کراتینه کردن مو مشکلی دارد؟ : همیشه آرزو دارید موهای صاف‌ و نرم‌تری داشته باشید؟ ...


همیشه آرزو دارید موهای صاف‌ و نرم‌تری داشته باشید؟ صاف کردن موها با شیوه کراتینه در سالن‌های زیبایی گزینه‌ای برای همه است. در صورتی که به فکر امتحان کردن این شیوه هستید، باید از این موارد آگاهی داشته باشید.
مجله سیب سبز: همیشه آرزو دارید موهای صاف‌ و نرم‌تری داشته باشید؟ صاف کردن موها با شیوه کراتینه در سالن‌های زیبایی گزینه‌ای برای همه است. در صورتی که به فکر امتحان کردن این شیوه هستید، باید از این موارد آگاهی داشته باشید.

این كراتین اصلا چی هست؟

کراتین چیست؛ کراتین پروتئینی است که به صورت طبیعی در موهای شما وجود دارد.

عملکرد آن چگونه است؟ آرایشگر ماده صاف‌کننده کراتینه را به موهای شما می‌زند و سپس برای چسباندن آن به موها از گرمای اتوی مو استفاده می‌کند. بسته به اندازه موها، این فرآیند بیش از 90 دقیقه طول می‌کشد. انواع کراتین هایی که در سالن‌های آرایشی موجودند عبارتند از: کراتین کمپلکس صاف‌کننده Coppola، کراتین کمپلکس Global، La-Brasiliana، کراتین  برزیلی، Brazilian Blowout و صاف‌کننده موی برزیلیین.

کراتینه کردن مو , آیا کردن درد دارد , ازدواج کردن چه ثمراتی دارد

صرفه‌جویی در وقت برای موهای بلند: هنری بوردی، آرایشگر سالن میوزوی نیویورک ‌می‌گوید، اگر معمولا موهای خود را با سشوار یا اتوی مو صاف می‌کنید، استفاده از صاف‌کننده کراتینه می‌تواند 40 تا 60 درصد از زمان سشوار زدن شما را کاهش دهد.

خداحافظ موهای وزوزی:
پس از انجام این روش دیگر موهای وز کرده را فراموش می‌کنید. بوردی می‌گوید: «شما می‌توانید پس از كراتینه كردن بدون نگرانی در هوای مرطوب و بارانی قدم بزنید. موهای‌تان تغییر حالت نخواهد داد.»

زمان انتظار قبل از شست‌وشو: موها را نباید 3 تا 4 روز پس از انجام کراتینه بشویید چون این ماده برای ثابت شدن روی موها به زمان نیاز دارد.

اگر این بیماری‌ها را دارید كراتینه نكنید

کراتینه کردن مو به موهای شما آسیبی نمی‌رساند اما استفاده از اتوی مو ممکن است برای موی شما مضر باشد. دکتر نیل سادیک، متخصص پوست و مو در نیویورک می‌گوید: «روش كراتینه كردن در مو آسیبی ایجاد نمی‌کند و نقش اتوی مو در این فرآیند تنها چسباندن مواد به موهاست اما ممکن است برخی آرایشگران از اتوی مو طوری استفاده کنند که گرمای آن سبب سوزاندن مو و در نتیجه آسیب رساندن به آنها شود.»

هنری بوردی هم می‌گوید: «کراتینه کردن چیزی بیش از یک روش بازیابی مو است. حتی اگر جنس موهای شما خوب باشد، این كار می‌تواند آنها را لخت‌تر و سنگین‌تر كند.»

دکتر سادیک توصیه می‌کند؛ در صورتی که دچار بیماری‌هایی مانند پسوریازیس یا ضایعات پوستی سبوریک هستید، پیش از انجام این کار حتما با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید.

عامل فرمالدئید

اما مهم‌ترین نكته:
شاید در مورد وجود فرمالدئید در مواد کراتینه مورد استفاده در سالن‌های آرایشی چیزهایی شنیده باشید. ماده فرمالدئید یکی از مواد مشکل‌آفرین برای سلامتی، به خصوص برای کسانی که به طور دائم با این مواد کار می‌کنند، است. مهم‌ترین نگرانی بهداشتی فرمالدئید موجود در مواد کراتین در مورد کارکنان سالن‌های آرایشی است و نه برای افرادی که از کراتین استفاده می‌کنند.

اما چه میزان فرمالدیید در این محصولات وجود دارد؟ این میزان در محصولات مختلف  متفاوت است.سازمان نظارت بر غذا و دارو  (FDA)  و اداره کل ایمنی و سلامت شغلی (OSHA) سطح فرمالدئید موجود در بعضی از این محصولات را مورد بررسی قرار داده است. وب سایت FDA در این مورد اظهار می‌دارد: «اگر می‌خواهید از وجود فرمالدیید ترکیبات مواد مورد استفاده در سالن مطلع شوید تا از مصرف آن خودداری کنید، از  افراد حرفه‌ای در سالن آرایشی خود سؤال کنید.» در صورتی که پس از مصرف این مواد واکنش بدی در شما ایجاد شد، حتما به مسئولان بهداشتی گزارش بدهید.

بوردی می‌گوید: «بیشتر شرکت‌هایی که مواد کراتینه عرضه می‌کنند از نوع بی‌ضرر آن استفاده‌می‌کننداما مشکل و چیزی که باعث ایجاد واکنش‌های بد می‌شود، زمانی است که خود آرایشگران در سالن به آنها فرمالدئید بیشتری اضافه می‌کنند.»


ویدیو : کراتینه کردن مو مشکلی دارد؟