کتاب سربی و سنگی برای مجلس! : به گفته مدیر فراهم‌آوری منابع کتابخانه مجلس چندی ...


به گفته مدیر فراهم‌آوری منابع کتابخانه مجلس چندی پیش 900 عنوان کتاب نفیس و قدیمی سربی و سنگی برای این کتابخانه خریداری شده که کار ثبت 500 جلد از آنها نیز به پایان رسیده است. علی‌اکبر زارع بیدکی مدیر فراهم‌آوری منابع کتابخانه مجلس شورای اسلامی در گفتگویی با خبرنگار مهر از اضافه شدن هزار جلد کتاب به دارایی‌هایی این کتابخانه خبر داد و گفت: به تازگی هزار جلد کتاب از سوی حمید بهاری از پژوهشگران خوب کشورمان به کتابخانه مجلس اهدا شده که مجموعه ارزشمندی است.

وی ادامه داد: این کتاب‌ها تنوع چشمگیری دارد و از کتاب‌های نفیس هنری، مدیریت، حقوق و فنی را شامل می‌شود که صحبتی با آقای بهاری داشته‌ایم تا کتاب‌های فنی را در اختیار یک کتابخانه تخصصی قرار دهیم چراکه کتابخانه مجلس بخش کتاب‌های فنی ندارد.

مدیر فراهم‌آوری منابع کتابخانه مجلس با اشاره به اینکه کار ثبت این کتاب‌ها از هفته آینده آغاز می‌شود، توضیح داد: همچنین چندی پیش 900 جلد کتاب نفیس و قدیمی سربی و سنگی به قیمت 16 میلیون تومان خریداری کرده بودیم که این کتاب‌ها در حوزه تاریخ، طب، فقه، تفسیر و قرآن به دو زبان فارسی و عربی هستند.

زارع افزود: تاکنون موفق به ثبت 500 جلد از آنها شده‌ایم و تا اواخر هفته آینده همه این آثار ثبت و سپس ساماندهی خواهند شد.

این مسئول فرهنگی در پاسخ به اینکه آیا مشکل کمبود جای کتابخانه مجلس برطرف شده است یا خیر؟ توضیح داد: مشکل جا همچنان پابرجاست. در حال حاضر 18 هزار جلد کتاب ثبت شده داریم که در کنار قفسه‌های کتاب نگه داشته‌ایم تا هرگاه فضا باز شد آنها را در قفسه قرار دهیم.

وی اضافه کرد: به طور موقت قرار است بخشی از اسناد جابجا شود و به سالن جدیدی برود که اگر این اتفاق بیفتد، فضایی برای کتاب‌ها باز می‌شود که حدودا 50هزار جلد کتاب در آنجا جا خواهد گرفت و تا پایان امسال پاسخگوی نیاز ما است.

زارع با تاکید بر اینکه کار خرید کتاب به دلیل کمبود جا متوقف نمی‌شود، بیان کرد: برخی از کتاب‌ها هستند که به دلیل نایاب بودن اگر بلافاصله برای خریدشان اقدام نکنیم، دیگر فرصت از دست می‌رود به همین دلیل ما بر خود واجب می‌دانیم به موقع اقدام کنیم.

مدیر فراهم‌آوری منابع کتابخانه مجلس در پایان گفت: آقای لاریجانی رئیس مجلس به مساله کتابخانه توجه دارند و کلنگ ساخت کتابخانه جدید زمین زده شده و قول داده‌اند تا 2 سال دیگر آن را تحویل بدهند و در این فاصله باید با این شرایط سر کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir


ویدیو : کتاب سربی و سنگی برای مجلس!