کاهش فرزند‌ آوری برای کشور تهدید است : دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: کاهش ...


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: کاهش نرخ فرزند‌آوری یکی از تهدید‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور است.  خبرگزاری فارس:  دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: کاهش نرخ فرزند‌آوری یکی از تهدید‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور است.
 
محمد‌رضا مخبر دزفولی درباره مبحث خانواده و جمعیت در تحولات جمعیتی در برنامه شب آفتابی، گفت: طبق مطالعات آمایشی جمعیت در سال 65 ـ 66 نرخ باروری 4/6 بوده است و این یعنی هر خانواده در آن سال‌ها حدود 6 فرزند داشته است.

وی افزود: طبق این مطالعات قرار بر این بوده که این نرخ در سال 90 به 4 برسد که متاسفانه ما در سال 71 به میانگین فرزند‌آوری 4 رسیدیم و این نرخ در سال 90 به 8/1 رسیده است.

مخبر دزفولی خاطرنشان کرد: برای حفظ قوام جامعه نرخ باروری باید با نرخ جانشینی برابر باشد. به این معنا که هر پدر و مادر در ازای خودشان دو فرزند داشته باشند. نتیجه نبود چنین وضعیتی به وجود آمدن یک جامعه پیر و ناکارآمد در سال‌های آتی است.

مخبر دزفولی گفت: حالا باید 20 سال فرهنگ‌سازی کنیم و مسئله فرزند‌آوری را برای مردم مهندسی فرهنگی کنیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ادای دین مردم خوزستان به دفاع مقدس، گفت: این روزها خوزستان را به عنوان مهد فوتبال معرفی می‌کنند و الحق که این توصیف برازنده مردم خوزستان است.

گذشته از این مردم خوزستان طی سال‌های گذشته بارها و بارها به نقطه قوت مملکت تبدیل شده‌اند آنها در دفاع مقدس هم سختی‌های جنگ را به گردن گرفتند. به علاوه اینکه خوزستان از نظر تامین منابع مالی و طبیعی کشور هم حرف نخست را می‌زند.


وی افزود: متاسفانه رسیدگی‌ها به خوزستان کم بوده و شهرهایی مثل خرمشهر، مسجد سلیمان و دزفول لایق رسیدگی و توجه بیشتری از سوی مسئولین هستند.


ویدیو : کاهش فرزند‌ آوری برای کشور تهدید است