کدام کوادکوپتر را بخریم؟ : کوادکوپترها انواع و اقسام مختلفی دارند. هر کدام ...


کوادکوپترها انواع و اقسام مختلفی دارند. هر کدام کاربری خاص خودشان را دارند و بسته به این کاربری ها و ویژگی ها می توانید از بین آنها انتخاب کنید. مجله دانستنیها: کوادکوپترها انواع و اقسام مختلفی دارند. هر کدام کاربری خاص خودشان را دارند و بسته به این کاربری ها و ویژگی ها می توانید از بین آنها انتخاب کنید. اگر فقط برای تفریح و سرگرمی می خواهید بهتر است با پول هایی که از سال پیش پس انداز کرده اید و عیدی های اول سال، یک نمونه ارزان آن را تهیه و کیف کنید اما اگر برای فیلمبرداری، نقشه برداری سه بعدی و دیگر کاربری های حوزه های شغلی این کوادکوپترها را لازم دید.

باید پول بیشتری خرج کنید. البته بیشتر کوادکوپترها هدایت بسیار ساده ای دارند، تا حدی که حتی مبتدی ها هم از پس پرواز با آن برمی آیند. پس فقط بهتر است از ویژگی ها و قیمت های آنها خبر داشته باشید تا بهترین آنها را انتخاب کنید. ما به شما هشت نمونه از کوادکوپترهای موجود در بازار را معرفی کرده ایم و ویژگی ها و قیمت های شان را گفته ایم که خودتان آنها را با هم مقایسه کنید و تصمیم بگیرید که کدام نمونه را بخرید. همه این کوادکوپترها در بازار موجود هستند و علاوه بر خرید حضوری، می توانید به راحتی و آنلاین هم آنها را بخرید.

Parrot Bebop

سریع ترین ها و باهوش ترین ها

کدام تلویزیون را بخریم , کدام را بخریم , کوادکوپتر

«Parrot Bebop» را می شود مدل پیشرفته «A.R Drone» دانست. کوادکوپتر کوچکی که جزو سریع ترین و باهوش ترین های موجود است. همانند A.R Drone، این کوادکوپتر هم به وسیله گوشی هوشمند شما کنترل می شود. البته با این تفاوت که اینجا می توانید از یک «Sky Controller» هم استفاده کنید. به این ترتیب، این بار شما کنترل مستقیمی روی پرواز خواهید داشت.

Bebop به یک دوربین 14 مگاپیکسلی مجهز است که میدان دیدی 180 درجه ای دارد؛ این یعنی شما می توانید در کادر خود، تصویر تقریبا کاملی از میدان دید جلوی کوادکوپتر داشته باشید. تصاویر ارسالی از کوادکوپتر به خوبی پردازش شده اند، در نتیجه کیفیت تصاویر دریافتی و فوکوس آنها بالاست. در صورت نیاز و هم زمان با ارسال ویدئو Bebop می تواند تا حجم هشت گیگابایت از تصاویر با ویدئوهای خود را روی حافظه داخلی اش ذخیره کند.

Bebop البته نیمه منفی هم دارد. تصاویر ارسالی، ممکن است با تاخیری اندک دریافت شوند و این یعنی برای فیلمبرداری همزمان، آنقدرها خوب نیستند. مشکل دوم قیمت آن است. Bebop تقریبا دو برابر برادر بزرگتر خود قیمت دارد، آن هم بدون کنترل از راه دور. این یعنی شما باید برای خرید یک کنترل جدا (مثل Sky Controller)، به اندازه نصف قیمت پهپادی که خریده اید، هزینه کنید.

قیمت: یک میلیون و 800 هزار تومان



Phantom 3

مشهورترین کوآدکوپتر بازار

کدام ویندوز بهتر است , بهترین بیمه عمر کدام است , بلوبری از کجا بخریم

بی تردید کوادکوپترهای «فانتوم»، مشهورترین کوادکوپترهای کنونی بازار هستند به ویژه اگر دنبال کوادکوپتری می گردید که هدایت بسیار ساده ای داشته باشد، فانتوم 3 یکی از بهترین انتخاب هاست. دقت کنید که فانتوم 3، چهار مدل مختلف دارد که بر اساس مدل قیمت و کارآیی شان، اندکی با هم متفاوتند. بهترین و گران ترین مدل، «فانتوم 3 حرفه ای» (Phantom 3 Professional) است. این مدل، توانایی فیلمبرداری با کیفیت 4K را دارد و می تواند 20 دقیقه پرواز کند.

یک پله پایین تر از آن، می شود «مدل پیشرفته» (یا Advanced) که تنها تفاوتش با مدل حرفه ای این است که دوربینش به جای 4K با کیفیت 1080 فیلم می گیرد در پایین ترین پله هم «مدل ساده» (یا standard) قرار دارد. این مدل با وجود این که سنسورهای حرفه ای مدل های قبلی را ندارد اما همچنان می تواند با برنامه ای از پیش تعیین شده طبق جی پی اس پرواز کند، بدون آن که مستقیما هدایتش کنید یا به آن بگویید که دنبال شما بیایید.

