کسب درآمد عالی با این شغل بی دردسر : تا همین چند سال پیش که کامپیوتر را فقط ...


تا همین چند سال پیش که کامپیوتر را فقط در ابعاد بزرگ و آن هم در فیلم‌های آمریکایی می‌دیدیم، نهایت تصورمان از این دستگاه جدید بازی‌های هیجان‌انگیز‌تر و بهتر بود. همشهری آنلاین: 15-10 سال قبل هم وقتی پای كامپیوتر به خانه‌ها باز شد تا مدت‌ها مصرف تزیینی و دكوری داشت و بعدها هم به كشف نخستین بازی‌های كامپیوتری رسید. حالا اما كامپیوتر یا همان رایانه مدت‌هاست برای بیشتر ما منبع یا ابزار كسب درآمد شده و زندگی‌ بدون آن تقریبا غیرممكن به‌نظر می‌رسد. جدای از خیل كارمندان و افراد مشاغل مختلف كه رایانه ابزار كارشان است بعضی‌ها از همین صفر و یك‌های دنیای مجازی پول واقعی در‌می‌‌آورند و كار و بارشان هم حسابی گرفته. با اینكه دست در كار برنامه‌نویسی و طراحی سایت زیادشده و دیگر هر كسی سعی می‌كند با كمك سایت‌ها و كتاب‌های راهنما گلیم خودش را از آب بیرون بكشد، هنوز تعداد برنامه‌نویسان حرفه‌ای كم است و مشتری هم تا دلتان بخواهد، فراوان. پس اگر دلتان یك كار كم‌دردسر، پشت میزی و بدون حرص و جوش می‌خواهد و اصطلاحا آی‌تی باز هم هستید، این شغل قطعا مناسب شماست.

کسب درآمد از مشاهده آگهی , کسب درآمد از تبلیغات کلیکی , کسب درآمد از اینترنت

بازاریابی

این روزها از بقالی سر كوچه گرفته تا بزرگ‌ترین كارخانه‌ها و شركت‌ها در درجه اول به فكر تحت وب‌كردن كار خودشان هستند. علاوه بر این، مشاغل اینترنتی كه همه كارشان را با سایت و امكانات آن انجام می‌دهند، هر روز رونق بیشتری می‌گیرند. پس با اینكه برنامه‌نویس زیادشده اما تقاضا هم همچنان در حال افزایش است و اگر زرنگ باشید و كارتان هم خوب و قابل‌قبول باشد خیلی‌ها مشتری‌تان می‌شوند. از سازمان‌ها و نهادهای مهم دولتی و غیردولتی گرفته تا شركت‌های خصوصی كوچك. پس سر و كارتان بیشتر با رئیس و مدیرعامل است و كلا هر مسئولی كه در جریان اصل كار سازمان یا شركت باشد. برگ برنده این بازار شلوغ، ابتكار و به روز بودن است. شما باید از بقیه همكارانتان دست پرتری داشته باشید یا حداقل رنگ و لعاب جذابی به كارتان بدهید تا مشتری مطمئن شود با سپردن كار به‌دست شما، نتیجه بهتری خواهد گرفت. از برنامه‌نویسان روز دنیا كه ویدئوهایشان را در سایت‌های مختلف قرار می‌دهند، غافل نشوید. فراموش نكنید كه همه هم‌صنفی‌هایتان هم دنبال به روز بودن هستند اما تفاوت اصلی در ایده، سلیقه و ابتكار شخصی شماست كه در نهایت می‌تواند تبدیل به امضای كارتان شود.

مشتری‌مداری


در طراحی سایت تعامل درست با مشتری اهمیت ویژه‌ای دارد چرا كه به واسطه ناآشنا بودن بیشتر مشتری‌ها گاهی اوقات خواسته‌های نامعقولی پیش می‌آید كه باید در همان مذاكرات اولیه درباره آنها به توافق برسید.

1- حتما شما هم موقع سفارش گرفتن با مشتری‌هایی برخورد می‌كنید كه می‌خواهند هر طور شده نظر خودشان را اعمال كنند. در این‌ مواقع از مواضع خودتان كوتاه نیایید. اگر نظرات مشتری كار را از حالت حرفه‌ای درمی‌‌آورد، از همان ابتدا شرایط را برای او توضیح بدهید تا در خاتمه مشكلی پیش نیاید.

