترتیب در رده بندی تیمی این رقابت‌ها روسیه با 77 امتیاز قهرمان شد، آذربایجان با 74 امتیاز دوم شد و ایران با 60 امتیاز به مقام سوم رسید.

تیم‌های اوکراین با 56 امتیاز، ژاپن با 39 امتیاز، گرجستان با 35 امتیاز، ترکیه با 32 امتیاز، آمریکا و قزاقستان با 31 امتیاز و هند با 22 امتیاز چهارم تا دهم شدند.

در وزن 46 کیلوگرم، صابر خانجانی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم و مرحله یک‌چهارم نهایی به اوکراین باخت و حضور در نیمه‌نهایی را از دست داد، اما با حضور حریفش در فینال، در شانس مجدد مقابل نماینده ترکیه به برتری رسید و به رده‌بندی رسید. وی برای کسب مدال برنز در دو تایم و با نتیجه 8 بر صفر از سد نماینده گرجستان گذشت و سوم شد. در این وزن 13 نفر حضور داشتند.

در 54 کیلو مرتضی قیاسی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل نماینده بلغارستان به پیروزی رسید، اما در یک‌چهارم نهایی با نتیجه 8 بر 6 به هند باخت و شانس حضور در نیمه‌نهایی را از دست داد. با حضور کشتی‌گیر هندی در فینال، قیاسی در شانس مجدد مقابل نماینده کانادا شکست خورد و شانس حضور در دیدار رده‌بندی و کسب مدال برنز را هم از دست داد. در این وزن 25 کشتی‌گیر حضور داشتند.

در 63 کیلو که 19 نفر حضور داشتند، حسین روزبه پس از استراحت در دور اول در دور دوم مغلوب کشتی‌گیر آمریکایی شد که با حضور حریفش در فینال، با پیروزی مقابل نماینده قرقیزستان در گروه شانس مجدد به دیدار رده‌بندی رسید. وی در دیدار رده بندی هم با نتایج یک بر صفر و 6 بر صفر الیاس ژومای از قزاقستان را شکست داد و به مدال برنز رسید.

در 76 کیلو که 20 کشتی‌گیر حضور داشتند علی موجرلو در دور نخست مقابل کشتی‌گیر قزاق به برتری دست یافت، اما در دور دوم به نماینده اوکراین باخت که با حضور حریفش در فینال کار را در گروه بازنده‌ها ادامه داد، اما در این مرحله با شکست مقابل نماینده هند حذف شد.

در 100 کیلو علی‌اصغر اکبری پس از استراحت در دور نخست در دور دوم از سد نماینده اسلواکی گذشت و به یک‌چهارم رسید. وی در این مرحله هم از سد نماینده اوکراین گذشت و به نیمه‌نهایی رسید، اما در این مرحله به آذربایجان باخت و حضور در فینال را از دست داد. اکبری در دیدار رده‌بندی در 3 تایم و با نتیجه 6 بر یک یومرف از بلغارستان را شکست داد و صاحب مدال برنز شد. در این وزن 18 کشتی‌گیر حضور داشتند./فارس

 


ویدیو : کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان جهان/ایران با یک طلا و 6 برنز بر سکوی سوم ایستاد