کدام رنگ مناسب کدام دیوار : همه دوست دارند هر از گاهی تغییری در محیط زندگی ...


همه دوست دارند هر از گاهی تغییری در محیط زندگی یكنواخت‌شان ایجاد كنند اما با این هزینه‌های عجیب و غریب، اختصاص دادن یك هزینه جدا برای تغییر دكوراسیون منزل خیلی منطقی به‌نظر نمی‌رسد.با تغییر رنگ یكی از دیوارهای خانه می‌توانید حال و هوای منزل‌تان را به كلی عوض كنید. باور نمی‌كنید؟

کدام گزینه برای وعده افطار مناسب نیست؟ , اسید مالیک موجود در کدام گزینه برای سفید کردن دندان مناسب است , برای جلوگیری از خونریزی لثه استفاده از کدام گزینه مناسب است

همه دوست دارند هر از گاهی تغییری در محیط زندگی یكنواخت‌شان ایجاد كنند اما  با  این هزینه‌های عجیب و غریب، اختصاص دادن یك هزینه جدا برای تغییر دكوراسیون منزل خیلی منطقی به‌نظر نمی‌رسد. بهتر است به فكر تغییرات آسان‌تر و كم‌هزینه‌تر باشید. بعضی وقت‌ها عوض كردن روكش كوسن‌ها یا روكش‌هایی كه روی مبل پهن می‌كنید یا تغییر ساده چیدمان تابلوهای منزل‌تان می‌تواند یك تغییر ساده و كم خرج باشد اما اگر دنبال تغییر عمیق‌تری هستید باید كمی زحمت بیشتری به‌خودتان بدهید. چند قوطی رنگ بردارید و بعضی از دیوارهای منزل‌تان را رنگ كنید یا روی آن‌ها طرح بیندازید. بهترین قوطی رنگی كه بتوانید یك دیوار متوسط را با آن رنگ كنید كمتر از 01 هزار تومان برای‌تان خرج برمی‌دارد. به همراه آن به یك قلم‌مو یا رول برای رنگ‌آمیزی نیاز دارید كه بعضی از آن‌ها روی دیوار طرح هم می‌اندازند. اگر لازم باشد می‌توانید با خرید چند شابلون 3، 4 هزار تومانی راحت‌تر روی دیوار طرح بیندازید. تنها كاری كه باید بكنید این است كه طرح و رنگ را درست انتخاب كنید. برای این كار، این مطلب به شما كمك خواهد كرد.



   مناسب‌ترین رنگ برای نقاشی خانه

  •      وقتی رنگ دیوارها سبز می‌شود...
سبز به شما آرامش و سرزندگی را با هم می‌دهد. با این رنگ هم می‌توانید تمدد اعصاب پیدا كنید و هم امیدوارتر باشید. این رنگ به راحتی در خانه شما می‌نشیند و می‌تواند فضاهای كوچك را بزرگ‌تر از چیزی كه هستند نشان دهد. سبز روشن برای اتاق‌خواب بهترین رنگ است و شما را آرام می‌كند. سبز برای اتاق كار هم رنگ بسیار مناسبی است، خستگی را از تن‌تان بیرون می‌برد. استفاده از كمی رنگ سبز در راهرو ورودی خانه حس خوبی به مهمانان نوروزی شما خواهد داد و استقبال شما را پررنگ‌تر نشان خواهد داد. فراموش نكنید كه استفاده از سبز تیره و كدر درست برعكس سبز روشن شما را افسرده خواهد كرد. سبز به راحتی با رنگ‌های دیگر تركیب می‌شود. سبز روشن در كنار سفید فضا را سرد می‌كند اما سبز در كنار قهوه‌ای و نارنجی خانه شما را گرم‌تر نشان خواهد داد. اگر می‌خواهید تركیب شادی با سبز درست كنید می‌توانید آن را به همراه زرد یا بنفش استفاده كنید.



