کاپلو: انگلستان با گذشته فرق کرده است :         فابیو کاپلو در گفتگو با سایت ...



 

 

 

گوگل ارث جدید بشر 32 سال گذشته با زمین چه کرده  , انگلستان , ایرانیان انگلستان

 

فابیو کاپلو در گفتگو با سایت فیفا از پیشرفت تیم ملی انگلستان در سال های گذشته خبر داده و همچنین از تیم فوتبال بارسلونا به عنوان بهترین و متفاوت ترین تیم حال حاضر جهان یاد کرده است.

تیم فوتبال انگلستان در جام جهانی 2010 در آفریقای جنوبی نمایش انتقادبرانگیزی داشت با این حال مسئولان اتحادیه فوتبال از طرح های سرمربی ایتالیایی خود حمایت کردند و سکان هدایت تیم خود در رقابت های مقدماتی یورو 2012 را به دست وی سپردند.

فابیو کاپلو در گفتگو با فیفا از طرح خود برای دگرگون کردن شیوه بازی تیم فوتبال انگلستان خبر داده است. وی همچنین نظرات خود را در خصوص بارسلونای پپ گواردیولا بیان کرده  و نیز درباره در جام جهانی برزیل صحبت کرده است.

فیفا: از زمانی که شما سرمربی تیم فوتبال انگلستان بوده‌اید از 38 بازی در 25 بازی برنده شده‌اید. آیا تیم شما پیشرفت داشته است؟

فابیو کاپلو: ما نسبت به رقابت‌های جام جهانی 2010 در آفریقای جنوبی پیشرفت بسیاری داشته‌ایم. تیم ما به لحاظ روحیه و اعتماد به نفس پیشرفت کرده است. در طول برگزاری رقابت‌های جام جهانی ما خسته بودیم اما اگر موفق می‌شدیم تیم آلمان را شکست بدهیم، پیشرفت می‌کردیم و این شانس را داشتیم که تا مراحل بالاتر پیش برویم. فکر می کنم که فوتبال انگلستان در این 4 سال تغییر کرده است. اکنون همه تیم‌ها سعی می‌کنند با ضربات بیشتری فوتبال بازی کنند و از ارسال توپ های بلند دست کشیده‌اند. این تفاوت اصلی فوتبال در چهار سال گذشته است.

* شما و تیمتان از رقابت‌های جام جهانی 2010 چه درس‌هایی فرا گرفته اید؟

- فکر می‌کنم که بازیکنان انگلستان به دو هفته یا 10 روز استراحت نیاز دارند. آنها باید به تعطیلات بروند تا بتوانند نیروی خود را بازیابی کنند. این می‌تواند به آماده سازی ما در رقابت‌های یورو 2012 کمک کند.

* با اشاره به حضور شما در رقابت‌های مقدماتی یورو 2012 آیا از نتایجی که تاکنون کسب کرده‌اید راضی هستید؟

- بله، اما فکر می‌کنم که ما مقابل مونته نگرو امتیاز از دست دادیم. در بازی با سوییس شکست دو بر صفر را با تساوی 2-2 عوض کردیم و حتی این شانس را داشتیم که بازی را برنده شویم با این حال نتیجه واقعاً خوب بود. اما مقابل مونته نگرو ما چهار موقعیت برای گلزنی داشتیم اما دروازه‌بان آنها عالی کار کرد. این فوتبال است. گاهی اوقات شما خیلی خوب بازی می‌کنید و 4، 5 موقعیت گل دارید اما می بازید. مونته نگرو در 5 دقیقه پایانی بازی در تنها موقعیت گل خود توپ را به تیر دروازه ما کوبید. این فوتبال است.

* بر روی تیم ملی انگلستان و شما فشار زیادی وجود دارد. آیا با این شرایط شما می توانید از شغل خود لذت ببرید؟

- وقتی ما بازی را می‌بریم بر روی تیم ما فشار هست و وقتی بازی را می‌بازیم هم بر روی تیم ما فشار هست. این شغل ماست. شما نیاز دارید که وقتی بازی را می‌برید و زمانی که بازی را می‌بازید در یک حالت قرار داشته باشید. در زندگی هم باید چنین باشید و اشتباهات خود را دریابید زیرا هر زمان، درسی نهفته در خود دارد. وقتی بازی را می‌بریم من نگران می شوم زیرا این باعث خواهد شد که شما تمرکز خود را از دست بدهید.

* تیم زیر 17 سال انگلستان در مکزیک به میدان رفت و تیم زیر 20 سال انگلستان نیز در کلمبیا بازی کرد. آیا شما از این که این تیم‌ها در این رقابت ها حضور داشتند خوشحالید؟

- این موضوع واقعاً مرا خوشحال می‌کند. اگر بازیکنان جوان از آکادمی فوتبال انگلستان بتوانند در این رقابت‌ها حضور پیدا کنند این واقعاً تجربه خوبی است. آنها در شرایطی این بازی ها را به پایان می برند که خیلی نسبت به آغاز رقابت ها پیشرفت داشته اند. فکر می‌کنم که ما واقعاً‌ تیم‌های پایه خوبی داریم.