2- بعضی از مشتری‌ها بعد از اتمام كار علاقه‌ای به پرداخت تمام و كمال حق و حقوق شما ندارند.بهتر است برای رعایت موارد امنیتی تا زمان پرداخت نهایی، مشخصات ورود به كنترل‌پنل یا كار طراحی شده را تحویل مشتری ندهید.

۳- دقت كنید كه درست مطابق با خواسته‌های مشتری پیش بروید و به‌اصطلاح بیش از حد مایه نگذارید. به این ترتیب توقعات مشتری را بی‌جهت بالا نمی‌برید و كار بیش از حد برای خودتان نمی‌تراشید. با این حال اگر در روند كار وادار به انجام كار اضافه‌ای شدید، طبق تعرفه قرارداد به میزان دستمزد نهایی اضافه كنید.

4- درست است كه در شروع كار می‌خواهید به هر ترتیبی شده، كار بگیرید اما این موضوع نباید به ارزش پایین‌آوردن نرخ بازار باشد. حتما قبل از قبول كردن رقم پیشنهادی سفارش‌دهنده كار، با همكاران با سابقه‌تر مشورت كنید تا ارزان‌فروشی نكنید.

5- بعد از اینكه به‌طور شفاهی با مشتری به توافق رسیدید، حتما از او بخواهید تا خواسته‌هایش را مكتوب كند تا بعدا موردی كم یا زیاد نشود.

6- باید حتما بدانید هدف اصلی مشتری از راه‌اندازی این سایت چیست و گروه مخاطبین سایت چه كسانی هستند. با این اطلاعات می‌توانید كلمات كلیدی را تعیین كنید و قالبی متناسب با سلیقه و نگاه مراجعان سایت طراحی كنید.

قرارداد

بعد از اینكه نخستین پیشنهاد طراحی سایت را گرفتید، قبل از هر چیز باید با مشتری قرارداد ببندید. این قرارداد باید طوری باشد كه كار در نهایت مطابق با تصور اولیه سفارش‌دهنده از آب دربیاید و هم دست شما به‌عنوان طراح خالی نماند.

1- نیاز به گفتن ندارد كه قرارداد باید به‌صورت كتبی نوشته شود و امضای شما و مشتری را در خود داشته باشد.

2- برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی، حتما در قرارداد ذكر كنید كه 50درصد دستمزد به‌صورت پیش پرداخت دریافت می‌شود.

3- نكته ناگفته‌ای را در قرارداد باقی نگذارید. تمام خواسته‌ها و توافقات بین خودتان را بنویسید.

4- تاریخ تحویل نمونه طرح اولیه، تحویل اولیه، تحویل نهایی و تاریخ پرداخت قسط نهایی دستمزد حتما باید در متن قرارداد ذكر شوند. در پروژه‌های اول زمانی كه برای تحویل كار اعلام می‌كنید، حداقل دوبرابر زمانی باشد كه برای اتمام كار تخمین می‌زنید.

5- برای دیركرد در تحویل كار كسری از وجه پرداختی كم می‌شود. این مقدار برای هر روز تأخیر به‌طور معمول 05/0درصد تعیین می‌شود.

دخل و خرج

هر صفر و یك به‌عبارتی می‌كنه...

مثل هر كار دیگری باید از همان اول حساب سرمایه لازم، درآمد و پولی كه قرار است از جیب‌تان برود، داشته باشید. شاید هزینه‌های آموزشی كمی زیاد باشد اما با حقوقی كه بعدا از طراحی یك سایت می‌گیرید اصلا قابل مقایسه نیست. علاوه بر این، برنامه‌نویسی را می‌توانید كاملا به شكل دوركاری انجام دهید و مخارج رفت‌وآمد و اجاره محل را هم فاكتور بگیرید. برای سرمایه اولیه هم فقط نیاز به یك سیستم درست و درمان و نرم‌افزارهای ضروری دارید. از اینجا به بعد دیگر فقط باید كار كنید و سفارش بگیرید. هر چقدر حرفه‌ای‌تر بشوید، مدت زمانی كه برای طراحی یك سایت می‌گذارید، كمتر می‌شود اما درآمدتان بیشتر. كارهایی كه به شما پیشنهاد می‌شود، چیزهایی شبیه اینها هستند:

