کریمی: کرانچار بماند از سپاهان می‌روم : هافبک تیم سپاهان با انتقاد از عملکرد ...


هافبک تیم سپاهان با انتقاد از عملکرد کادر فنی سپاهان در فصل گذشته و نیمکت‌نشینی‌های پیاپی‌ در این تیم گفت: اگر کرانچار در سپاهان بماند، من از این تیم جدا می‌شوم و با مسئولان باشگاه نیز این مسئله را مطرح کرده‌ام. خبرگزاری مهر: یعقوب کریمی که در ابتدای فصل گذشته با پرداخت رضایتنامه سنگینی از سوی باشگاه سپاهان به نفت، راهی این تیم اصفهانی شد، در فصل گذشته نتوانست عملکرد چندان خوبی از خود به نمایش بگذارد و نیمکت‌نشینی‌های مداوم وی، سبب شد که او از تیم ملی هم دور شود.

او که یکی از ستاره‌های سپاهان در ابتدای فصل به شمار می‌رفت، رفته رفته به یک بازیکن نیمکت‌نشین تبدیل شد و به دلیل مشکلی که کادر فنی سپاهان آن را مصدومیت عنوان می‌کردند، از شرایط ایده‌آل خود دور شد، هرچند که او اعتقاد دارد هرگز مصدوم نبوده و از ابتدای فصل در آمادگی کامل به سر می‌برده است.

کریمی که این روزها و بعد از خط خوردنش از تیم ملی در استراحت به سر می‌برد، مقصر خط خوردنش از تیم ملی را زلاتکو کرانچار می‌داند و به صورت رسمی اعلام می‌کند که اگر او فصل آینده در اصفهان باشد، کریمی در این تیم نمی‌ماند. این بازیکن در گفتگویی با خبرنگار مهر به سوالاتش پاسخ داد:

از ابتدای فصل عنوان می‌شد که مصدوم هستی. مصدومیتی که در طول فصل با تو همراه بود، در بازی‌های پایانی برطرف شده بود؟

- من هیچ مصدومیتی نداشتم و نمی‌دانم چرا می‌گفتند مصدوم هستم؛ می‌گفتند که مصدوم هستم اما مصدوم نبودم و شاید از دیدگاه آنها مصدوم بودم.

اما این مسئله همیشه مطرح می‌شد؛ فصل خیلی بدی را پشت سر گذاشتی، درست است؟


- امسال فصل خوبی نداشتم اما به هر حال نظر کرانچار بود که در ترکیب نباشم؛ فصل بدی داشتم  وامیدوارم که فصل آینده جبران کنم.

برای فصل آینده با سپاهان قرارداد داری؟

- من برای فصل آینده با سپاهان قرارداد دارم؛ اگر کرانچار بماند به پیشنهادات دیگرم فکر می‌کنم و اگر نماند در خدمت سپاهان هستم.

شایعه شده که کرانچار از سپاهان رفتنی است.

- نمی‌دانم کرانچار در تیم می‌ماند یا خیر اما به باشگاه هم گفته‌ام که اگر او باشد، دیگر نمی‌توانم در سپاهان بمانم.

فکر می‌کنی مشکل او با تو چه بود؟

- مشکل این است که کرانچار یک فصل مرا بازی نداد اما با این حال خیلی از بازیکنان تیم بودند که برای سپاهان 30 بازی کردند ولی عملکرد من از آنها بهتر بود و آمار هم این مسئله را نشان می‌دهد.

البته در چند بازی آخر بیشتر به میدان رفتی و نیم‌فصل دوم شرایط تو بهتر از نیم‌فصل نخست بود.

- به نظرم به خاطر تشویق‌های هواداران بود که چند بازی به میدان رفتم و اگر هواداران و تشویق‌های آنها نبودند، همین چند بازی که برای تیم به میدان رفتم هم، بازی نمی‌کردم و بازی کردنم به خاطر فشار هواداران بود.

دلیل خاصی داشت که اینقدر برای هواداران محبوب بودی؟

- به هر حال این لطف هواداران بود که مرا حمایت می‌کردند؛ هواداران سپاهان همه فوتبالی هستند و سر تمرین می‌آمدند و فشار آوردند که من وارد زمین شوم.

هرچند که آنها بازیکنان دیگری را هم تشویق می‌کردند اما آنها وارد زمین نمی‌شدند!


به هر حال من با فشار هواداران بازی می‌کردم و اگر تشویق می‌کردند، وارد زمین می‌شدم و اگر تشویق نمی‌شدم، بازی نمی‌کردم.

