کرباسیان خبر داد :آغاز ترخیص داروی بیماران خاص از گمرک/ دلیل معطلی کالاها در گمرک :



گمرک , توقیف لباس پرسپولیسی‌ها در گمرک فرودگاه امام , رشته مدیریت گمرک

کرباسیان خبر داد :آغاز ترخیص داروی بیماران خاص از گمرک/ دلیل معطلی کالاها در گمرک

رئیس کل جدید گمرک ایران با اشاره به ترخیص داروی بیماری‌های خاص از گمرک درباره فعالیت اسکله‌های غیر مجاز در کشور گفت: تغییر تعرفه‌ها و عدم دریافت حواله بانکی و مابه‌التفاوت ارزی هنوز منجر به رسوب کالاها در گمرک شده است.

مسعود کرباسیان امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رؤسای کل گمرک ایران در جمع خبرنگاران از ترخیص داروهای بیماری‌های خاص از گمرکات کشور در شنبه هفته جاری خبر داد و گفت: در دور جدید فعالیت گمرک این موضوع پیگیری خواهد شد.

رئیس‌کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، تا زمانی که اسناد ترخیص کالاها در گمرک توسط بانک‌ها پشت‌نویسی نشود، با توجه به اینکه بانک‌ها آن را تا زمان بازپس گیری مبلغ ضمانت، متعلق به خود می‌دانند قابل ترخیص نیست، افزود: عدم ترخیص کالاها از گمرگ هیچ سودی برای گمرک ندارد.

کرباسیان گفت: از محل عدم ترخیص کالاها از گمرک حق و حقوقی نصیب گمرک نمی‌شود و حتی تاریخ مصرف کالاها منقضی شده و خاصیت گذشته خود را از دست می‌دهد، بنابراین هیچ منفعتی نخواهد داشت.

معاون وزیر اقتصاد با تاکید بر ارائه تسهیلات به وارد کنندگان، گفت: تغییر تعرفه‌ها، تغییر نوع ارز و عدم دریافت حواله بانکی و مابه‌التفاوت ارزی هنوز منجر به رسوب کالاها در گمرک شده است و در وهله اول تولید کننده و وارد کننده دچار ضرر و زیان می‌شوند و در وهله دوم کشور و مردم دچار خسران می‌شوند.

وی در مورد فعالیت اسکله‌های غیر مجاز در کشور نیز گفت: مگر می شود کالا و کشتی با پرسنل وارد آب‌های کشور شود و اسکله‌هایی که کشتی در آنها پهلو گرفته‌اند، غیر مجاز باشد؟/فارس

 


ویدیو : کرباسیان خبر داد :آغاز ترخیص داروی بیماران خاص از گمرک/ دلیل معطلی کالاها در گمرک