کاپلو: زیدان در رئال موفق می‌شود : سرمربی پیشین رئال مادرید در آخرین مصاحبه‌اش ...


سرمربی پیشین رئال مادرید در آخرین مصاحبه‌اش به صحبت در مورد سرمربیان رئال مادرید و بارسلونا پرداخت. خبرگزاری فارس: به نقل از فاکس اسپورت، فابیو کاپلو که تا چندی پیش هدایت تیم ملی فوتبال روسیه را به عهده داشت، در گفت و گویی که با فاکس اسپورت داشت درباره موضوعات زیادی سخن به میان آورد.

او ابتدا درباره لوییس انریکه و عملکردش در بارسلونا گفت: او کارش را در لالیگا با سلتاویگو شروع کرد. در این تیم انتظارات را برآورده کرد و توانست نتایج خوبی به دست آورد و به همین خاطر بود که مورد توجه بارسلونا قرار گرفت و در نهایت هدایت این تیم را به عهده گرفت.

کاپلو ادامه داد: انریکه تغییرات زیادی در بارسلونا به وجود نیاورد. او همان سبک همیشگی آبی‌اناری‌ها را ادامه داد و تغییرات جزئی در تیم داد که بسیار به سود آنها بود. وقتی لوییس سوارس به بارسلونا پیوست، بسیاری این سوال را مطرح کردند که با وجود لیونل مسی و نیمار، دیگر چه نیازی به جذب سوارس بود اما انریکه بهترین استفاده را از او برد و نشان داد که تفکرات مثبتی دارد.

سرمربی پیشین تیم‌های یوونتوس، رئال مادرید و میلان، هرچند به ستایش از بارسلونا پرداخت اما از یک نقطه ضعف اساسی در این تیم سخن به میان آورد و گفت: بارسلونا نشان داده تیم بسیار خوبی است اما شاگردان انریکه یک نقطه ضعف اساسی دارند که هنوز نتوانستند برای آن راه چاره‌ای پیدا کنند. این مشکل در خط دفاعی است. خط دفاعی بارسلونا سرعت لازم را ندارد و هنوز اشتباهات زیادی مرتکب می شود. با این حال درباره انریکه باید بگویم او عملکرد بسیار خوبی در بارسلونا داشته و باید از او ستایش شود.

کاپلو که پیشینه مربیگری در رئال مادرید را دارد، به انتخاب زین الدین زیدان به عنوان سرمربی کهکشانی‌ها واکنش نشان داد و گفت: زیدان می تواند به یک مربی بزرگ تبدیل شود. او نتوانست با کاستیا نتایج درخشانی به دست آورد اما شخصیت کاریزماتیکی دارد و بر این باور هستم که می تواند یازدهمین قهرمانی را برای رئال در لیگ قهرمانان اروپا به دست آورد.

او ادامه داد: زیدان در دهمین قهرمانی رئال در لیگ قهرمانان اروپا، دستیار کارلو آنچلوتی بود. بر این باور که او تجربه لازم را زیر نظر آنچلوتی به دست آورده است. آنچلوتی یک از بهترین مربیان اروپا و جهان است و اطمینان دارم زیدان زیر نظر این معلم بزرگ چیزهای زیادی یاد گرفته است.

کاپلو در پایان سخنانش درباره رافائل بنیتس، سرمربی پیشین رئال که به تازگی اخراج شده است نیز سخن به میان آورد و گفت: او در شرایط خوبی هدایت رئال مادرید را بر عهده نگرفت. در حالی به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد که همه چیز علیه او بود. در این شرایط هیچ‌کس نمی‌تواند موفق باشد. بنیتس خود بازیکن بزرگی نبود و همین باعث شد تا نتواند با بازیکنان بزرگ رئال به خوبی را رابطه پیدا کند و در نهایت هم از کار برکنار شد.


ویدیو : کاپلو: زیدان در رئال موفق می‌شود