کردستان عراق؛ پاتوق جدید روسپیان عرب : پارلمان منطقه‌ کردستان عراق تاکنون هیچ ...


پارلمان منطقه‌ کردستان عراق تاکنون هیچ قانونی در رابطه‌ با منع تن فروشی تصویب نکرده‌ و به‌ همین دلیل هیچ نهادی حق دستگیری آنها را ندارد و همین کار نیروهای امنیتی را سخت کرده‌ است. پارلمان منطقه‌ کردستان عراق تاکنون هیچ قانونی در رابطه‌ با منع تن فروشی تصویب نکرده‌ و به‌ همین دلیل هیچ نهادی حق دستگیری آنها را ندارد و همین کار نیروهای امنیتی را سخت کرده‌ است . متاسفانه‌ اکنون شهرهای کردستان عراق به‌ پاتوق زنان تن فروش عرب تبدیل شده‌ است زیرا..

پس از سقوط رژیم دیکتاتور معدوم، «صدام حسین» در سال 2003 میلادی و بروز جنگ های متعدد و نا آرامی های فراوان در شهرهای عرب نشین عراق، شمار زیادی از زنان این کشور شوهرهای خود را در درگیری و خشونت ‌ها از دست دادند و به دنبال آن در وضع اسفناكی قرار گرفته اند.

 قبل از حمله آمریکا به عراق، بیوه های عراقی، بویژه آنها که شوهرانش را در جنگ ایران ـ عراق از دست داده بودند، از سوی دولت مستمری دریافت می کردند و تحصیل فرزندانشان رایگان بود و در برخی موارد مسکن آنها هم تامین می شد اما اکنون هیچ شبکه حفاظتی برای آنها وجود ندارد و بیوه ها باید خود هزینه های شان را تامین کنند.

 
بر پایه آمارهای رسمی که‌ از سوی سازمان ملل و نهادهای حقوق بشر عراق منتشر شده‌ است، هم اکنون بیش از یک میلیون و پانصد هزار بیوه‌ در سراسر عراق وجود دارد که‌ بسیاری از آنها برای تامین مخارج زندگی خود با مشکلات فراوانی روبرو هستند.

 فقر و گرسنگی از یک طرف و نبود امنیت کافی در مناطق‌ عرب نشین عراق، بیوه‌های عراقی بر آن داشته‌ که‌ برای پیدا کردن نان و هم برای نجات جان خود وارد شهرهای منطقه‌ کردستان عراق شوند. منطقه‌ای که‌ آرام است و مران آن برای خرید تن زنان عرب حاضر به‌ پرداخت هر پولی هستند.

هم اکنون بسیاری از این زنان به منطقه‌ خوش آب و هوا و آرام کردستان مهاجرت کرده‌ و برای تهیه‌ مایحتاج و روزی خود ،اقدام به‌ تاسیس خانه‌های تن فروشی در سطح شهر کرده‌اند.

در همین حال،‌ سرلشکر «حسن نوری»، مدیر اداره‌ اطلاعات استان سلیمانیه‌‌ وجود چنین مراکزی در سطح شهر را تائید کرد و گفت :بر اساس آمارهای رسمی تنها در شهر سلیمانیه‌ 400 مرکز تن فروشی وجود دارد.

 وی افزود: بسیاری از این مرکز از سوی زنان عرب و تعدادی نیز از سوی چینی ها اداره‌ می‌شوند و آنها برای تامین مخارج خود مجبور به‌ انجام چنین کارهای هستند.

به‌ گفته‌ این مقام کرد، پارلمان منطقه‌ کردستان عراق تاکنون هیچ قانونی در رابطه‌ با منع تن فروشی تصویب نکرده‌ و به‌ همین دلیل هیچ نهادی حق دستگیری آنها را ندارد و همین کار نیروهای امنیتی را سخت کرده‌ است زیرا آنها نمی توانند با آنها برخورد کنند.

در همین حال «وریا حسن»، دانشجوی رشته‌ جامعه‌ شناسی دانشگاه‌ سلیمانیه‌، وجود چنین مراکزی را برخلاف قوانین دین اسلام و آداب مردم کردستان عراق دانست و گفت: متاسفانه‌ اکنون شهرهای کردستان عراق به‌ پاتوق زنان تن فروش عرب تبدیل شده‌ است، زیرا از یک طرف کسی مزاحم کار آنها نمی شود و از طرڤ دیگر از این راه‌ پول زیادی دریافت می‌کنند.

 وی تصریح کرد: مراکز تن فروشی هم اکنون به‌ وفور در سطح شهر دیده‌ می‌شود و این می تواند در آینده‌ معضلات اجتماعی بسیار جدی برای مردم کردستان در پی داشته‌ باشد. بسیاری از این زنان بی سرپرست پیش از ترک شهرهای خود شاهد کشته یا دزدیده شدن افراد خانواده و اقوام خود بوده اند و خود قربانی شده اند، اما قربانیانی که حالا در شهرهای کردستان عراق و در امنیت کامل هر شب باز قربانی می شوند.

 و این بهایی است که زن های عراقی برای جنگ می پردازند....

منبع: تابناک


ویدیو : کردستان عراق؛ پاتوق جدید روسپیان عرب