  •     آبی آبی،  مهتابی!
آبی یكی از پرطرفدارترین رنگ‌هاست و تقریبا همه آن را دوست دارند. رنگ آبی می‌تواند حس‌های متفاوتی به شما بدهد. آبی روشن آرامش شما را زیاد می‌كند و تمركزتان را افزایش می‌دهد اما آبی تیره می‌تواند اعتماد به نفس را تقویت كند. این رنگ سرد است و می‌تواند فضایی را كه دارید بزرگتر از چیزی كه هست نشان دهد. علاوه‌بر این می‌تواند برای محل استراحت شما مثل اتاق‌خواب‌تان رنگ مناسبی باشد. در اتاق‌خواب باید از طیف‌های خواب‌آور آبی مثل لاجوردی یا آبی‌طوسی استفاده كنید. برای سرویس بهداشتی هم آبی مناسب‌ترین رنگ است چون هم فضا را بزرگ نشان داده و هم به آن آرامش می‌دهد. در اینجا بهتر است از طیف‌هایی شبیه فیروزه‌ای استفاده كنید. آبی برای اتاق كار هم رنگ مناسبی است و به آن انرژی می‌دهد مخصوصا اگر آن را با رنگ‌های شاد دیگر تركیب كنید. تركیب آبی تیره با نقره‌ای، انتخاب خوبی برای اتاق نشیمن شماست. برای اتاق پذیرایی هم تركیب دیوارهای فیروزه‌ای روشن با مبلمان طلایی حس فوق‌العاده‌ای به محیط می‌دهد. فقط دقت كنید آبی برای اتاق بچه‌ها مناسب نیست چون تحرك آن‌ها را كم می‌كند. برای آشپزخانه هم مناسب نیست چون جلوی اشتها را می‌گیرد.



  •       بنفش برای كجا مناسب است؟
رنگ بنفش حس‌های بد مثل ترس، مشغله‌های ذهنی و ناآرامی را از شما می‌گیرد. این رنگ برای بیشتر جاهای خانه مناسب است. فقط توجه كنید، بنفش تیره فضا را كوچك‌تر نشان می‌دهد. برای طراحی یك اتاق مدرن می‌توانید مثلا یكی از دیوارهای اتاق نشیمن را بنفش تیره كرده و از وسایل آبی یا قرمز برای تكمیل آن استفاده كنید. اگر آرامش دادن به فضا برای‌تان مهم‌تر است، می‌توانید دیوارها را یاسی كرده و آن را با قهوه‌ای تكمیل كنید. برای اتاق غذاخوری بهتر است بنفش را با قرمز و برای اتاق خواب آن را با نقره‌ای یا سفید تركیب كنید. بنفش برای آشپزخانه رنگ زیاد مناسبی نیست. تركیب بنفش و صورتی برای اتاق دختران جوان تركیب بسیار مناسبی است. تركیب آن با طلایی هم فضا را باشكوه می‌كند.



  •    صورتی چه حسی به شما می‌دهد؟
صورتی رنگ شادی و احساسات عاشقانه است. حس شادی را به خانه‌تان می‌دهد و افسردگی و گوشه‌گیری را از شما دور می‌كند. برای اتاق دختر‌بچه‌ها صورتی بهترین رنگ است. به‌خصوص اگر آن را با رنگ‌های شاد دیگر مثل قرمز و زرد تركیب كنید. البته بر خلاف چیزی كه فكر می‌كنید صورتی فقط برای اتاق دختربچه‌ها مناسب نیست. شما هم می‌توانید از تركیب صورتی با قهوه‌ای برای رنگ‌آمیزی اتاق خواب‌تان استفاده كنید. صورتی برای آشپزخانه مناسب نیست و اشتها را كم می‌كند. این رنگ همراه با قهوه‌ای و كمی سبز تركیب پخته و مناسبی برای اتاق نشیمن شما درست می‌كند. صورتی با سیاه و طوسی، تركیبی عاشقانه درست می‌كند اما تركیب صورتی با آبی روشن فضا را سرد می‌كند. برای جلوگیری از این سردی می‌توانید كمی بنفش تیره یا سبز به این تركیب اضافه كنید.



