کسب و کار خانوادگی با سس! : یکی از سس های تند و معروف در دنیا سس تاباسکو (Tabasco) ...


یکی از سس های تند و معروف در دنیا سس تاباسکو (Tabasco) است. در مورد اینکه چه کسی اولین بار سس تاباسکو را تهیه کرد، نظرات متفاوتی وجود دارد. برخی می گویند ابتکار اولیه این سس مربوط به مونسل وایت است و عده زیادی می گویند، یک سرباز به نام ادموند مکیلنی ایده اولیه و طرز تهیه این سس را در سر داشت. کسب و کار: امروزه سس یکی از چاشنی های پرطرفدار است. این چاشنی با طعم های گوناگونی در بازار به فروش می رسد. ممکن است در آن سیر باشد یا از تندترین فلفل های دنیا (Chili) تهیه شده باشد. سس تند یک چاشنی قوی به حساب می آید؛ هم از لحاظ مزه، هم از لحاظ جایگاهش بر سر میز غذا.

یکی از سس های تند و معروف در دنیا سس تاباسکو (Tabasco) است. در مورد اینکه چه کسی اولین بار سس تاباسکو را تهیه کرد، نظرات متفاوتی وجود دارد. برخی می گویند ابتکار اولیه این سس مربوط به مونسل وایت است و عده زیادی می گویند، یک سرباز به نام ادموند مکیلنی ایده اولیه و طرز تهیه این سس را در سر داشت.

خانوادگی , کشف حجاب خانوادگی مجری مشهور سیما , نام خانوادگی

اما از آنجا که تا به امروز خانواده مکیلنی هنوز این کارخانه را اداره می کند، ما هم به کسب و کار آنها می پردازیم. بر اساس گفته های خانواده مکیلنی اولین دانه فلفل را یک جهانگرد که به لوئیزیانای آمریکا آمده بود، با خود به آن منطقه آورد.

داستان دیگری هم هست که می گوید، یکی از دوستان ادموند که در جنگ داخلی آمریکا سرباز بوده، دانه فلفل را از مکزیک برای دوستش آورده. ادموند در 26 سالگی با دختر یک مزرعه دار در جزیره آوری ازدواج کرد، تا آن زمان او یک بانکدار بود و پنج بانک را مدیریت می کرد. بعد از ازدواج با اینکه هیچ سررشته ای از کشت و زرع نداشت، دانه های فلفل را کاشت.

اساسنامه صندوق قرض الحسنه خانوادگی , رالی خانوادگی , کسب و کار خانوادگی

دلیل اصلی کاشت فلفل ها این بود که مردم لوئیزیانا غذای شیرین و یکنواخت را می پسندیدند و ادموند عاشق غذای تند بود. او فلفل های مکزیکی را کاشت چون به باغبانی علاقه مند شده بود. تصمیم گرفت سس فلفلی تهیه کند که به غذا تندی و طعم بدهد.

موادی که برای تهیه سس لازم داشت ساده و در دسترس بود. قرمزترین فلفل های باغش را با نمک مخصوص جزیره آوری با هم کوبید و له کرد و به مدت 30 روز در بشکه قرار داد. سپس این مواد را با سرکه فرانسوی مخلوط کرد و به مدت 30 روز دیگر در بشکه قرار داد.

بعد از این مدت سس را صاف کرد و تفاله ها را جدا کرد و سس را به ظروف کوچک تر انتقال داد. این کار را با وسیله شبیه به قطره چکان انجام داد. با این روش سس طعم بهتری پیدا می کرد، سپس آن را با موم سبز چفت کرد. این سس در بین فامیل و دوستان ادموند خیلی محبوب شده بود.

این مسئله جرقه ای در ذهن ادموند زد. بانکدار سابق، تصمیم گرفت یک بیزینس جدید شروع کند و برای سس فلفل خود بازاریابی کند.

بازی های خانوادگی , مراحل تغییر نام خانوادگی , نام خانوادگی ایرانی

سال 1868 اولین تبلیغ را برای سس خود انجام داد و یک سال بعد از آن حدود 658 شیشه سس را با قیمت یک دلار به خوار و بار فروشان و عمده فروشان به خصوص در نیواورلئان فروخت.

