کره جنوبی به جنگ مقدس تهدید شد : یك سخنگوی دولت پیونگ‌یانگ واحدهای خط مقدم ...


یك سخنگوی دولت پیونگ‌یانگ واحدهای خط مقدم ارتش كره جنوبی را متهم كرد كه پلاكاردهایی را به نمایش درآورده‌اند كه در آن تهمت‌هایی را به ارتش، نظام و منزلت كره شمالی زده‌اند. كره شمالی امروز (چهارشنبه) كره جنوبی را تهدید به یك "جنگ تلافی‌جویانه مقدس" كرد.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یك سخنگوی دولت پیونگ‌یانگ واحدهای خط مقدم ارتش كره جنوبی را متهم كرد كه پلاكاردهایی را به نمایش درآورده‌اند كه در آن تهمت‌هایی را به ارتش، نظام و منزلت كره شمالی زده‌اند.

وی گفت كه این كار تنها ذره‌ای با اعلام جنگ صریح فاصله دارد.

این سخنگوی ناشناس كره شمالی در بیانیه‌ای كه در خبرگزاری دولتی كره شمالی انتشار پیدا كرد، مدعی شد كه به هرگونه تحریكات، با جنگ تلافی‌جویانه مقدس و بی‌رحمانه پاسخ داده می‌شود.

ماهیت شعارهای توهین‌آمیزی كه كره شمالی از آن سخن می‌گوید، هنوز مشخص نشده است.

از یك سال پیش، زمانی كه كره جنوبی، كره شمالی را متهم به غرق كردن یك كشتی جنگی این كشور در ماه مارس 2010 و كشتن 46 ملوان آن كرد، تنش‌ها میان دو كره افزایش پیدا كرد.

این در حالی است كه كره شمالی و جنوبی در تدارك برای مذاكرات كم‌سابقه بر سر پروژه‌ی گردشگری مشتركی هستند كه تاكنون به بن‌بست رسیده بود.

همزمان با آخرین تهدیدهای كره شمالی، مقامات كره جنوبی و تاجران این كشوربه یك تفرجگاه كوهستانی مشترك بین دو كشور در كره شمالی سفر كردند تا مساله‌ی مالكیت دارایی‌های كره جنوبی در این مكان را مورد بحث قرار دهند.

تفرجگاه مونت كومگانگ در سال 1998 به عنوان نماد آشتی كره شمالی و كره جنوبی افتتاح شد.

این مكان گردشگری به دولت كمونیست كره شمالی كمك كرد در عرض یك سال دهها میلیون دلار درآمد كسب كند اما پس از آن‌كه یك سرباز كره شمالی در سال 2008 یك گردشگر كره جنوبی را كه به اشتباه وارد منطقه‌ی نظامی ممنوعه شد كشت، كره جنوبی سفر به این مكان را به حال تعلیق درآورد.

سال گذشته، كره شمالی چند مایملك كره جنوبی را ضبط و یا مهر و موم كرد تا به عدم از سرگیری تورهای گردشگری اعتراض كند.

در 17 ژوئن، پیونگ‌یانگ هشدار داد كه دارایی‌های این منطقه را تصاحب خواهد كرد و از مقامات كره جنوبی خواست 30 ژوئن امسال به كومگانگ سفر كنند تا به بحث درباره‌ی فرآیند مالكیت بپردازند.

منبع: ایسنا


ویدیو : کره جنوبی به جنگ مقدس تهدید شد