کدام تابلو را روی دیوار منزلتان نصب کنید؟ : همیشه باید نوع قاب، رنگ تابلو و ...


همیشه باید نوع قاب، رنگ تابلو و چیدمان آنها را با توجه به شرایط خانه تان در نظر بگیرید تا با یک انتخاب هوشمندانه، خانه شما زیباتر از گذشته به چشم بیاید. هفت صبح: شاید برایتان پیش آمده که در خانه یکی از دوستان یا آشنایان چند تابلو دیده اید که شما را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. بعد هم سعی کرده اید مشابه همان تابلوها را پیدا کنید تا این جذابیت به دیوارها و فضای خانه شما هم منتقل شود اما بعد از کلی جست و جو و نصب تابلوها به این نتیجه رسیده اید که این تصاویر و قاب ها برای خانه شما جالب نیستند.

واقعیت این است که هر خانه ای با داشتن عناصر مختلف دکوراسیونی ویژگی های خاص خودش را دارد و همیشه باید نوع قاب، رنگ تابلو و چیدمان آنها را با توجه به شرایط خانه تان در نظر بگیرید تا با یک انتخاب هوشمندانه، خانه شما زیباتر از گذشته به چشم بیاید.

البته در این زمینه اصولی وجود دارد که با دانستن آنها می توانید تابلوهایی متناسب با خانه تان انتخاب و آنها را درست و مناسب روی دیوار نصب کنید.

دیوار چین در کدام شهر است , روش نصب تابلو روی دیوار , نصب تابلو روی دیوار سیمانی

برای طرفداران سبک کلاسیک


اگر در انتخاب مبلمان و عناصر دکوراسیونی سلیقه شما کاملا کلاسیک است، تابلوهای روی دیوار خانه تان هم باید از این سبک پیروی کنند. به طور مثال اگر مبلمان چوبی کنده کاری شده با رنگ قهوه ای تیره دارید، بهتر است به خرید تابلوهایی فکر کنید که موضوع تصاویرشان طبیعت جاندار، بی جان یا نقاشی هایی با سبک رئال باشد.

رنگ قاب را هم چوب قهوه ای تیره در نظر بگیرید که روی آن نقش های کنده کاری شده ای وجود دارد. بهتر است قاب ها پهن باشند تا سالن پذیرایی حالت رسمی تری پیدا کند. از سوی دیگر اگر رنگ چوب مبلمان و میز ناهارخوری طلایی است، باید به فکر خرید قاب هایی در این طیف رنگ باشید. کاغذ دیواری های راه راه هم حالت کلاسیک تری دارند. در این صورت می توانید آنها را با قاب های کلاسیک بهتر هماهنگ کنید.



خانه ای با تابلوهای مدرن

دوستداران سبک مدرن هم برای انتخاب تابلوی روی دیوارها دستشان کاملا باز است. اگر مبلمان شما شامل چوب های مشکی کم عرض، رنگ و شکل ساده دارد، تابلوهای چند لت بدون قاب، تابلوهایی با قاب چوبی مشکلی یا چارچوب های فلزی با سبک وسیاق خانه های مدرن بیشتر جور در می آیند.

نقاشی های آبستره و انتزاعی هم برای دوستداران سبک مدرن خوشایند است. در اینجا هم باید به تناسب بین سبک ها دقت کنید. به طور مثال یک تابلوی کلاسیک با قاب چوبی ضخیم را کنار تابلوهای چند لت قرار ندهید.


چیدن تابلو روی دیوار , چیدمان قاب عکس و تابلو بر روی دیوار , شما کدام در را باز می کنید



همه رنگ ها در یک تابلو

فرقی نمی کند که سبک خانه شما مدرن باشد یا کلاسیک، در هر حال تابلویی را برای هر فضایی که در نظر می گیرید، باید رنگ هایی از آن فضا در تابلوی موردنظر شما دیده شود. بنابراین هنگام انتخاب تابلوها به رنگ های موجود در آن دقت کنید و ببینید که آیا نمونه هایی از رنگ های پارچه های پرده و رومبلی، فرش ها و ... در تصویر مورد نظر شما پیدا می شود؟

از سوی دیگر رنگ تابلو باید با دیوار مورد نظر شما هم تضاد خوبی داشته باشد. اگر دیوارتان سفید یا خاکستری است هرگز به سراغ تابلویی نروید که زمینه رنگی روشنی دارد، به ویژه در مورد تابلوهای بدون قاب با سبک مدرن این موضوع باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. گاهی اوقات توجه به رنگ های مکمل در خرید تابلوها خانه شما را تاثیرگذارتر نشان می دهد. به طور مثال اگر زمینه اتاق شما سبز است تابلویی بخرید که رنگ اصلی آن قرمز روشن باشد. در این صورت با استفاده از دو رنگ مکمل دیوار شما به راحتی به مرکز توجه خانه تبدیل می شود.

از کدام در عبور می کنید؟ , با این ایده ها دیوار پذیرایی منزلتان را با وسایل ساده تزیین , دیوار تهران




تابلو با تزئینات اضافه

دیوار تبریز , تابلو روان , دیوار

گاهی اوقات پیش می آید که می خواهید علاوه بر تابلو، تزئینات دیگری را هم رویدیوار داشته باشید. آینه، دیوارکوب و ... از جمله این تزئینات هستند. هنگام نصب آنها باید به این نکته دقت کنید که به طور مثال اگر آینه مورد نظر شما قاب دار است، نوع قاب آن با دکوراسیون خانه هماهنگ باشد. هنگام چیدمان آنها روی دیوار هم باید نکاتی را رعایت کنید. اگر می خواهید تابلو را با دیوارکوب همراه کنید بهتر است که دیوارکوب ها دو طرف تابلو قرار گیرند.


ویدیو : کدام تابلو را روی دیوار منزلتان نصب کنید؟