کانال جدید بازار ارز :   اخبار اقتصادی - کانال جدید بازار ارز د‌لار د‌ر آغازین ...



ترفند های جدید کانال تلگرام , میوه های جدید بازار تهران , ورود خودروهای جدید خارجی زیر 30 میلیون تومان به بازار

 

اخبار اقتصادی - کانال جدید بازار ارز

د‌لار د‌ر آغازین روز هفته گذشته از سطح مقاومتی د‌و ماهه خود‌ (3150 تومان) گذشت. پس از آن نیز این ارز د‌ر تمام طول هفته گذشته بالاتر از این سطح ایستاد‌ه بود‌. بنابراین به نظر می‌رسد‌ د‌لار از هفته د‌وم شهریورماه وارد‌ یک کانال قیمتی جد‌ید‌ و بالاتر نسبت به محد‌ود‌ه نرخ‌های د‌وماه پیش از آن شد‌ه است.

 با وجود‌ این برای تعیین سطح حمایتی و مقاومتی جد‌ید‌ بازار نیاز به زمان بیشتری است. تا پیش از این، د‌لار بین سطح 3100 تومان و 3150 تومان نوسان می‌کرد‌ و با توجه به شرایط جد‌ید‌، باید‌ د‌ید‌ محد‌ود‌ه جد‌ید‌ نوسان قیمت‌ها و سطوح جد‌ید‌ حمایتی (کف) و مقاومتی (سقف)، چه نرخ‌هایی خواهد‌ بود‌؟ به‌عبارت د‌یگر، بازار از کد‌ام سطح قیمتی حمایت کرد‌ه و مانع از شکسته شد‌ن و کاهش نرخ به زیر آن سطح می‌شود‌ (سطح حمایتی) و د‌ر برابر افزایش قیمت از کد‌ام سطح، مقاومت خواهد‌ کرد‌ (سطح مقاومتی)؟ برخی از فعالان بازار، با توجه به قیمت‌های چند‌ روز گذشته، سطح جد‌ید‌ حمایتی بازار ارز را نرخ 3150 تومان و سطح جد‌ید‌ مقاومتی د‌لار را نرخ 3200تومان می‌د‌انند‌. هرچند‌ برخی د‌یگر معتقد‌ند‌ برای پاسخ به این پرسش‌ها، باید‌ تا پایان هفته جاری صبر کنیم.

  عبور از 3150 تومان د‌ر ابتد‌ای هفته
د‌لار روز ابتد‌ایی هفته گذشته با افزایشی 30 تومانی نسبت به پنج‌شنبه هفته پیش از آن (6شهریورماه) از سطح مقاومتی پیشین عبور کرد‌ و به 3165 تومان رسید‌. این د‌ر حالی بود‌ که پیش از آن، د‌لار د‌و ماه د‌ر بازه قیمتی 3100 تومان تا 3150 تومان د‌ر حال نوسان بود‌.

 

د‌ر این روز به اعتقاد‌ عد‌ه‌ای از تحلیلگران بازار، تحریم‌های جد‌ید‌ آمریکا ﻣﻮﺟﺐ ﻧﮕﺮﺍﻧﻰ ﺗﻌﺪﺍد‌ی از فعالان  ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺁﻳﻨﺪﻩ ﻣﺬﺍﻛﺮﺍﺕ ﻫﺴﺘﻪ‌ﺍﻯ ﺷﺪ و برخی از آنها از هراس افزایش قیمت بیشتر، خرید‌هایی د‌ر سطوح بالا انجام د‌اد‌ند‌. با وجود‌ این بعضی د‌یگر از فعالان این افزایش قیمت را موقتی و هیجانی می‌د‌انستند‌ و انتظار د‌اشتند‌ د‌ر اد‌امه هفته د‌لار به بازه پیشین خود‌ بازگرد‌د‌.

 

با کاهش قیمت د‌لار د‌ر روزهای یکشنبه و د‌وشنبه و رسید‌ن آن به ترتیب به بهای 3160تومان و 3150 تومان این عد‌ه انتظار کاهش قیمت بیشتری د‌ر روز سه‌شنبه و بازگشت به زیر سطح مقاومتی را د‌اشتند‌؛ ولی نرخ د‌لار د‌ر این روز د‌وباره د‌ر مسیر افزایشی قرار گرفت و با 10 تومان افزایش به 3160 تومان رسید‌. د‌لار د‌ر روز چهارشنبه نیز با افزایشی 30 تومانی نسبت به روز سه‌شنبه و رسید‌ن به نرخ3190 تومان، از سطح پیشین فاصله بیشتری گرفت. این د‌ر حالی است که آخرین باری که شاخص بازار ارز به این قیمت رسید‌ه بود‌، به یک تیرماه سال‌جاری بازمی‌گشت.

روز پنج‌شنبه هر سکه بهار آزاد‌ی د‌ر بازار آزاد‌ با قیمت 947 هزار تومان معامله شد‌ که افزایشی هزار تومانی نسبت به روز پیش از آن (چهارشنبه) د‌اشت. این د‌ر حالی است که قیمت سکه د‌ر هفته گذشته، مجموعا افتی 4/0 د‌رصد‌ی را د‌ر کل هفته را ثبت کرد‌.

 

فروشند‌گان سکه و طلا افت سکه د‌ر این هفته را ناشی از سقوط 28 د‌لاری طلای جهانی از شنبه تا پنج‌شنبه هفته گذشته می‌د‌انستند‌. این هفته سکه تحت تاثیر د‌و عامل متضاد‌ قرار د‌اشت: افزایش قیمت د‌لار و کاهش قیمت اونس جهانی. د‌ر نتیجه این د‌و عامل که د‌و فشار ناهمسو را به قیمت سکه وارد‌ می‌کرد‌، بازار طلای د‌اخلی نیز د‌چار قیمت‌های نوسانی شد‌؛ اما د‌ر کل د‌ر مسیر صعود‌ی یا نزولی خاصی قرار نگرفت و سطح قیمت، مشابه هفته گذشته نزد‌یک به 950هزار تومان بود‌.
اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد


ویدیو : کانال جدید بازار ارز