چهارمین و آخرین مدل «Phantom 3 4K» است که در حقیقت گونه ای ارتقا یافته و محدود از مدل استاندارد با یک دوربین 4K محسوب می شود که قیمت پایه ای برابر مدل پیشرفته دارد، ضمنا اگر دنبال مدل های ارزان تری از فانتوم هستید، خانواده فانتوم 2 هم هنوز در بازار پیدا می شود. فقط دقت کنید که هدایت پذیری آنها به خوبی فانتوم 3 نیست و خیلی از ویژگی های آخرین نسل فانتوم را هم ندارند.

قیمت: چهار میلیون تومان



Inspire

مخصوص حرفه ای ها

کدام بیمه عمر بهتر است , کدام سوره بسم الله ندارد , بهترین دستگاه لیزر موهای زاید کدام است؟

این کوادکوپتر یکی از پیشرفته ترین و شاید خوش قیافه ترین کوادکوپترهای موجود در بازار باشد. « Inspire» یک کوادکوپتر همه کاره است. برای مثال، فقط مدل استانداردش همه ویژگی های مدل حرفه ای کوادکوپتر فانتوم را دارد و البته یک چیزهایی هم بیشتر! صد البته «اینسپایر»، هم بزرگتر و هم کیفیت ساختش به مراتب بهتر است و اندازه و سرعتی دو برابر بیشتر از اغلب کوادکوپترهای کنونی بازار (مانند فانتوم) دارد. قیافه نامتعارف آن باعث شده تا تقریبا هیچ وقت، ملخ های کوادکوپتر تصادفا داخل قاب فیلمبرداری نیفتند.

دوربین 4K اینسپایر، توانایی گردش 360 درجه ای را در طول پرواز دارد. این یعنی شما می توانیدنماهای بسیار متنوعی را (مستقل از مسیر حرکت کوادکوپتر) در طول پرواز بگیرید. برای استفاده های حرفه ای تر، اینسپایر دو مدل دیگر هم دارد که کیفیت تصویربرداری شان به مراتب بهتر است و البته جزو گران ترین های بازار محسوب می شوند. مدل «pro»، که یک دوربین حرفه ای با سنسوری هشت برابر بزرگتر از مدل استاندارد روی آن سوار است و مدل «Raw» که 500 گیگابایت حافظه SSD و توانایی ذخیره «4K raw» را دارد. همان گونه که گفتیم، اینسپایر یک کوادکوپتر حرفه ای است که برای فیلمبرداری های حرفه ای، جستجو و نجات و ... استفاده می شود.

قیمت: از 10 تا 14 میلیون تومان



3DR SOLO

ساده ترین کوادکوپتر

کینوا را از کجا بخریم , با 100 میلیون چه ماشینی بخریم , فردوسی در زمان کدام حکومت میزیست؟

«سولو» یکی از کاربردی ترین کوادکوپترهای کنونی و البته از ساده ترین ها برای پرواز است. از نظر ویژگی، «3DR SOLO» شباهت زیادی به فانتوم 3 دارد. با این تفاوت که فاقد دوربین داخلی است. در واقع کوادکوپتر از یک «GoPro Hero» برای فیلمبرداری استفاده می کند. مزیت این ویژگی این است که شما می توانید هر وقت دل تان خواست، دوربین را جدا کنید و مستقلا از آن بهره بگیرید اما تفاوت اصلی سولو با دیگر کوادکوپترهای RTF (یا آماده پرواز)، قابلیت ارتقای آن است.

به این ترتیب، می توانید قطعاتت و سنسورهای سولو را ارتقا دهید. البته فعلا قطعه جدید مناسبی برای آن عرضه نشده اما احتمالا در آینده خواهد شد. با این حال، با قیمتی بیش از سه میلیون تومان، سولو انتخاب ارزانی نیست، خصوصا که دوربین «گوپرو» به عنوان بخشی از پکیج این کوادکوپتر فروخته نمی شود و شما باید آن را جداگانه بخرید. به زبان ساده تر اگر فقط به فیلمبرداری فکر می کنید، انتخاب های ارزان تری هم با کارآیی مشابه پیدا می شود.

گول ظاهر ساده این کوادکوپتر را هم نخورید چون فوق العاده پیشرفته و هوشمند است، کنترل پرواز 3DR SOLO از نوع PIXHAWK2 است که در نتیجه علاوه بر پرواز روان، به پارامترهای بسیاری دسترسی خواهید داشت.

قیمت: چهار میلیون و 800 هزار تومان



Parrot ARDrone 2.0

قیمت مناسب و کارایی خوب

کدام ازدواج فامیلی خطرناک است؟ , کدام گزینه برای وعده افطار مناسب نیست؟ , قیمت کوادکوپتر

دو سال پیش وقتی ARDrone روانه بازار شد، یکی از بهترین و پیشرفته ترین کوادکوپترهای بازار بود. کوادکوپتری با پردازنده یک گیگاهرتزی، یک گیگابایت رم، مجهز به شتاب سنج، مغناطیس سنج، حسگر فشارسنج، دو دوربین و خیلی امکانات دیگر، اکنون بعد از دو سال، گرچه این کوادکوپتر دیگر به پیشرفتگی قدیمش نیست اما نسبت به قیمت پایینش همچنان یکی از بهترین هاست.

