کثیف ترین شغل جهان را بشناسید : در بمبئی هند شکار موش علاقمندان زیادی دارد ...


در بمبئی هند شکار موش علاقمندان زیادی دارد و بیشتر جوانان و میانسالان به این کار مشغولند.

روزنامه کسب و کار:  در سراسر دنیا بعضی از افراد باید به کارهایی دست بزنند که هر کسی حاضر یا قادر به انجامشان نیست. شاید این شغل ها طرفداران زیادی نداشته باشند اما از سخت ترین و کثیف ترین شغل های جهان محسوب می شوند که در صورت عدم وجود آنها ممکن است بخشی از یک پروژه بزرگ منحل شود.

در بمبئی هند شکار موش علاقمندان زیادی دارد و بیشتر جوانان و میانسالان به این کار مشغولند. آنها باید هر شب 30 موش شکار کنند و اگر 6 روز هفته را کار نکنند حقوقشان پرداخت نمی شود. این شکارچیان با در نظر گرفتن مهلت مقرر باید هر 10 دقیقه یک موش بگیرند وگرنه نمی توانند 30 موش شکار کنند.

در هندوستان خیلی ها به شکار موش و حیوانات موذی مشغولند. این شکارچیان باید در بیغوله ها، زباله ها و دیگر مراکز کثیف پرسه بزنند تا بتوانند شکار خود را بیابند. درآمد این شغل هم تا حدی است که حتی برخی افراد شاغل، فرزندانشان را به این کار مشغول می کنند.

کثیف ترین شهر جهان , کثیف‌ترین شهر جهان , امن‌ ترین گوشی جهان را بشناسید

در ایران نیز موش ها که همواره عاملی برای تهدید سلامت انسان ها بوده اند دغدغه شهروندان و مسئولان شده اند و نیاز به حل این معضل نیاز به برنامه ریزی های دقیقی است، البته این احتمال نیز وجود دارد که با کم شدن موش ها، گربه های شهری زباله خوار شوند. خوش خوراکترین موش های ایران در تهران هستند به نوعی جانور جونده ای به نام رت (Rat) که ماهیتش با موش خانگی فرق دارد.

به طور دقیق نمی توان گفت در کدام مناطق تهران ازدحام موش ها بیشتر است اما در منطقه 20 به دلیل وجود زمین های کشاورزی و منطقه 6 به دلیل وجود رستوران ها و فست فودهای موش بیشتری به چشم می خورد البته برای از بین بردن آنها علاوه بر روش های سنتی مانند تله موش و سم و چسب از روش های جدیدتری همچون استفاده از تفنگ بادی، ارسال دود، عقیم سازی، پاکسازی محیط و اطلاع رسانی به شهروندان استفاده می شود.

باید خوشحال بود که در ایران شکار موش یعنی کثیف ترین شغل دنیا بطور رسمی وجود ندارد و هنوز استخدامی صورت نگرفته تا شامل بیمه و مزایای جانبی هم باشد.


ویدیو : کثیف ترین شغل جهان را بشناسید