کدام کمپانی سریع‌ترین SUV ها را می‌سازد؟ : معمولاً وقتی سخن از SUV به میان ...


معمولاً وقتی سخن از SUV به میان آید، کمتر کسی به دنبال سرعت و شتاب بالاست. معمولاً معیارها برای برتری SUVها موتور و بدنه قدرتمند برای آفرود یا یک سواری راحت و بی‌دغدغه به‌عنوان یک خودروی خانوادگی است. وب‌سایت پدال: معمولاً وقتی سخن از SUV به میان آید، کمتر کسی به دنبال سرعت و شتاب بالاست. معمولاً معیارها برای برتری SUVها موتور و بدنه قدرتمند برای آفرود یا یک سواری راحت و بی‌دغدغه به‌عنوان یک خودروی خانوادگی است. اما به‌هرحال سرعت و شتاب بالا موضوعی نیست که چندان هم بی‌تأثیر یا بی‌ارزش باشد.

سریع ترین کامیون دنیا , سریع ترین روش درمان سرماخوردگی , سریع ترین ماشین جهان

 همه می‌دانیم که یکی از مهم‌ترین شاخصه‌ها در هر خودرویی و در هر طبقه‌ای، موتور قدرتمند و به دنبال آن سرعت و شتاب بالاست. پس بگذارید هر چه سریع‌تر سراغ اصل ماجرا برویم. 15 کمپانی بزرگ تولید کننده SUV را بر اساس میانگین زمان صفرتاصد خودروهای تولیدی‌شان در رده SUV، گرد هم آورده‌ایم، تا بهترین کمپانی را در این زمینه مشخص کنیم. جمله معروفی هست که می‌گوید "قدرت تیم شما برابر با قدرت ضعیف‌ترین بازیکنتان است.” ما نیز قصد داریم تا با نام بردن از ضعیف‌ترین و قوی‌ترین SUVهای هر کمپانی، برترین کمپانی را مشخص کنیم. قبل از شروع باید به نکته‌ای اشاره کرد و آن این است که ما در این رده‌بندی فقط خودروهایی که در حال حاضر قادر به خرید آن هستیم را اعمال کرده‌ایم.

15. لکسس

سریع ترین گوشی جهان , مسن ترین برنده سیمرغ بلورین جشنواره فجر کدام بازیگر است؟ , سریع ترین روش آب انداختن پوست

میانگین زمان صفرتا صد: 7.55 ثانیه

اگر بخواهیم لکسس را ازنظر سرعت و شتاب موردبررسی قرار دهیم به خودرو LX 570 2014 می‌رسیم که زمان صفرتا صد آن 6.8 ثانیه است. جالب است بدانید که مدل 2014 با جعبه‌دنده شش سرعته در قیاس با مدل 2016 همین خودرو که با جعبه‌دنده هشت سرعته عرضه شد، نیم ثانیه سریع‌تر است. اما می‌رسیم به پایین‌ترین نقطه لکسس در SUVها. لکسس NX 300h 2015 می‌تواند در مدت 8.3 ثانیه از حال سکون به‌ سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. اگرچه این خودرو هیبریدی است ولی با مصرف تنها یک لیتر در 14 کیلومتر در محیط‌های شهری و مصرف یک لیتر در 12 کیلومتر در بزرگراه‌ها، خودروی شایسته‌ای است و منظور نکردن آن در این لیست کمی ناعادلانه است.



14. فورد

سریع ترین فضا پیما , سریع ترین راه درمان دندان درد , چاقی صورت در سریع ترین زمان

میانگین زمان صفرتا صد: 7.35 ثانیه

ابتدا به سراغ یکی از بارزترین SUVهای این کمپانی یعنی فورد اِج می‌رویم. بهره‌وری از سیستم چهارچرخ محرک با خروجی 315 اسب بخار و 474 نیوتون متر گشتاور. تعجبی ندارد که بشنویم صفرتاصد این خودرو 5.7 ثانیه است. اما زمان آن است تا سری به ته صف در خط تولید فورد بزنیم. جایی که فورد اسکیپ 2013 با استفاده از موتور 1.6 لیتری اکوبوست I-4 می‌تواند در زمان 9 ثانیه سرعت خود را از صفرتا صد کیلومتر بر ساعت برساند. البته که در حالت بنزینی این موتور از موتور 2 لیتری اکوبوست I-4 تیتانیوم بهتر است، ولی خب ما ترجیح دادیم تا به‌جای تیتانیوم، اسکیپ را به‌عنوان ضعیف‌ترین SUV فورد معرفی کنیم؛ زیرا که دست‌کم تیتانیوم زیباتر از اسکیپ است.



