کشتار 300 عراقی ایزدی به دست داعش/ شرط کشورهای عرب منطقه برای حمایت از توافق هسته‌ای ایران :



نقشه داعش برای ایران , سلیمانی داعش برای ایران , تسلیت داعش برای مرگ تروریست های ایران

کشته شدن 300 عراقی ایزدی به دست تروریست های داعش، آزادی نخستین گروه از زنان و دختران نیجریه ای گروگان بوکو حرام، درخواست کشورهای عرب منطقه از آمریکا درباره توافق هسته ای ایران، تلاش رژیم اسرائیل برای جلوگیری از حصول توافق نهایی هسته ای و اقدام جالب سفیر آمریکا در ترکیه، از جمله مهمترین موضوعاتی است که سرخط مطالب امروز مطبوعات جهان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش «تابناک»، خبر کشتار 300 گروگان ایزدی عراقی توسط داعش، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. روزنامه «دیلی میل» می نویسد بیش از 300 زندانی ایزدی توسط داعش در نزدیکی موصل در عراق به قتل رسانده شده اند. بنا بر اعلام «حزب ترقی ایزدی ها»، این افراد در منطقه تل عفر توسط داعش کشته شده اند. این گروه از افراد، از جمله 40 هزار نفری هستند که در جریان حملات تابستان گذشته داعش به روستاهای ایزدی نشین توسط این گروه تروریستی ربوده شدند. با این وجود، یک نماینده ایزدی پارلمان عراق گفته شمار قربانیان کمتر از تعداد اعلام شده توسط حزب مذکور بوده و کشتار آن ها نیز در محوطه زندانی در تل عفر انجام گرفته است.
 
این در حالی است که در گوشه ای دیگر از جهان، گروگان های یک گروه تروریستی دیگر از چنگ تروریست ها رها شده اند. به نوشته سایت شبکه خبری «ان بی سی»، نخستین گروه از حدود 300 دختر و زن نیجریه ای که از دست بوکو حرام رها شده اند، به اردوگاه های امن نظامی در شمال این کشور انتقال داده شده اند. این سایت اشاره می کند که طی هفته جاری و در جریان پیشروی ارتش نیجریه به سمت مواضع گروه تروریستی بوکو حرام، بیش از 677 زن و دختر از دست این گروه نجات داده شده اند. افراد آزاد شده پس از سه روز طی مسافت، عصر روز گذشته به اردوگاه امن ارتش انتقال داده شده و مسئولیت مراقبت از آن ها به «سازمان ملی مدیریت شرایط اضطراری» نیجریه سپرده شده است.

اما در مطلبی مربوط به ایران، روزنامه «وال استریت ژورنال» به درخواست هایی اشاره کرده که کشورهای عرب منطقه در ازای حمایت از توافق هسته ای ایران، از ایالات متحده دارند. این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی و عرب می نویسد کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در ازای حمایت از توافق هسته ای با ایران، خواستار دریافت سامانه های تسلیحاتی جدید و همچنین تضمین های امنیتی از کاخ سفید هستند. در همین راستا، مقامات این کشورها قصد دارند از دیدار پیش روی خود با باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا استفاده کرده و خواستار دریافت هواپیماهای جنگنده، سکوهای پرتاب موشک و تجهیزات تجسس و شناسایی جدید شوند. آن ها همچنین از اوباما خواهند خواست تا توافقنامه های دفاعی جدیدی را با آن ها به امضا برساند که تضمین هایی در مقابل ایران در آن گنجانده شده باشد.

به موازات این امر، تلاش رژیم اسرائیل برای جلوگیری از حصول توافق نهایی هسته ای میان ایران و گروه 1+5 نیز ادامه دارد. به نوشته «جروزالم پست»، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل، روز گذشته در اظهاراتی به انتقاد از تفاهم هسته ای لوزان میان ایران و گروه 1+5 پرداخته و گفته این تفاهم نامه، از پرداختن به چالش های برآمده از سوی ایران ناتوان است و به همین دلیل، باید در پی دستیابی به توافقی بهتر با ایران بود. وی با بیان اینکه ایران با افتخار از نفرت خود از آمریکا و رژیم اسرائیل دم زده و خواستار نابودی آن ها شده است، گفته ایران از «تروریسم» علیه رژیم اسرائیل حمایت می کند و گروه هایی تروریستی را در سه جهت مرزهای سرزمین های اشغالی، یعنی در لبنان، غزه و اینک جولان سوریه تأسیس کرده است.


در نهایت، در میان دیگر مطالب، اقدام جالب توجه سفیر آمریکا در ترکیه در واکنش به اظهارات شهردار آنکارا، مورد توجه شمار زیادی از مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز»، پس از آنکه شهردار آنکارا در صفحه توئیتر خود به ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا توهین کرده و وی را یک «بلوند احمق» خطاب کرد، سفیر ایالات متحده در ترکیه با انتشار تصویری دست کاری شده از خود که در آن موهایش بلوند شده بود، به نمایندگی از دیپلمات های آمریکایی نوشت: «ما همه بلوند هستیم». دلیل اظهارنظر شهردار آنکارا درباره ماری هارف، سکوت وی در قبال خشونت های پلیس در بالتیمور و در عین حال، انتقاد از برخوردهای پلیس ترکیه با معترضان در این کشور بوده است.


  اخبارسیاست  خارجی  -  تابناک 


ویدیو : کشتار 300 عراقی ایزدی به دست داعش/ شرط کشورهای عرب منطقه برای حمایت از توافق هسته‌ای ایران