او اسم برند خود را تاباسکو گذاشت. این واژه، مکزیکی – هندی است و دو معنای کاملا متفاوت دارد. یکی به معنای جایی که خاک مرطوب است و دیگری مکان مرجان یا صدف است.

سال 1870 ادموند حق ثبت اختراع خود را گرفت. از آن به بعد سفر این سس برای به آتش کشیدن دنیا شروع شد! او توانست تا اواخر همان سال این سس را در آمریکا و انگلستان بفروشد.

بعد از 140 سال شرکت این سس را تقریبا به همان صورت اولیه تهیه می کند. با این تفاوت که مدت زمانی که فلفل ها به حالت پوره در می آیند طولانی تر ومدتی که داخل بشکه هایی که از بلوط سفید ساخته شده می مانند، بیشتر است.

اساسنامه صندوق قرض الحسنه خانوادگی pdf , روابط نامشروع خانوادگی , عکسهای خانوادگی بازیگران ایرانی

پس از آن سرکه بسیار مرغوب به آن اضافه می شود. کارخانه این شرکت همواره در آوری آیلند است. نصفی از 200 کارمند کارخانه ساکن همین شهر هستند. این سس امروزه جای خود را در کنار نمک و فلفل پیدا کرده. هر بطری آن شامل 720 قطره است. در هنگام آشپزی یا اضافه کردن این سس به غذای خود مواظب باشید. این یک سس تند معمولی نیست!

هر یک چهارم قاشق چایخوری برابر با سه چهارم قاشق چایخوری سایر سس های تند است. در ابتدا این سس فقط یک طعم داشت که نوع سنتی آن محسوب می شد ولی امروزه طعم های دیگری نیز راهی بازار شده است. امروزه همه شرکت ها سعی می کنند در حفاظت از محیط زیست سهمی داشته باشند.

تاباسکو نیز از این طرز فکر پیروی می کند. از همان اوایل، شرکت برای تولیدات خود یک شیوه پایدار داشته است. برای نمونه محصولات تولیدی در کنار هم و شیشه ها نیز در همان نزدیکی تولید می شود. با این شیوه آب و انرژی کمتری مصرف می شود. علاوه بر این بطری های این سس همیشه شیشه ای بوده واین شیشه ها 100 درصد قابل بازیافت هستند.

زندگی خانوادگی , بیوگرافی آزاده زارعی عکس خانوادگی , تغییر نام خانوادگی

این شرکت ادعا می کند از اوایل شروع به کار تا به امروز ضایعات آن صفر بوده است. در مارس سال 2012 تاباسکو در مراسم تجلیل از 100 برند بین المللی توزیع کننده که در دبی برگزار شد، عنوان بهترین توزیع کننده در دنیا را برای عملکرد عالی در افزایش سه برابری حجم فروش این محصول از سال 2010 دریافت کرد. در گزارش پژوهش بازار از سال 2011 تاذ 10/1012 میزان 1030068 معاملات در آمریکا مربوط به تاباسکو بوده است.

که به طورمتوسط ماهانه 725 معامله می شود. در طول این سال ها شرکت دوره های بد نیز داشته است. در سال 2002 که بدترین سال شرکت بوده فقط 176 معامله صورت گرفته است و در بهترین روزهای فروش شرکت در سال 2007، 5175 معامله انجام داده است.

بیوگرافی پروفسور مجید سمیعی و همسرش مهشید عکس خانوادگی , مشکلات خانوادگی , انواع مشکلات خانوادگی

برچسب این سس به 22 زبان نوشته شده است و به 160 کشور صادر می شود و بهترین ومعروف ترین سس تندن جهان محسوب می شود. در حال حاضر این برند 25-20 درصد بازار آمریکا را در اختیار دارد. کسب و کار بین المللی این سس شامل 40 درصد از فروش کلی این شرکت است.


ویدیو : کسب و کار خانوادگی با سس!