13. داج

سریع ترین حیوانات دنیا , سریع‌ترین راه برای از دست دادن عشق چیست؟ , سریع ترین حیوان دنیا

میانگین زمان صفرتا صد: 7.3 ثانیه

در یک اتفاق جالب، هم کندترین و هم سریع‌ترین SUV داج، مدل دورانگو است. داج دورانگو 2014 R/T با موتور Hemi دارای صفرتا صد 6.6 ثانیه‌ای است درحالی‌که دقیقاً همین مدل با موتور V6 پنتاستار زمان 8 ثانیه را به ثبت رساند. شاید بپرسید که تکلیف داج جورنی چه می‌شود؟ در پاسخ باید بگوییم که مدل شش سیلندر آن عملکردی مابین دو مدل دورانگو داشت.



12. جیپ

سریع ترین حیوانات جهان , سریع ترین راه کاهش وزن , سریع ترین حیوان جهان

میانگین زمان صفرتا صد: 7.25 ثانیه

شاید از دیدن نام جیپ در این رتبه کم جاخورده باشید. جیپ گرند چروکی SRT با ثبت زمان 4.4 ثانیه در رتبه اول خط تولید کمپانی قرار می‌گیرد و البته لقب پنجمین SUV سریع این لیست بلندبالا را هم ازآن خود می‌کند؛ اما خودرویی که همه رشته‌های جیپ را پنبه می‌کند، جیپ کامپس 2013 است که با صفرتا صد 10.1 ثانیه‌ای یک‌تنه کل کمپانی را باوجود ستاره‌ای درخشان همچون گرند چروکی SRT به رتبه دوازدهم سوق می‌دهد.



11. اینفینیتی

سریع‌ترین راه حل برای مشکل کسب و کار , سریع ترین روش از ریشه درآوردن موهای پا , سریع ترین راه جلوگیری از انزال زود رس

میانگین زمان صفرتا صد: 7.05 ثانیه

در خط تولید اینفینیتی، ابتدا با QX70 2014 روبرو می‌شویم که صفرتا صد 6.1 ثانیه‌ای را به ثبت می‌رساند. کندترین SUV اینفینیتی هم QX60 هیبریدی است که صفرتا صد آن 8 ثانیه زمان می‌برد.  البته لازم به ذکر است که ما مدل 8 سیلندر QX70 2009 (که در آن زمان با نام FX50 S شناخته می‌شد) را که صفرتا صد آن 5.2 ثانیه است در نظر نگرفتیم.



10. لینکلن

کمپانی فراری کدام ماشین , سریع ترین درمان جوش صورت , طولانی ترین رود اروپا به غیر از ولگا کدام است

میانگین زمان صفرتاصد: 6.9 ثانیه

این موتور تویین توربو 3.5 لیتری اکوبوست V6 در لینکلن نویگیتور 2015 است که به داد این کمپانی رسیده است. با صفرتا صد 6.2 ثانیه. اما در آن‌سو وضعیت کمی متفاوت و لینکلن MKC 2015 با موتور دولیتری اکوبوست I-4 و ثبت زمان 7.6 ثانیه قعرنشین تیم لینکلن است.



9. جی ام سی

سریع ترین روش خانگی درمان سرماخوردگی , رسوایی اخلاقی برای سریع ترین مرد دنیا , عکس سریع ترین ماشین

میانگین زمان صفرتا صد: 6.55 ثانیه

همانند دوج، ارتش SUV جنرال موتورز هم با یک اسم می‌درخشد و با همان اسم هم سقوط می‌کند. جی ام سی یوکان Denali XL 4WD 2015 با موتور 6.2 لیتری V8 توانست در 6.2 ثانیه سرعتش را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند و این در حالی است که موتور کم‌حجم همین مدل یعنی یوکان SLT 2015 با 5.3 لیتر و هشت سیلندر صفرتا صد 6.9 ثانیه‌ای را به ثبت رساند.