وب سایت هایstatic(ایستا)كه ساده‌ترین وب سایت‌ها هستند. یك طراح ساده به‌راحتی می‌تواند از پس طراحی این سایت‌ها بربیاید. پولی كه برای این وب‌سایت‌ها گیرتان می‌آید، بین 200هزار تا یك‌میلیون است. مطمئنا برای شروع كار خیلی خوب است.

وب سایت‌های dynamic (پویا) نوع حرفه‌ای‌تر وب‌سایت‌ها هستند. برای طراحی این وب‌سایت‌ها، فقط طراح سایت‌بودن كافی نیست باید یك برنامه‌نویس یا یك نرم‌افزار نویس حرفه‌ای باشید. یا اگر خودتان هنوز به این مرحله نرسیده‌اید، باید یك حرفه‌ای را در كار دخیل كنید. نرخ طراحی وب سایت‌های dynamic، یك‌میلیون تومان به بالاست. ممكن است برای طراحی یك سایت، 30میلیون تومان به طراحان بدهند.

مسلما وقتی این همه مهارت یاد گرفته‌اید، می‌توانید از هزار راه دیگر، غیراز طراحی پول در بیاورید. از تدریس خصوصی نرم‌افزارهای ساده گرفته تا نرم‌افزارنویسی حرفه‌ای می‌توانید انجام دهید؛ برای همه این كارها پول خوبی می‌دهند.

آموزش


همیشه آموزش

دو حالت بیشتر ندارد یا شما تحصیلات آكادمیك مرتبط با كامپیوتر دارید یا صرفا از روی علاقه می‌خواهید طراحی سایت را به‌عنوان شغل انتخاب كنید. مسلما در حالت اول از آنجایی كه با اصول پایه برنامه‌نویسی آشنا هستید، خیلی سریع‌تر می‌توانید در كار پیشرفت كنید و اشتباهات فاحش ابتدایی نداشته باشید. اما در حالت دوم هم به لطف كلاس‌های فراوان كامپیوتر، كتاب‌های آموزش برنامه‌نویسی به زبان ساده و هزار و یك سایت كه به هر ضرب و زوری شده می‌خواهند از شما طراح سایت بسازند، خیلی نباید نگران باشید. فراموش نكنید وقتی شما الفبای كار را یاد بگیرید با مهارت و پشتكارتان می‌توانید مسیر را ادامه بدهید. اما قبل از هر چیز باید كار با برنامه‌ها و نرم‌افزارهای اصلی را بلد باشید و از پیشنهادهای كوچك كاری آغاز كنید. این نكته را هم فراموش نكنید كه در طراحی سایت هم مثل هر كار دیگر نمی‌توانید یك شبه ره صدساله را بروید و باید صبور باشید.شاید یك مقدار بدیهی به‌نظرتان برسد اما اگر صفر كیلومتر هستید اطلاعات شخصی خودتان از محیط وب را دور بریزید و همه‌‌چیز را به‌صورت پایه‌ای یاد بگیرید. دوره‌های ICDL، اینترنت، مایكروسافت ورد، اكسل و اكسس و پاورپوینت جزء اولین ابزاری هستند كه باید بر آنها مسلط باشید. در مراحل بعد نوبت به آشنایی با مهم‌ترین و به‌روزترین زبان‌های برنامه‌نویسی می‌رسد و البته در ادامه اینكه چطور سایت‌تان را مجهز به ابزارك‌های لازم كنید. در یك دوره 2ساله با هزینه‌ای نزدیك به 3میلیون تومان می‌توانید تمام این مهارت‌ها را یاد بگیرید. یادتان باشد كه سرعت پیشرفت یا تغییر تكنولوژی در این حوزه بسیار زیاد و به روز بودن شما یك امر ضروری است. پس هیچ وقت از یادگرفتن كنار نكشید.


ویدیو : کسب درآمد عالی با این شغل بی دردسر