کدام لوازم آرایش قابل اطمینان‌ترند؟ : یک متخصص پوست گفت: مواد آرایشی مینرال ...



لوازم آرایش , خرید لوازم آرایش , کیف لوازم آرایش

یک متخصص پوست گفت: مواد آرایشی مینرال (معدنی) حاوی عطرهای شیمیایی، مواد نگهدارنده و پارابن، روغن‌های معدنی و رنگ‌های شیمیایی نیستند؛ به این علت اکثر متخصصان پوست دنیا مصرف مواد آرایشی مینرال را به مواد آرایشی دارای مواد شیمیایی، ترجیح می‌دهند.

دکتر جاوید حسینی با اشاره به اینکه محصولات آرایشی زیادی وارد بازار می‌شوند که هر یک از آنها ادعا می‌کنند حاوی مواد طبیعی و ارگانیک هستند، گفت: این محصولات باید استاندارد مربوطه را دریافت کنند تا در این زمینه اعتبار قطعی را کسب کنند.

وی گفت: مواد آرایشی مینرال (معدنی) شامل پنکیک، رژگونه، مواد برنزه کننده و سایه چشم هستند که از مواد سبک و پودرهای خشک معدنی تهیه شده‌اند. رژلب و کرم پودرهای مایع و سایر لوازم آرایشی مایع نیز شامل این مورد می‌شوند، اگرچه مواد نگهدارنده موجود در مواد آرایشی مایع و نیز شبکه سفت کننده موجود در مواد آرایشی فشرده نیز به این مواد آرایشی اضافه شده‌اند که مینرال نیستند.

حسینی یادآور شد: بعضی از مواد آرایشی دنیا به علت دارا بودن Bismuth oxychloride که ممکن است باعث تحریک پوست شود و نیز تالک که سبب ایجاد جوش‌های ریز زیر پوستی، به علت بسته شدن منافذ پوست شود؛ می‌تواند برای برخی افراد مشکل‌آفرین باشد.

وی با تاکید بر اینکه تیتانیوم دی‌اکسید و زینک اکسید خواص ضدالتهابی دارند، گفت: به ویژه این اثر در افرادی که دچار بیماری پوستی روزاسه (التهاب، قرمزی و تورم پوست صورت) هستند، تاثیرگذار است که سبب کاهش التهاب و قرمزی پوست صورت این افراد می‌شود.

حسینی افزود: زینک اکسید خاصیت آنتی میکروبیال هم دارد، بنابراین لوازم آرایشی مینرال در مبتلایان به آکنه نیز سودمند است. اکثر این مواد آرایشی ضدکومدون هستند، یعنی در افراد مستعد به آکنه باعث بروز جوش صورت نمی‌شوند مگر مواردی که دارای تالک باشند. همچنین به علت وجود زینک اکسید و تیتانیوم دی اکسید خاصیت مختصر ضدآفتابی هم دارند و به راحتی نیز از روی پوست پاک نمی‌شوند.

اخبار اجتماعی - ایسنا

 


ویدیو : کدام لوازم آرایش قابل اطمینان‌ترند؟