8. ولوو

سریع ترین راه نوپو شدن , درباره ماشین سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ , سریع ترین خودروی الکتریکی جهان

میانگین زمان صفرتا صد: 6.5 ثانیه

تنها چیزهایی که سبب تفاوت میان بهترین و بدترین بازیکن ولوو در این مقایسه می‌شود، چند دهم ثانیه و 295 کیلوگرم وزن اضافی است. ولوو XC60 T6 Drive-E 2015 با ثبت زمان 6.3 ثانیه بهترین خودرو در این زمینه بوده است؛ خودروی XC90 2016 با همان موتور توربو و سوپرشارژر به‌کاررفته در XC60 و البته 14 اسب بخار بیشتر درحالی قعرنشین جدول ولوو است که تنها با 0.4 ثانیه دیرتر به‌سرعت صد کیلومتر بر ساعت رسید. البته این دلیلی بر بد بودن XC90 نیست. شاید در این زمینه XC90 کم بیاورد ولی ازنظر ظاهری و طراحی بسیار بهتر از XC60 سالخورده است.



7. مرسدس بنز

سریع ترین کامپیوتر شخصی , سریع ترین راه خانه دار شدن , سریع ترین خودرو برقی جهان

میانگین زمان صفرتا صد: 6.4 ثانیه

اگر از دیدن مرسدس بنز در این رتبه تعجب کردید باید بگویم که با مشاهده رتبه بعدی بیش از این متعجب خواهید شد. همانند مرسدس‌های E کلاس، مرسدس GLE هم با پیشرانه‌های متعددی عرضه‌شده است. بهترین آن‌ها مرسدس GLE63 S کوپه فورماتیک است که با موتور تویین توربو V8 و خروجی 577 اسب بخار و 760 نیوتون متر گشتاور، توانست در عرض 3.9 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت برسد و البته دومین خودروی سریع موجود در این لیست بلندبالا هم لقب بگیرد؛ خب پس چرا مرسدس هفتم است؟ جواب این سؤال یک مرسدس GLE300d فورماتیک است که با ثبت زمان 8.9 ثانیه، دایملرها را در این رتبه قرارداد. خودرویی که بیشتر به سمت لوکس بودن سوق داده‌شده است تا اسپرت بودن.



6. آکورا

سریع ترین روشهای انتقال فایل , عکس سریع ترین ماشین جهان , سریع ترین ماشین دنیا

میانگین زمان صفرتا صد: 6.3 ثانیه

بله! درست می‌بینید. آکورا بالاتر از مرسدس بنز قرارگرفته است. اول نگاهی به رتبه‌های اول و آخر آکورا بیندازیم و بعد دلیل برتری آن به مرسدس را بگوییم. خودروی آکورا RDX Advance 2016 توانست صفرتا صدی 6.2 ثانیه‌ای را از خود برجای بگذارد و در آن‌سو آکورا MDX SH-AWD 2016 با ثبت زمان 6.4 ثانیه، اگرچه کندترین SUV آکورا لقب گرفت؛ ولی چندان هم با RDX تفاوت ندارد. اما حالا برویم به پاسخ این سؤال که چگونه آکورا برتر از مرسدس است. همانند مسابقات اتومبیلرانی، اینجا ثبات در زمان اهمیت بسیاری دارد. مهم نیست که مرسدس GLE63 توانسته است 2.3 ثانیه سریع‌تر از آکورا RDX باشد. مهم این است که ثبات و پایداری زمان در آکورا بسیار بهتر است و اختلاف بهترین و بدترین زمان تنها 0.2 ثانیه است، درحالی‌که این رقم در مرسدس بنز 5 ثانیه است.



5. کادیلاک

کدام کشور شاد ترین کودکان را دارد , سریع ترین خودرو جهان , سریع ترین ماشین ها

میانگین زمان صفرتا صد: 6.25 ثانیه

ما حدس می‌زنیم کادیلاک XT5 که در آینده‌ای نزدیک عرضه خواهد شد، سریع‌تر از کادیلاک اسکالید پلاتینیم 2015 باشد که توانسته است صفرتاصد 5.9 ثانیه‌ای را به ثبت برساند؛ ولی خب هم‌اکنون لقب سریع‌ترین SUV کادیلاک را به اسکالید پلاتینیم می‌دهیم. در طرف دیگر، کادیلاک SRX 2012 قرار دارد که با ثبت زمان 6.6 ثانیه در جایگاه آخر قرارگرفته است و البته جالب است بدانید که XT5 قرار است جانشین همین خودرو شود.