  •     برای شما كه دیوار زردرنگ دارید...
این رنگ به شما شور، نشاط و امیدواری می‌دهد. رنگ زرد حس شروع دارد و به خانه شما گرما و روشنی می‌دهد. زرد می‌تواند اتاق شما را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان دهد؛ به همین خاطر برای فضاهای كوچك كه قرار است شاد نشان‌داده شوند، رنگ مناسبی است. این رنگ برای اتاق ناهارخوری هم مناسب است و به فضای شما حس دوستی می‌دهد. حتی اگر دوست ندارید دیوارهای نشیمن را زرد كنید، می‌توانید یك گلدان پر از گل‌های زردرنگ روی میز ناهار‌خوری بگذارید و معجزه آن را ببینید اما برای اتاق‌خواب مناسب نیست چون ممكن است باعث بی‌خوابی شود. زرد برای سرویس بهداشتی هم رنگ مناسبی است. زرد به‌راحتی با رنگ‌های دیگر هماهنگ می‌شود اما بین همه آنها آبی از همه مناسب‌تر است. تركیب این 2 رنگ اتاق شما را شبیه آسمان آفتابی می‌كند.



  •      اگر دیوارتان قهوه‌ای شود...
این رنگ به فضای شما گرما، قدرت و ثبات می‌دهد. قهوه‌ای رنگ طبیعت است و احساسات طبیعی را به خانه می‌آورد. در یك اتاق بی‌روح تركیب دیوارهای گرم با وسایل چوبی تیره می‌تواند به فضا گرما دهد. قهوه‌ای در آشپزخانه می‌تواند به فضا عمق دهد. اگر وسایل نشیمن شما چوبی است، رنگ‌زدن یكی از دیوارها به رنگ قهوه‌ای تیره می‌تواند جلوه خاصی به اتاق دهد. می‌توانید این رنگ را با حصیر یا قالیچه‌های پوستی تكمیل كنید. تركیب قهوه‌ای با نارنجی و سبز خانه شما را پاییزی و زیبا كرده و گرمای این رنگ را چند برابر می‌كند.



  •     چرا باید دیوار قرمز داشت؟
قرمز رنگ گرمی است كه هیجان و انرژی را به فضا می‌دهد. اگر احساس می‌كنید فضای خانه شما كسل‌كننده شده می‌توانید از این رنگ در بخشی از خانه استفاده كنید. این رنگ به فضای شما عمق می‌دهد؛ فقط زیاده‌روی نكنید، استفاده زیاد از این رنگ امكان دارد شما را عصبی كند. قرمز برای آشپزخانه مناسب است چون اشتها را زیاد می‌كند. برای نشیمن هم مناسب است چون فضا را گرم می‌كند. فقط فراموش نكنید این رنگ تند خانه شما را كوچك‌تر نشان خواهد داد. اگر فضای كمی دارید، بخش كوچكی از دیوار را این رنگ بزنید یا روی دیوار طرح‌های قرمز رنگ بیندازید. تركیب قرمز با سبز فضا را شاد و بهاری می‌كند. تركیب آن با قهوه‌ای و نارنجی حس پاییز به خانه شما می‌دهد. بهترین همراه با قرمز برای آشپزخانه زرد است اما تركیب قرمز با سفید، خانه شما را تبدیل به یك خانه زیبا، كلاسیك و گرم خواهد كرد.



ظرف مناسب برای استفاده در مایکروویو کدام است؟ , دیوار چین در کدام شهر است , کدام رژگونه مناسب است؟
  •      جای شما بودیم، رنگ نارنجی می‌زدیم
نارنجی رنگ شادی و نشاط است و استفاده درست از آن مثل نوشیدن یك لیوان آب‌پرتقال تازه شما را سرحال می‌كند! نارنجی فضا را گرم كرده و علاوه‌بر شادی، حس اعتماد‌به‌نفس و امنیت به شما می‌دهد. این رنگ برای آشپزخانه و اتاق غذاخوری رنگ مناسبی است. اشتها را زیاد می‌كند و فضایی صمیمی ایجاد می کند. اگر می‌خواهید یك اتاق نشیمن مدرن داشته باشید، می‌توانید دیوارها را نارنجی كم‌رنگ كرده و از مبلمان سفید برای دكور كردن فضا استفاده كنید. اگر هم می‌خواهید نشیمن گرمی داشته باشید، می‌توانید نارنجی را با لوازم قهوه‌ای هماهنگ كنید. بهتر است از این رنگ در اتاق‌خواب استفاده نكنید چون آرامش را از فضا می‌گیرد. اگر دنبال فضایی شاد و سرزنده هستید تركیب نارنجی با آبی را امتحان كنید.


ویدیو : کدام رنگ مناسب کدام دیوار