مهمترین ویژگی این کوادکوپتر این است که خیلی ساده به وسیله گوشی هوشمند شما کنترل می شود. این یعنی نیاز به دستگاه کنترل جدایی ندارد و شما می توانید تصاویر ارسالی آن را همزمان روی گوشی خود مشاهده کنید. البته این ویژگی همانقدر که بزرگترین مزیت آن است، بزرگترین مشکلش هم به شمار می رود.

هدایت کوادکوپتر با گوشی، به این معناست که نمی توانید از دستگاه های کنترل از راه دور استاندارد رادیویی استفاده کنید، یعنی خبری از استیک و کلیدهای هدایت دوست داشتنی نیست. به این ترتیب، هدایت کوادکوپتر با صفحه لمسی گوشی می تواند گاهی کمی ناخوشایند باشد، خصوصا که تقریبا هیچ کنترلی روی هدایت دستی اش وجود ندارد و بیشتر مراحل پرواز عملا خودکار انجام می شود.

در واقع اگر کوادکوپتر را برای یادگیری لذت پرواز می خرید، این مدل چندان کمکی به شما نمی کند، هر چند همچنان برای فیلمبرداری انتخاب خوبی است.

قیمت: یک میلیون و 800 هزار تومان



ارزان ترین کوادکوپترهای بازار را بشناسید

Syma X5C

بزرگترین نی نواز معاصر ایران کدام است؟ , مادر بچه کدام زن است , آپاندیس کدام سمت است

«Syma X5C» یکی از بهترین و محبوب ترین کوادکوپترهای ارزان بازار است که هم ظاهر خوبی دارد و هم کارآیی قابل قبولی. این کوادکوپتر کاملا آماده پرواز فروخته می شود. یعنی داخل جعبه اش علاوه بر خود کوادکوپتر، باتری، کنترل از راه دور و شارژرش را هم دریافت می کنید. دوربین استاندارد آن با کیفیت 720 پیکس فیلمبرداری می کند که عالی نیست اما قابل قبول است.

مهمترین ویژگی Syma X5C، ضد ضربه بودنش محسوب می شود. ملخ ها محافظ دارند و بدنه کوادکوپتر به حد کافی محکم ساخته شده. به این ترتیب حتی اگر مبتدی یا ناشی باشید، همچنان کوادکوپتر می تواند از سقوط های شدید جان سالم به در ببرد. علاوه بر این، اگر قصد دارید در آینده کوادکوپتری حرفه ای بخرید، Syma X5C می تواند نقش رابط آموزشی را برای شما بازی کند.

قیمت: 200 هزار تومان



Estes ProtoX

متولدین کدام ماه جذابترند , سنگ تق تقو بازی محلی کدام استان است؟ , برای تسکین درد معده کدام خوراکی مفیدتر هستند

« ProtoX» رسما کوچکترین کوادکوپتر تجاری موجود در بازار است. کوادکوپتر کمی بزرگتر از یک قوطی کبریت، که با آن می توانید سر به سر دیگران بگذارید یا خودتان را سرگرم کنید. این کوادکوپتر قیمت بسیار پایینی دارد. البته اگر بتوانید در بازار پیدایش کنید. کنترل آن هم خیلی سخت نیست. تنها مشکل «پروتوایکس» این است که جدا کردن باتری اش، گاهی خیلی سخت می شود، ضمن این که به شدت آسیب پذیر است. به این ترتیب گرچه پروتوایکس می تواند سرگرمی و هدیه بانمکی باشد اما به عنوان گجتی ماندگار رویش حساب نکنید.

قیمت: 150 هزار تومان



Hubsan X4

کاخ مرمر در کدام شهر قرار دارد؟ , ارسی دوزی نام دیگر کدام شغل است , کدام

این کوادکوپتر کوچک، با اندازه اندکی بزرگتر از پروتو ایکس، هم ارزان است و هم دوام نسبتا خوبی دارد. دنبال کردن آن هنگام پرواز هم به سختی پروتو ایکس نیست، ضمن این که کنترل « Hubsan» بزرگتر از پروتو است که در دست گرفتنش را ساده تر می کند. نکته مثبت خیلی مهم Hubsan این است که همراه با جعبه اش یکسری کامل ملخ جایگزین دریافت می کنید تا اگر هر کدام از ملخ ها شکست بتوانید عوضش کنید. باتری ها هم امکان تعویض با انواع بزرگتر را دارند تا به این ترتیب، بتوانید مدت بیشتری را با کوادکوپتر پرواز کنید. ضمنا این کوادکوپتر، گونه ای مجهز به دوربین 720 پیکسلی هم دارد که فقط اندکی از مدل ساده آن، گران تر است.

قیمت: 200 هزار تومان


ویدیو : کدام کوادکوپتر را بخریم؟