کاهش نسبی دما در نیمه شمالی : مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی از بارش ...


مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی از بارش باران و رگبار پراکنده در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: امشب دمای هوا در سواحل دریای خزر کاهش نسبی خواهد داشت. خبرگزاری مهر: احد وظیفه در گفتگویی با بیان این مطلب افزود: امشب در سواحل دریای خزر، اردبیل، شهرهای شمالی آذربایجان‌ و ارتفاعات مرکزی البرز، ابرناکی، بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد و کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود که شدت بارش ها در استان گیلان خواهد بود.

به گفته وی، روز سه شنبه بارش ها با شدت کمتری در سواحل دریای خزر و ارتفاعات شرقی البرز ادامه دارد و دریای خزر طی دو روز آینده مواجه خواهد بود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی اظهار داشت: همچنین طی ۲ روز آینده برخی مناطق دامنه های زاگرس مرکزی، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، هرمزگان و شرق فارس افزایش ابر و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

وظیفه تصریح کرد: روز چهارشنبه تنها در سواحل دریای خزر، ارتفاعات مرکزی البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس بارش پراکنده رخ می دهد.

وی افزود: طی سه روز آینده در برخی از مناطق شرق کشور وزش باد و گرد و خاک رخ خواهد داد که این وضعیت روز چهارشنبه در شمال سیستان و بلوچستان به ویژه در منطقه زابل تشدید می شود. همچنین در این روز با افزایش سرعت وزش باد شرقی در جنوب سمنان، کاهش دید افقی و کیفیت هوا در استان های قم، مرکزی، شمال اصفهان و جنوب تهران پیش بینی می شود.

وظیفه یادآور شد: فردا آسمان تهران نیمه ابری در بعدازظهر همراه با وزش باد و در ارتفاعات بارش پراکنده است. بیشینه و کمینه دمای پایتخت همانند امروز به ترتیب برابر ۳۸ و ۲۷ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود.


ویدیو : کاهش نسبی دما در نیمه شمالی