کاهش دمای تهران و غالب مناطق کشور : کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام کاهش محسوس ...



دمای هوای تهران , مناطق تهران , دمای تهران

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام کاهش محسوس دما در غالب مناطق کشور از اختلال تردد در برخی جاده‌های تهران و 10 استان خبر داد.

  فریبا گودرزی  گفت: امروز در اکثر مناطق کشور به جز سیستان و بلوچستان بارندگی را خواهیم داشت. شدت بارش‌ها برای استان‌های واقع در سواحل دریای‌خزر، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، نیمه‌شمالی کرمان، خراسان‌ شمالی، خراسان‌رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: بارش برف در استان‌های خراسان‌شمالی، خراسان‌ رضوی، خراسان‌جنوبی، بخش‌های از استان یزد، ارتفاعات فارس، کرمان، تهران، البرز، قزوین، گیلان و مازندران سبب  اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی می‌شود. همچنین امروز بارش باران به صورت رگبار و رعد و برق در استان‌های فارس، بوشهر و بخش‌هایی از استان کرمان و هرمزگان منجر به آب‌گرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها می‌شود.

این کارشناس در ادامه پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی گفت: سامانه بارشی فردا بتدریج از مرزهای‌شرقی کشور خارج می‌شود. فردا در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و جنوب خراسان جنوبی بارش‌ها شدید است.

گودرزی افزود: برای دو روز آینده در غالب مناطق کشور وزش باد را داریم که وزش باد در استان‌ های واقع در شمال‌غرب، غرب، دامنه‌های البرز، جنوب‌شرق و شرق کشور می تواند در برخی از ساعات شدید باشد. همچنین از بعداز ظهر امروز نفوذ جریان سرد را از عرض های کشور داریم و در غالب مناطق کشور بویژه نیمه شمالی هوا سردتر می شود و تا روز دوشنبه ادامه دارد.

وی گفت: آسمان تهران نیمه ابری تا ابری است که امروز در پاره ای نقاط بارش باران و برای ارتفاعات استان بارش برف و در بعضی ساعات وزش باد شدید را داریم که برای روزهای یکشنبه و دوشنبه پدیده غالب برای استان تهران وزش باد است و حداکثر دمای امروز پایتخت 10 درجه بالای صفر است که در یکی دو روز آینده هوا در تهران نیز سردتر می‌شود.


 اخبار اجتماعی  -  صداوسیما 


ویدیو : کاهش دمای تهران و غالب مناطق کشور