حرفی با کرانچار نداری؟


کاری با کرانچار ندارم و اصلاً برایم مهم نیست اما او هم تیم ملی را از من گرفت و هم باشگاه را.

مگر در ابتدای فصل با خواست او به سپاهان نیامدی؟


- بله، با خواست او آمدم اما نمی‌دانم که چه مشکلی داشت که اینگونه شد.

برای فصل آینده پیشنهاد داری؟

- ابتدا باید تکلیفم مشخص شود و پس از آن باید درباره پیشنهاداتم صحبت کنم.

به نظرت با توجه به خط خوردنت از تیم ملی، برای دوباره دعوت شدن شانس داری؟

- نمی‌دانم؛ کرانچار با این کاری که کرد، اگر ما از تیم ملی خط بخوریم، باید جوابگو باشد زیرا من تنها بازیکنی بودم که در تیم بازی نکردم و اجازه حضور در اردوی تیم ملی هم به من داده نشد بنابراین کرانچار باید در این زمینه جوابگو باشد و جواب همه را باید بدهند؛ در ابتدا6 نفر از سپاهان به تیم ملی دعوت شدند اما به خاطر کار کرانچار، 3 نفر خط خوردند.

فکرمی کنی اگر به اردو می‌رفتی، شانس ماندن داشتی؟


- مطمئن باشید که اگر می‌رفتم، قطعا حقم را می‌گرفتم و در اردوی قبل عملکرد مثبتی داشتم و در حال حاضر شانس من بسیار کمتر شده است اما باید ببینم که شرایط تیم ملی برای جام جهانی چگونه می‌شود؛ اگر همراه تیم حضور داشته باشم تمام سعیم را می‌کنم که مثمر ثمر بوده و عملکرد خوبی داشته باشم اما اگر نبودم نیز از کی‌روش تشکر می‌کنم که به من اجازه داد در 2 سال گذشته در تیم ملی باشم

با این شرایط اگر کرانچار در تیم بماند، جدایی ات قعطی است؛ آیا مسئولان باشگاه با این مسئله موافقت می کنند؟

- قطعا موافقت می‌کنند چون باشگاه دوست ندارد که هزینه کند اما بازیکن روی نیمکت بنشیند و من خودم فوتبال را بیشتر از پول دوست دارم و بدون شک به تیمی می‌روم که بازی کنم؛ درست است که امسال سال خوبی نبود اما هواداران سپاهان را خیلی دوست دارم و آنها در این مدت خیلی به من لطف داشتند.

در هفته‌های گذشته بحث انتشار قرارداد بازیکنان مطرح شده بود؛ نظرت درباره رقم‌های اعلام شده قرارداد بازیکنان سپاهان چه بود؟

- قرارداد یکی از مسائل شخصی من است و اصلاً درست نیست که اعلام شود. به نظرم این کار درست نبود و یک چیز شخصی است و آیا کسی از مسائل زندگی شخصی‌اش در رسانه‌ها حرفی می‌زند و این چیز شخصی من است.

البته می‌گویند بازیکنان حرفه‌ای هستند و باید مثل بازیکنان حرفه‌ای، رقم قرارداد آنها اعلام شود.

- من نمی‌دانم چرا روی فوتبالیست‌ها زوم کرده‌اند اما سئوال من اینجاست که اگر فوتبالیست‌ها خیلی پول می‌گیرند، پس یک دکتر که با چند عمل جراحی زیبایی، روزانه 30 میلیون درآمد دارد چه می‌کند؟ اگر او 10 سال درس خوانده، ما 10 سال زیر آفتاب دویده‌ایم؟ آیا ما نباید پول بگیریم.

گفته بودند یک میلیارد و 700 میلیون گرفته‌ای. به نظرت رقم قراردادت با توجه به تعداد بازی‌هایی که کردی زیاد نبود؟


باشگاه هزینه زیادی برای من کرد اما مشکل اینجا بود که از من استفاده نمی‌کردند و این مشکل بود؛ به هر حال مشکل از من نبود که از من استفاده نشد؛ درباره اینکه می‌گویید بازیکن حرفه‌ای، باید بگویم در اروپا همه چیزشان روی حساب کتاب و حرفه‌ای است.

شنیده شده که امیر قلعه‌نویی علاقه زیادی به جذب تو دارد،درست است؟

- اگر قلعه‌نویی به سپاهان بیاید، من در خدمت او هستم و خوشحال می‌شوم که به سپاهان بیاید.

* گویا او برای حضور در استقلال نیز با تو صحبت کرده است؟
- با من صحبت شده اما هنوز به صورت قطعی در این زمینه صحبتی نکرده‌ام.


ویدیو : کریمی: کرانچار بماند از سپاهان می‌روم