4. لندروور

سریع ترین راه لاغری , سریع ترین راه بهبود جوش چرکی , محبوب ترین انتی ویروس برای pc کدام است

میانگین زمان صفرتا صد: 6.1 ثانیه

تفاوت میان زمان ثبت‌شده توسط لندروور رنج‌روور اسپرت SVR به‌عنوان سریع‌ترین، با لندرور دیسکاوری اسپرت به‌عنوان کندترین، چندان هم کم نیست. 4.3 ثانیه در برابر 7.9 ثانیه. اختلاف زیادی است و همانند مرسدس بنز اگرچه رنج‌روور اسپرت SVR زمان خوبی را داشته است ولی این دیسکاوری اسپرت است که لندروور را پایین می‌کشد.



3. آئودی

سریع ترین خودروی برقی جهان , بیش ترین هکرها در کدام کشور ند , سریع ترین راه پناهندگی

میانگین زمان صفرتا صد: 5.45 ثانیه

آئودی SQ5 2015 همان‌طوری که یک SUV لوکس به شمار می‌رود، پرقدرت و پرسرعت هم هست. این خودرو با ثبت صفرتا صد 4.4 ثانیه‌ای توانست بهترین SUV آئودی در این مقایسه باشد. در سوی دیگر آئودی آلرود 2013 با رسیدن به ‌سرعت صد کیلومتر بر ساعت طی 6.5 ثانیه باعث شد تا میانگین آئودی پایین بماند و مدال برنز این مقایسه را بر گردن بیاویزد.



2. بی‌ام‌دبلیو

بی قانون ترین کشور دنیا کدام است؟ , بزرگ ترین مغز متعلق به کدام جانداران است , سریع‌ترین خودروی جهان عکس

میانگین زمان صفرتا صد: 5 ثانیه

با داشتن خودرویی همانند X6M 2016 کسب این جایگاه دور از انتظار نبود. خودرویی که با صفرتاصد 3.7 ثانیه‌ای لقب سریع‌ترین خودروی این لیست را ازآن خودکرده است. اما چرا بی‌ام‌دبلیو اول نشد؟ دلیل آن کندی بی‌ام‌دبلیو X4 xDrive28i 2015 بود که با صفرتاصد 6.3 ثانیه‌ای، بی‌ام‌دبلیو را از کسب مقام اول بازداشت. خط تولید گسترده بی‌ام‌دبلیو و مدل‌های بسیار متنوع و متعدد باعث شده است تا این کمپانی در این لیست جایگاه خوبی دست‌وپا کند. هرچند که همین موضوع هم باعث شد تا از دست‌یابی به مدال طلا بازماند.



1. پورشه

عکس سریع‌ترین خودروی جهان , سریع ترین راه درمان خوش , فقیر‌ترین کشور های دنیا کدام هستند؟

میانگین زمان صفرتا صد: 4.55 ثانیه

خیلی جالب است که هر سه رتبه برتر نصیب ژرمن‌ها شد و این شاید طعنه‌ای به سایر خودروسازان و البته SUV سازان جهان باشد. پورشه کاین توربو اس 2016 توانست در زمان 4.2 ثانیه سرعتش را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند. البته که این سریع‌ترین SUV بررسی‌شده در این لیست نیست؛ ولی شما را دوباره به یاد جمله‌ای که در ابتدا گفتم می‌اندازم؛ ” قدرت تیم شما برابر با قدرت ضعیف‌ترین بازیکنتان است”. همین مسئله کلیدی است که باعث می‌شود پورشه در صدر این جدول قرار بگیرد. پورشه شاید ستاره‌ای به بزرگی X6M یا X5M و یا GLE63 S کوپه نداشته باشد (پورشه کاین توربو اس چهارمین خودروی سریع این لیست است)، اما بهترین تیم را دارد. تیمی که همه خودروهایش در سطحی بالا و بسیار نزدیک به هم قرارگرفته‌اند. کندترین SUV در این کمپانی آلمانی، پورشه ماکان اس است که توانست زمان 4.9 ثانیه را به ثبت برساند و البته این از بهترین خودروهای بسیاری از کمپانی‌ها سریع‌تر است.

در پایان ذکر یک نکته بسیار جالب در مورد پورشه خالی از لطف نیست. اگر پورشه هنوز هم برای کاین از موتورهای دیزلی استفاده می‌کرد، الآن در جایگاه سوم قرار می‌گرفت. پورشه کاین دیزلی 2013 دارای صفرتا صدی 6.9 ثانیه‌ای است که اگر هنوز هم پابرجا بود، این خودروساز را پشت سر بی‌ام‌دبلیو و آئودی قرار می‌داد.


ویدیو : کدام کمپانی سریع‌ترین SUV ها را می‌سازد؟