* بازیکنان انگلیسی چندان به تیم‌های خارجی منتقل نمی‌شوند. آیا فکر نمی‌کنید چنانچه این بازیکنان فرهنگ ها و شیوه های متفاوت فوتبال را تجربه کنند این امر منجر به پیشرفت آنها شود؟

- همان طور که گفتم ما شیوه بازی خود را تغییر داده‌ایم و در خصوص شیوه جدید در فوتبال نشست های بسیاری را برگزار کرده ایم. مربیان آکادمی از دیگر شیوه‌ها درس گرفته اند. کشورهایی مثل اسپانیا، هلند و تیمی مثل بارسلونا درس‌های جدیدی را برای مربیان به همراه دارد. چنانچه خواهان پیشرفت هستیم نیاز داریم که این شیوه‌ها را بیاموزیم. شیوه مالکیت و ضربه زدن بسیار به توپ و نیز ارائه بازی تکنیکی، شیوه خوبی است. چنانچه می‌خواهیم در سطح کشورهایی که نام بردم بمانیم باید این روش ها را به کار بگیریم.

* آیا شما فکر می‌کنید - حتی در این زمان که مربی تیم انگلستان هستید - سطح بازی بین‌المللی تیم‌ها افزایش یافته است؟

- بله. شما می‌توانید زیاد مطالعه کنید و بازی‌های زیادی را از سراسر جهان ببینید. می‌توانید بازیکنان را بهتر بشناسید و نیز شیوه‌های بازی آنها را. شما می‌توانید با مدافعان و مهاجمان خود در خصوص بازی تهاجمی صحبت کنید. اکنون شما همه چیز را واقعاً می دانید و می بینید که تیم ها همتراز شده اند. بازی آسان دیگر وجود ندارد. به تیم‌های آسیایی نظیر ژاپن، کره جنوبی و استرالیا نگاه کنید. آنها واقعاً خوب فوتبال بازی می‌کنند. تیم‌های آفریقایی هم بسیار پیشرفت کرده اند.

* از تماشای چه سبکی از فوتبال لذت می برید؟

- در حال حاضر بهترین نوع فوتبالی که می توانید از طریق تلویزیون و یا حضور در ورزشگاه ببینید، بازی بارسلوناست. آنها واقعاً متفاوت با تیم و کشورهای دیگر بازی می کنند. برای ارائه این سبک به بازیکنانی نیاز دارید که از جنس فوتبال بارسلونا باشند. آنها هفت بازیکن در تیم خود دارند که برخاسته از یک آکادمی هستند و از سنین جوانی با آن سبک بازی کرده اند.

* آیا به نظر شما تیمی هست که در آینده نزدیک بتواند بارسلونا را متوقف کند؟

- بله، ممکن خواهد بود. زیرا ما این شانس را داریم که بازی های حریفانمان را ببینیم و بر روی آنها مطالعه کنیم. می توان برای متوقف کردن بارسلونا راهی پیدا کرد. باید نقاط قوت آنها را شناخت. این کار با مطالعه زیاد انجام شدنی است. باید از طریق نوارهای ویدیویی به این خواسته دست پیدا کرد. بعضی از تیم ها سرانجام راه شکست بارسلونا را درخواهند یافت. همچنین وقتی شما زیاد برنده می شوید تمرکز خود بر روی بازی های دیگر را از دست می دهید چرا که همواره می‌خواهید ببرید. این را هم در نظر داشته باشید بعضی از بازیکنان بارسلونا پا به سن گذاشته اند.

* در خصوص سبک فوتبال برزیل بگویید. آیا از تماشای نوع فوتبال آنها لذت می برید؟

- برزیلی تیمی است که بازیکنان آن با یکدیگر فوتبال بازی می کنند و با مهارت فردی که از خود نشان می دهند برای نیل به پیروزی تلاش می کنند. دریبل کردن و متفاوت بودن در نهاد برزیلی هاست. آنها تیمی خوب با مهاجمانی جوان دارند. بازیکنان این تیم نیاز دارند تا با یکدیگر اخت شوند.

* با دانشی که شما از فوتبال و مردم برزیل دارید چه نوع جام جهانی را در این کشور پیش بینی می کنید؟

- یک بار دیدار پایانی رقابت های کوپا آمه ریکا بین تیم های برزیل و آرژانتین را به ورزشگاه ماراکانا رفتم. من شناخت خوبی نسبت به احساس برزیلی ها درباره فوتبال داشتم. وقتی آنها گل نخست را وارد دروازه آرژانتین کردند ورزشگاه منفجر شد و همه دیوانه شدند.


ویدیو : کاپلو: انگلستان با گذشته فرق کرده است